Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tampere, Nokia vai Ylöjärvi??

Vierailija
30.06.2010 |

Olen kahden pienen erityislapsen äiti ja harkitsemassa lasten kanssa muuttoa Tampereen seudulle. Paikalla ei ole niin väliä, kunhan luonto ja palvelut ovat lähellä, lapsille koulut ja toivottavasti myös kavereita... eli mahdollisimman erityislapsiystävällinen paikka haussa! Osaisitteko erityislasten äidit suositella yllä mainituista kunnista jotain erityisesti? Itselläni hyvin positiivinen kuva kaikista, joten auttakaa minua vaikeassa valinnassa... Entäs Lempäälä? Lapseni ovat 6 ja 2 vuotta (as/adhd + as).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myös 2 erityislapsen äiti

Vierailija
2/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaupungissa on hyvä erityisopetus, ainakin Kissanmaan koulussa on myös as-luokkia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mielenkiintoinen keskustelu ihan "normaalinkin" (toivottavasti) lapsen äidin näkökulmasta. Mekin ollaan harkitsemassa eri kuntia Tampereen ympäristössä tai itse Tamperetta. Vaikka lapsella ei olisi mitään ongelmaa, mä uskon, että hyvin hoidetut erityislapsien asiat antavat myös "tavallisille" lapsille paremmat mahdollisuudet ja rauhan päiväkodeissa ja kouluissa.

Vierailija
4/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Tampereellakin opetusta yhtenäistetään (=erityislapsia tavallisiin luokkiin). Erityiskouluja kuitenkin on mukavasti, kuljetukset toimivat hyvin ja erilaisia ainepainotuksia löytyy runsaasti. Tää on hyvä kaupunki :)

Vierailija
5/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat parhaan tuen erityislapsillesi!

Vierailija
6/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kovasti aiemmille vastaajille! Olen nimittäin kovasti miettinyt sitä, olisiko meistä isoon kaupunkiin eläjiksi... 6-vuotias adhd/as-poikani on itse todella kovaääninen, mutta rauhaa rakastava ja ihmisjoukkoja vieroksuva, joka kyllä viihtyy maalla jossa nyt asumme. Iso ongelma täällä on kavereiden/vertaistuen puute ja etupäässä juuri tuon kouluasian vuoksi olisinkin muuttoa suunnittelemassa. Mutta en välttämättä haluaisi häntä erityiskouluun, jos vain löytyisi muuten ihana pieni!! koulu, jossa osataan ottaa erilaiset oppijat huomioon. Onkohan jo liikaa vaadittu... Ja mikä olisi sitten Tampereella "rauhallisin", maaseutumaisin alue...?

tyhmiä kyselee Turun suunnalta ap

Vierailija
7/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tiedä miten siellä nykyään palvelut pelaavat mutta rauhallista ja paljon luontoa siellä kyllä on. Ihan keskustassa.

Tampereelle pääsee nopeasti bussilla. Tai vaikka omalla autolla.

Silloin kun siellä asuin, tykkäsin kyllä paikasta.

Vierailija
8/8 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampeeelta maaseutua löytyy. Tamperehan jatkuu pitkälle pohjoiseen. Jos muutat jonnekin Kaanaaseen, sieltä on linnuntietäkin parikymmentä kilometriä edes kunnon taajama-alueelle ja vielä kymmenen lisää keskustaan. Sitä en sitten tiedä mitä kouluja tai palveluita siellä on.

Kämmenniemi olisi aika maaseutumainen paikka, mutta kuitenkaan ei enää ihan maaseutua ja siellä on vähän enemmän porukkaa. Sieltäkin on vielä matkaa kaupunkialueelle. Jos Tampereen kaupunkialueella haluat pysyä, niin ehkä esim. Sorila tai Olkahinen voisivat olla vähän maaseutumaisia alueita, mutta kuitenkin jo Tampereeseen liittyvää taajamaa ilman pitkiä peltoalueita välissä.

Varmasti paljon muitakin paikkoja on, jos kerrostaloon olette muuttamassa, niin ehkä joku alue, joka on pientaloalueen liepeillä. Niitä löytyy varmasti monesta paikasta. Jos omakotitaloon päädytte, niin siellähän on väkisinkin vähemmän väkeä lähistöllä kuin alueella jossa väestöntiheus on suurempi

Kouluista en osaa sanoa tarkemmin, oma lapseni ei ole vielä niin iso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi