Paras inkontinenssisuoja päiväkäyttöön?
Eli mitä merkkejä/malleja täällä vierailevat vaivasta kärsivät mieluiten käyttävät? Kun päivisin pitäisi kuitenkin pystyä tekemään normaaleja rutiineja, ja ilman, että tarvitsisi koko ajan olla suojaa vaihtamassa. Itselläni kokemusta Tena Flex maxi ja Tena Slip maxi -suojista. Slip varmemman tuntuinen, mutta flex hieman helppokäyttöisempi, imukykyä saisi kummassakin olla enemmänkin. Onko kokemuksia muista merkeistä? Eikä tarvitse olla mikään "piilomalli", mieheni kyllä tietää asiasta, muukin perheeni riittävästi.
Kommentit (21)
En oikeastaan tiedä, mistä johtuu... Nuorempana mulla oli koko ajan yökastelua, mutta mitään fyysistä vikaa ei löytynyt. Reilut viisi vuotta sitten alkoi tulla joskus päivälläkin pöksyyn hädän yltyessä, fyysistä vikaa ei edelleenkään löytynyt, joten aloin käyttämään suojia myös päivisin. Ehkä jokin hermostollinen juttu, mutta ei maksa vaivaa yrittää selvittää, kun en koe tästä olevan oikeastaan haittaa elämälleni. Ehkä eniten harmittaa, että edelleenkään ei kaupoista löydy kunnon valikoimaa.
ap
..tuo linkin vaippa taitaa olla sieltä pienimmästä päästä noita pantsimalleja eli on hyvin pikkuhousumainen, ja esim mainitsemani molicare mobile on "isompi" eli imukykyä on enemmän ja korkeampi vyötärö jne.
Joo, Tenan vastaavaa (muistaakseni Tena pants) olen kokeillut, mutta imukyky surkea, ja tuo flex on oikeastaan kätevämpi, paremman imukyvyn lisäksi.
ap
Sinuna menisin uusiin tutkimuksiin ja varsinkin, jos koet, ettei kaupoista löydy kunnon valikoimaa, koska ei noi asiat mielestäni ole mitenkään tavanomaisia alle reilusti mummoikäisillä, jos sitä rakennevikaa ei ole.
Jos on kerran tutkittu, luotatko siihen, ja milloin on tutkittu?
Esim. jatkuva virtsaputken tulehsus voi aiheuttaa tilapäisesti tuota, mutta ei alle mummoikäisenä normaalille naiselle??
Kiitos neuvosta, mutta kuten sanoin, mitään fyysistä vikaa ei tuolloin joitain vuosia sitten löytynyt, kuten ei myöskään normaaleilla gynekäynneillä. Mukavaa, että tarjoatte ehdotuksia hoitoavusta, mutta niitä asioita olen käynyt läpi riittävästi tälle elämälle, nyt etusijalla on alkuperäiseen viestiini sisällyttämäni vinkkien tarve :) Ja alkaa unentarvekin hieman antaa itsestään merkkejä...
ap
Attends slip active 10 on hyvä, respectalta www.respecta.fi tai metsäpolulta http://www.metsapolku.fi/default.asp?docId=13435&pg1=12934&pg2=12937&pg…
jokainen täyspäinen menee lääkäriin siinä vaiheessa kun tarvitsee Tena Flex Maxeja tai Slippeja.
Pystyssä kulkevalle ihmiselle harvoin käytetään slip vaippoja edes vanhainkodissa, sen verra epämiellyttävät ovat. Eikä todella mikään piilomalli.
Minulla karkailu on pieniä määriä, mutta tarvin kuitenkin vaipan, etei vaatteet kastu. Olen kokeillut useampia merkkejä (Tena, Pirkka ym.). Paras on kuitenkin ollut Allways Envive, sillä se ei ärsytä ihoa ja on ohut kuin pikkuhousunsuoja, mutta kuitenkin imukykyinen. Löytyy eri vahvuuksia, itse käytän kahden pisaran vahvuutta. Tuotetta ei kuitenkaan enää löydy kaikista kaupoista, olisiko syynä olematon mainostaminen ja vähäinen menekki.
provo tai ei, joka neljäs teistä kanssasisarista on tän jutun kans tilastojen mukaan, tod näk paljon enemmän off the records. sinäkö muuten päätät, mikä on epämiellyttävää? ja ap tais olla käyny lääkäris...? mur sun asenteelle!!!
