Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä normaalia kielenkäyttöä hermostuessa seuraavat:

Vierailija
29.06.2010 |

Mies kun jostain hermostuu niin saman tien käskee minua tappamaan itseni ja toivottaa palamaan helvetissä. Lisäksi silloin tällöin haukkuu lapseni ja vanhempani.

Kyse on yleensä ihan normaaleista riitatilanteista, esim minä valitan että olisi hiljempaa aamulla, jotta voisin nukkua vielä vähän aikaa ennen töihiin lähtöä, tai pyydän pois tietokoneelta tekemään muuta jne.

Minulle nuo jutut menevät ihan yli. Riitatilanteet ovat niin lieviä ja mitättömistä asioista, ettei mielestäni noin voi oikeutetusti sanoa jatkuvalla syötöllä.

Ystäväni kuuli kun mies toivotti minut taas kerran palamaan helvetissä ja kauhisteli sitä minulle jälkeen päin ja aloin miettiä ettei tuo tosiaan ihan normaalia ole vai?

Taas tänä aamuna sain siis nuo jutut kuulla ja mies laittoi laimean soriviestin, kuten aina, koska ei tahdo enempää käsitellä asiaa ja tietää että olen loukkaantunut, muta pahoin pelkään että sama toistuu taas heti kun pienikin tilanne tulee :( Mikä avuksi..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä teidän pitäisi tehdä, olisi ihan oikeasti jutella, ei niin, että sinä pillität ja mies lupailee, vaan oikeasti funtsia tota koko tilannetta. Jos mies kokee että sä vaadit liikaa, funtsikaa miksi. Onko teillä erilaiset standardit sille, miten asiat pitäisi hoitaa? SInä haluat siistimmän kämpän, enemmän yhteistä puuhaa, mies ei? Silloin pitää tehdä kompromisseja.

Sun pitää opetella olemaan narisematta joka asiasta, ja miehelle pitää kehittää tapoja, joilla toimia, kun alkaa raivostuttaa.

Hyvin sanottu.

Asioita pitää purkaa ja miettiä, ja tehdä sellaisia muutoksia että kummankin olo helpottuu. Konflikteissa on vain harvoin kysymys siitä, että toinen on paskiainen ja toinen puhdas enkeli, vaan molempien toiminnassa on yleensä korjattavaa. Jos tilanne on niin tulehtunut, että ette pysty enää ollenkaan keskustelemaan ilman riitaa ja loukkauksia, yrittäkää saada keskusteluapua kunnalta, seurakunnalta (parisuhdekurssit) tai yksityiseltä terapeutilta. Vieraan ihmisen läsnäollessa ei kehtaa niin herkästi suuttua ja silloin pääsee yhteisen tulevaisuuden rakentamisessa paremmin vauhtiin.

Tsemppiä!

Vierailija
22/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalisesti, että menin autotalliin (lapset eivät kuulleet) huutamaan, että vihaan sinua niin paljon, että voisin tappaa sinut !

Kadutti heti kun pääsi tuo suusta ja mies varmaan muistaa tämän ikusesti vaikka siitä on jo 4 vuotta...Joskus vaan ei ajattele, mutta jos mieheltäsi pääsee tuollaista usein, niin on vähän huolestuttavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä jos tilanne jatkuu tai jos sellainen jsotain eteen tulee!

Asiallisesti olemme puhuneet useita kertoja, ja myöntäneet virheitämme, mutta miehellä ei valitettavasti mielenkiinto riitä kovin syvällisiin keskusteluihin silloin kun tilanne ei ole päällä (tahtoo tilanteista nopeasti eroon simppelillä anteeksipyynnöllä). Eikä jaksa jauhaa samoista asioita.

Täytyy nyt seurailla tilannetta!

ap

Vierailija
24/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tilanne lipsuu siihen ettei saisi sanoa mitään tai lainkaan valittaa esimerkiksi siitä, kun jotain asiaa on kysytty ystävällisesti viisi kertaa ilman mitään vastausta ja sitten on tiukempi sävy mikä räjäyttää potin.

Minun mieheni oli suhteen alussa tuollainen. Ei vastannut mitään tiettyihin aivan asiallisiin ja neutraalisti esitettyihin kysymyksiin, vaikka odotin vastausta rauhallisesti pitkän aikaa (joskus seuraavaan päiväänkin) ennen kuin kysyin uudelleen. Sitten kolmatta tai neljättä kertaa kysyessäni: täysin hallitsematon räjähdys! Jos olisi väkivaltainen mies, olisi ehkä jopa lyönyt minua.

Tuo oli ensimmäinen kerta kun noin kävi, eikä mies siitä kyllä helpolla päässyt. Seurasi koko yön ja pari seuraavaa päivää kestänyt tiukkasävyinen keskustelu, jonka päätyttyä hän ilmeisesti jollakin tasolla tajusi kuinka järjettömästi oli toiminut (tilanteen alussa taisi olla siinä luulossa, ettei ole tehnyt mitään virhettä).

Miehellä hallitseva, kontrolloiva ja perfektionistinen äiti ja sulkeutunut, ivallinen isä.

Tilanteesta päästiin eteenpäin siten, että kysyin miten minun kannattaisi seuraavalla kerralla toimia, että vastaavalta vältyttäisiin. Sopivaa toimintatapaa miettiessään mies joutui asettumaan minun asemaani. Sama toistui lievempänä myöhemminkin, mutta selvästi miehen tajuttua kuinka kurjaa sellainen muille on, ilmiö lieveni ja nykyisin pystymme puhumaan mistä vain. Tärkeää oli varmasti myös se, että käyttäydyin aivan eri tavalla kuin miten miehen äiti kohtelee omaa miestään. En tivannut, en nalkuttanut, en tuskastunut enkä haukkunut miestä. Kritiikin esitin neutraalisti ja rauhallisesti, ja korostin että rakastan miestä tästä ongelmasta huolimatta.

Vierailija
25/25 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni käynyt 2 miehen suhteen pari kertaa samalla tavalla.

ensimmäinen mies toimi samalla kaavalla kuin sulla, asiat paheni ja syveni.miehen

taustalta löytyikin väkivaltarikoksia ja itse sain

tappouhkauksen omassa kodissa, veitsi kurkulla.

Toisen miehen kanssa melko sama juttu,erona se, että mies olikin salaa 100 prossanen narkomaani!!

Plus huumeiden välittäjä.Että semmosta.

Jätä se miehes, ennenkun jotain odottamatonta tapahtuu, asiat yleensä menee kaavalla, henkinen väkivalta pahenee, seuraavaksi voi olla jo lemmikin pahoinpitelyä,pelottelua tms. mutta jos ei lemmikkiä, niin seuraavaksi olet sinä suoraan,

nyrkki,veitsi tms. Järki käteen, ei niitä tunteita, vaikka se on vaikeaa pitää ne erillään.