Raskaana ja 40 vee!
Sain juuri tietää tulevani toisen kerran äidiksi kymmenen vuoden tauon jälkeen. Hurjaa! Tapaus oli puoliksi vahinko, ja en ole oikein toipunut uutisesta. Mutta onnellisuus taitaa nostaa päätään ja mieskin suhtautui ihanasti :) Onko muita "vanhana" synnyttäneitä, jotka kertoisivat omia kokemuksiaan esim. miten lähipiiri suhtautui asiaan ja miten muuten on mennyt? Päätettiin että odotetaan vielä muutama viikko, ennen kuin kerromme uutisesta kenellekään.
Kommentit (23)
Se, joka tuon teinivitsin laittoi on vasta lapsi, joten älä noteeraa:)
Olet samassa iässä kuin minä ja tiedän, että tämän ikäiset osaavat todellakin ottaa huomioon muita kuin itsensäkin.
Moni nuoripari tekee lapsen vain rakkautensa hedelmäksi ja "todistukseksi" muille, että ovat yhdessä tehdäkseen vain selväksi, että ovat pari. Sitten lapsesta ei niin aina osatakaan huolehtia kunnolla.
Enkä yleistä, mutta yleistä on silti.
on ihan parhaassa iässä osatakseen juurikin antaa lapselle parhaat eväät elämään. Lapsi kasvaa turvallisessa ympäristössä ja oppii luottamaan elämään, ihmisiin..
Jotkut osaavat jo nuorena, mutta useampi vasta vanhempana osaa olla se "riittävän hyvä " vanhempi. Silloin isätkin pysyvät/pystyvät paremmin kestämään vauva- ajan ja tahtovat sen lapsen oikeista syistä.
Ja tämä on totta!
Edellisestä tulee kahdeksan vuotta.
t: 41 v, rv 31
onnea1
t,. 2 x äidiksi tullut lähes 40 vuotiaana
Hurjasti onnea ja voimia yövalvomisiin! :)
onhan niita 6kymppisiakin aiteja nykyaan (ei tosin luomuja). jotenkin tekee iloiseksi kun kuulee kivoja uutisia, vaikka tuntemattomiltakin...
ei minusta 40v ole edes 'vanhana' synnyttava. omani sain 36v ja on yksi vaan. ehka tassa viela voi ajatella.... 44v.
Itse olen 42 ja neljäs tulossa. Vanhin vasta 9 ja nuorin 3, joten samaan putkeen.
Onnea!
Sain esikoiseni 29-vuotiaana ja toisen heti perään 43-vuotiaana.
Lähipiiri joko pimitti todelliset tunteensa tai olivat kohteliaita. Mutta kaikki suhtautuivat asiaan hienosti.
Taapero tuhisee nyt unillaan, onneksemme hän oli ns. helppohoitoinen vauva ja nyt vilkas taapero, joka nukkuu ja syö loistavasti.
Odota vielä hetki, ennen kuin kerrot asiasta kaikille. Jotkut odottavat sen 3 kk. Kukin miten haluaa. Käy kaikki testit, mihin mahdollisuuksia kunnassasi.
Olin (ja olen) varma äiti vauvan kanssa, kaikki imetykset ja vaipanvaihdot tulivat ns. selkärangasta. Nautin toisesta täysillä ja se välittyi varmaan vauvaankin. Ota kaikki irti raskaudestasi ja vauva-ajasta. Se on ainutlaatuista ja vakuutan, että ikäisesi nainen pystyy nauttimaan aivan toisella tavalla kaisesta äitiyteenliittyvästä - hössöttämättä ( :
Tänään kuulin että 44-vuotias nainen odottaa esikoistaan. järkyytävää! Viiskymppisillä pikkutyttö äitiään onnittelemassa. Yöks...
mummoksi sinun ennemmin pitäis ruveta.
Tänään kuulin että 44-vuotias nainen odottaa esikoistaan. järkyytävää! Viiskymppisillä pikkutyttö äitiään onnittelemassa. Yöks...
Ja minun lapseni olisi pitänyt jäädä syntymättä???
Tänään kuulin että 44-vuotias nainen odottaa esikoistaan. järkyytävää! Viiskymppisillä pikkutyttö äitiään onnittelemassa. Yöks... mummoksi sinun ennemmin pitäis ruveta.
Ja hei ap, anna lapsen tulla vain :) Hurjan paljon onnea!
olevansa kuolleita 60-vuotiaina. Ehkä ovatkin tuolla asenteella.
Kun pääset eläkkeelle joskus 70-vuotiaana, niin ehkä olet jo silloin tämän lapsen saaman lapsen mummo. :) Ja mehän eletään 100-vuotiaiksi, niin nähdään ehkä vielä tämän lapsen lapsenlapsikin iso-mummona. :)
Onnea kovasti!
Mieti nyt rehellisesti, kumpi tulee ensin mieleen, tytär vai tyttärentytär?
Mulle ei tule oma lapsi mieleen lainkaan. Mielikuvissa on lettipää tyttö tuomassa isoäidille kukkia ja onnitteluja :)
Ja hei ap, anna lapsen tulla vain :) Hurjan paljon onnea!
Vaikkei siitä tässä kysyttykkään, mutta joku rupesi kaivelemaan näitä nuoria mummoja, niin minä ilmottauduin kun sellainen olen :)
Onnea ap:lle, nauti vauvasta. Sinähän olet vasta 40v, ihan normaali ikä nykyaikana. 45+ äidit ovat sitten jo harvinaisempia ja näin ehkä enemän silmätikkuina!! Mutta olit sitten teiniäiti tai vanhempana lapsen saava, se ei ikinä ihan kaikille sovi...