Pantsia on hankalaa vaihtaa päivän aikana.
Uuden housuvaipan laittamnen vaatii, että riisuu housut ja alushousut kokonaan.
Senin virtsankarkailusuojat, esim Seni Ladyt. Ovat aika uusia suomen markkinoilla, mutta löytyy kun googlaa seni lady, useeta eri kokoa löytyy.
Onko muuten näistä Tenan ja vastaajien housumallin vaipoista mitenkä apua jos on esim ripuliriski tai et tulisi pieni kakkavahinko?
Sairautena IBS. Olsisi kiva saada jotain housuvaippaa tms tilanteisiin missä ei vessaan pääse välttämättä heti. Tai vessa ei ole lähellä. Pitkät matkat, lennoille turvaksi, siirtymät.
Caroli Protect + Care Pants, Medium, 4er Pack (4 x 10 Stück)
Tämä on hyvä merkki ainakin yksittäisinä suojina, housumallia en ole kokeillut. Carolia myy Tokmanni.
Vierailija kirjoitti:
Onko muuten näistä Tenan ja vastaajien housumallin vaipoista mitenkä apua jos on esim ripuliriski tai et tulisi pieni kakkavahinko?
Sairautena IBS. Olsisi kiva saada jotain housuvaippaa tms tilanteisiin missä ei vessaan pääse välttämättä heti. Tai vessa ei ole lähellä. Pitkät matkat, lennoille turvaksi, siirtymät.
Senin housuvaipat tai Seni kouruvaippa+tuki/hygieniahousut on suunniteltu ulosteenkarkailuun myös, ainakin ne isommat. Matkalle suosittelen kouruvaippa+tukihousut, kouruvaippa helpompi vaihtaa. Ei tartte ottaa housun lahkeita pois pienessä likasessa vessassa.
Onko kukaan kokeillut niitä alushousuja
Ei ole mitenkään epämiellyttävä käyttää. On hyvin muotoiltu ja mukavan tuntuinen ja varma suoja sekä flex että slip malli
Vierailija kirjoitti:
Caroli Protect + Care Pants, Medium, 4er Pack (4 x 10 Stück)
Tämä on hyvä merkki ainakin yksittäisinä suojina, housumallia en ole kokeillut. Carolia myy Tokmanni.
Carolin housumallia ei kannata kokeilla. Ne ovat kuin sumopainijan painihousut. Tulee taatusti ohivuotoja enkä ymmärrä miten miehillä vehkeet pysyy Carolin housuvaipoissa kun naisillakin meinaa jäädä paikat näkyviin.
Itsellä ongelma periytyy vuosien takaisesta julkisella tyritystä selän välilevytyrän hoidosta tai paremminkin hoitamattomuudesta. Lääkäri esti pääsyn magneettiin, jonka seurauksena leikkaus viivästyi kuukausilla. Tuloksena hermovaurio. Hyvinvointialue maksaa meikäläisen Tenat. Jos kärsitte virtsankarkailusta, pyytäkää urologia kirjoittamaan todistus vaikeasta karkailusta, niin saatte suojia ilmaiseksi. Ne on apuvälineitä, kuten joku pyörätuoli.
Itse olen käyttänyt Tenan pantsejä. Niiden luvataan pitävän hajut sisällään ja ihon kuivana mutta mulla on kyllä päinvastainen kokemus. Vaippa on vaihdettava pian vahingon sattuessa. Vaihto uuteen on vaikeaa, koska silloin on riisuttava kaikki vaatteet tieltä.
Pirkan housuvaippa melkein yhtä surkea kuin Carolin. Tarjolla pieniä kokoja, huono istuvuus.
esim http://www.sanivit.eu/img/products/3879b2a7b2c31f223969ee8f2eb1ff5c.jpg ?
Itse olen sairaalassa töissä ja monet potilaista tykkää noista housuvaipoista kun ovat helppoja, aivan kuin käyttäisi vähän tuhdimpia alushousuja, ei tarvitse olla asettelemassa mitään erillisiä vaippoja housuihin.
Taitaa useampi valmistaja noita tehdä (mm. Hartmannilla tuo kyseinen pantsvaippa on nimellä Molicare mobile), imukyvyssä ja malleissa/istuvuudessa ja toki hinnassa eroja eri valmistajien tuotteissa.