muita, jotka syövät jatkuvasti happosalpaajaa? Miksi syöt?
onko todettu jokin ylävatsan sairaus? onko tullut sivuvaikutuksia happosalpaajasta?
Kommentit (37)
Mä syön Somac / Nexium lääkkeitä jatkuvasti, onko ne happosalpaajia?
miksi sä syöt niitä/millaisiin oireisiin?
Närästykseen. Ilman noita menisi liuska Rennietä päivässä.
Lääkitys ei auta kunnolla ja monenlaisia hankalia oireita.
onko lääkäri ehdottanut mitään leikkausta tms?
Olen syönyt kohta vuoden. Ei ole vielä edes tähystetty, että mikä siellä oikein mättää. Pitäisikin varmaan taas mennä kitisemään asiasta arvauskeskukseen *huoh*
Olen syönyt kohta vuoden. Ei ole vielä edes tähystetty, että mikä siellä oikein mättää. Pitäisikin varmaan taas mennä kitisemään asiasta arvauskeskukseen *huoh*
auttaako lääkitys sun vaivoihin?
-pääsääntöisesti auttaa, heti jos jää yhden päivän tabletti välistä, närästys palaa.
jumalattomaan närästykseen ja vatsan polttoon. närästyksen syynä näyttää olevan stressi ja ennenkaikkea päivittäinen tulehduskipulääkitys (Arcoxia)
ja löytyi pieni palleatyrä ja väljä vatsaportti. Yksityisellä tähystys ja siellä passitettiin heti leikkaukseen - mihin en mennyt, koska niin kallis. Julkisella terveysasemalla ei saatu ennen tähystystä mitään aikaiseksi, sen kun seurattiin tilannetta. Vihdoin kun pääsin kirurgille tämä on sitä mieltä, ettei kannata leikata.
Hankala tilanne, sillä oireet hankaloittavat suuresti elämää. Tutkimukset julkisella puolella eivät oikein etene...kuukausi kaupalla pelkkää odottelua.
Usko julkiseen terveydenhuoltoon alkaa hiipua.
Entä limaa kurkussa tai turvotusta? Mitä muita oireita kuin polttelua?
Vähähiilarinen ruokavalio auttoi mulla aivan mahtavasti närästykseen. Se siis vaan katosi muutamassa viikossa. Syön turkasesti rasvaa (voita kermaa pekonia rasvaisia juustoja), vähän entistä enemmän proteiinia ja hiilareita niukasti. Mitään viljatuotteita en syö enkä sokeria tai perunaa. Mulla oli myös tuota limaisuutta ja sekin hävis. Liittyskö siihen mutta 2 vuoteen oo myöskään flunssaa sairastanut ja jopa siitepölyallergia on helpottunut.
Tämä on ihmeellistä kun ei tarvi mitään lääkkeitä ja jatkuva vuosien polte on pois. Kokeilkaa ihmeessä, ette menetä mitään.
Kaverilla muuten tuo vatsanportin löysyys parani vyöhyketerapialla ihan täysin. Vai paraniko sitten itsekseen just samaan aikaan kun kävi hoidossa. Terveeksi kuitenkin todettiin eikä leikkausta tarvittukaan.
Jos närästää oikein oikein pahasti niin siloin alkaa yskittää tietenkin kun kurkku tuntuu olevan täynnä sappinestettä.
Ilmeisesti ajat takaa mahdollista sydänoiretta?
en missään nimessä voi sanoa etteikö siitäkin kohdallani olisi kyse, mutta närästyksen kuitenkin tunnen. johtuu se sitten sydämestä tai lääkkeestä niin ihan hirveää se on kun ruokatorveen (kurkkuun) nousee.
Monta vuotta ollut jo vatsahaava. Kuulema helposti paranevaa laatua, mutta ihme ja kumma, se ei tunnu menevän ohi. Syksyllä seuraava tähystys (kahden vuoden välein). Kyllä se välillä koskee lääkityksestäkin huolimatta, mutta ei enää niin kovasti kuin aikaisemmin ehkäpä. En osaa sanoa, olen tottunut siihen, että se on mikä on. Asun ulkomailla, ja hoito on kyllä ollut hyvää, että sitä en voi valittaa.
Kai te olette kuitenkin ohjeiksi saaneet, että alkoholi, tulehduskipulääkkeet (varsinkin tyhjâän mahaan), kahvi, hapokkaat hedelmät ja vihannekset (sitrushedelmät, omenat, tomaatti, paprika, jne.), hiilihappoiset juotavat jne, mausteiset ja rasvaiset ruoat lisäävät vaivoja. Stressi ja unettomuus myös.
Että kannattaa syödä viimeisen kerran jo pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Jos nukkuu niin, että ylâvartalo on koholla, niin hapot ei ärsytä niin voimakkaasti ruokatorvea ja juuri tuo, ettei vatsalaukku ole täynnä nukkumaan mennessä auttaa myös. Pienet annokset ovat suuria parempia samasta syystä.
Monta vuotta ollut jo vatsahaava. Kuulema helposti paranevaa laatua, mutta ihme ja kumma, se ei tunnu menevän ohi. Syksyllä seuraava tähystys (kahden vuoden välein). Kyllä se välillä koskee lääkityksestäkin huolimatta, mutta ei enää niin kovasti kuin aikaisemmin ehkäpä. En osaa sanoa, olen tottunut siihen, että se on mikä on. Asun ulkomailla, ja hoito on kyllä ollut hyvää, että sitä en voi valittaa. Kai te olette kuitenkin ohjeiksi saaneet, että alkoholi, tulehduskipulääkkeet (varsinkin tyhjâän mahaan), kahvi, hapokkaat hedelmät ja vihannekset (sitrushedelmät, omenat, tomaatti, paprika, jne.), hiilihappoiset juotavat jne, mausteiset ja rasvaiset ruoat lisäävät vaivoja. Stressi ja unettomuus myös.
lääkäri määräsi mulle päivystyksessä nexiumit mahakipuun. Kun ne auttoivat, joku kesäsijainen teekoossa oli sitä mieltä että mun kannattaa syödä niitä aina ja uusi reseptin. ei mitään tutkimuksia eikä hoito-ohjeita. No, nyt ei isommin vaivojakaan ole. röyhtäyksiä kyllä tulee joskus ylös ja mahan sisältöä, mutta ei enää ole kipuja.
Että kannattaa syödä viimeisen kerran jo pari tuntia ennen nukkumaan menoa. Jos nukkuu niin, että ylâvartalo on koholla, niin hapot ei ärsytä niin voimakkaasti ruokatorvea ja juuri tuo, ettei vatsalaukku ole täynnä nukkumaan mennessä auttaa myös. Pienet annokset ovat suuria parempia samasta syystä.
mutta sain tarpeekseni kun liu'uin aina tyynyineni jalkopäätä kohti ;)