vauvalle ekan kerran velliä... olisiko 50ml hyvä määrä aloittaa...
Kommentit (14)
Sopivat aloitukseen on perunaporkkanavelli ja maissivelli, eka kerralla annat 2 teelusikallista
VELLIÄ EI SUOSITELLA! Miksi antaa jotakin, mikä ei ole vauvalle hyväksi?
Kyllä meidän neuvolassa sanoivat et voi ihan hyvin aloittaa vellillä
3 lasta on..
T:3
Niin kaunako olen vauvoja nähnyt niin niille on annettu velliä ja ihan kunnossa ovat kaikki tuntemani..
Jos et ole antanut niin ehdottaisin vähän pienemmällä määrällä että näkee sopiiko.
Noh, jos korvikkeella niin anna ihmeessä ja jos imetät antaisin mäkin mielummin puuroa. Mutta, EI SIINÄ VELLISSÄKÄÄN MITÄÄN PAHAA OLE. Pari teelusikallista itse antaisin eka että näkee miten vauva (eli lähinnä maha) reagoi.
Hyvin on suomalaiset äidit saatu uskomaan, että vauvat tarvitsevat velliä jossain vaiheessa. Ei tällaista vellikulttuuria ole missään muualla.
Velli puolustaa paikkaansa ainoastaan siinä tapauksessa, että vuorokautinen korvikemäärä uhkaa kasvaa kovin suureksi. Tällöin on vaarana, että lehmänmaidon proteiinit rasittavat vauvan munuaisia. Velliä tarjoamalla vauva tulee kylläiseksi pienemmällä korvikemäärällä. Suurustettua korvikettahan ne valmisvellit ovat, mitä ei moni tule ajatelleeksi. Sama lopputulos saadaan antamalla vauvalle pari tl maissi-, peruna- tai vaikka riisisosetta/puuroa.
Kyllä vellilläkin taatusti mahan täyteen saa. Siitä vaan jos haluaa. Mutta onhan se lähes pelkkää nestettä ja esim. valmiit tosiaan melkein korviketta.:) Mutta tosiaan osaa aikuiset ihmiset itse asiansa ratkaista. Kunhan vaan vastasin jonkun toisen puolesta, miks vellejä ei suositella.
saa tehtyä todella samettista puuroa, joka menee helposti sihtikurkunkin massuun, ei yleensä allergisoi ja on helposti sulavaa.
Vierailija:
Hyvin on suomalaiset äidit saatu uskomaan, että vauvat tarvitsevat velliä jossain vaiheessa. Ei tällaista vellikulttuuria ole missään muualla.
Myöhemmin riisijauhoon ja vähitellen kotimaisiin veiljoihin, kun on " tarpeeksi ikää" . :)
Anna puuroa. Selvitä ravintosuositukset, ennen kuin pistät vauvasi suuhun mitään muuta kuin rintamaitoa. Etkö käytä neuvolapalveluja?