Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiukset tippuu päästä

Vierailija
25.08.2010 |

mikä ihme mulla on, hiuksia lähtee aivan järkyttäviä määriä, eilen kampasin paperin päällä ja laskin hiukset 97 hiusta, mun sänky on täynnä irronneita hiuksia, lattioilta löytyy irronneita hiuksia vaikka kuinka paljon, hiuksia on irronnut toukokuulta lähtien.

Lääkäriin tilasin ajan ja sanottiin että otetaan jonoon, jono vain on noin 3kk pitkä, mähän oon kalju siihen mennessä

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tässä ei taida olla siitä kyse

Vierailija
2/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista. Siis nyt ennen kuin pääset sinne lääkäriin.

Yksityiselle pääsisit tosin heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan niin paljon että päälaelta kuulsi jo kaljun alku - olin raskaana enkä tajunnut sitä (valemenkat ekat 2kk). Nyt rv 34 menossa ja tukka kasvaa 4cm pystytukkana pidempien hiusten seasta :-).

Vierailija
4/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin lähtee todella paljon hiuksia, enkä ole lähelläkään kaljua. Voihan se toisaalta tietysti olla joku esim. päänahan sairaus tms.

Jos et jaksa odotella lääkäriin asti, käy hyvällä kampaajalla. Siellä ainakin huomataan, jos vika on päänahassa tai hiusten hoidossa.

Vierailija
5/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jatkunut keväästä asti todella runsas hiustenlähtö. Olen miettinyt josko pitäis mennä gynelle, oliskohan jotain hormonaalista?

Vierailija
6/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta päänahassa tuntuu uutta alkua tai sitten se katkeamiskohta ;-)).

Itse koen isoimaksi haitaksi sen, että hiukseni eivät koskaan ole tuuheat.

Hiustenlähtöön vaikuttaa stressi ja peseminen.

Koita vähentää stressiä ja mieti pesutyyliäsi. Hinkkaatko, käytätkö aina samaa shampoota ja paljon?

Anna päänahallesi lomaa!! Yritä olla pesemättä niin pitkään kuin pystyt ja suorita vesipesua. Siedä sitä rasvaisuuden tunnetta ihan vähän pidempään. Jos voit, niin käypä pesettämässä hiukset kampaajalla. Huomaa, miten hellästi, ei huolimattomasti, pesu suoritetaan ja yritä toistaa pesu samanlaisena kotona.

Vierailija
7/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en imetä enkä muutakaan.

Alkaa huolestuttamaan tämä

Vierailija
8/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin lähtee todella paljon hiuksia, enkä ole lähelläkään kaljua. Voihan se toisaalta tietysti olla joku esim. päänahan sairaus tms.

Jos et jaksa odotella lääkäriin asti, käy hyvällä kampaajalla. Siellä ainakin huomataan, jos vika on päänahassa tai hiusten hoidossa.

Kampaajalla, hiuspohjassa ei näkynyt mitään vikaa ja hiukset vedettiin puolipitkästä ihan lyhyeksi, kun oli aika järkyn näköinen, toi pää...

No työttömällä ei ole vara mennä yksityiselle, eikä ostella kalliitta litkujakaan päänahkaan.

Vierailija
9/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina ollut todella paksut ja tuuheat hiukset, nyt päänahka paistaa hiusten lomasta kohta ole kuin kaks karvaa ristissä :( no kai sitä nainenkin voi olla kalju.

Pesutyyli ei ole muuttunut, en hinkkaa enkä hankaa, hiuksia olen aina hoitanut huolella.

Stressiä on vaikea vähentää, kun jokainen päivä on kamppailua raha-asioiden kanssa.

Vierailija
10/13 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on jatkunut keväästä asti todella runsas hiustenlähtö. Olen miettinyt josko pitäis mennä gynelle, oliskohan jotain hormonaalista?

Tai jotakin hivenainetta liikaa tai liian vähän, myös kilpirauhasen toimintahäiriöt aiheuttaa hiustenlähtöä, huono hemoglobiini yms, voi olla syynä

Vierailija
11/13 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on lähteny ihan sikana hiuksia ja alkaa ärsyttää tää hiustenlähtö ku kotona jokapaikasta löytyy hirveesti hiuksia.

Suurin syy on hiusten lähtöön jonkun vitamiinin puute tai hiusten käsittely. Itse en hirveästi käsittele hiuksia mitenkään kummemmin. Minulla on aika huono ruokavalio, enkä syö yleensä kauheasti. Pitäisi varmaan jotain vitamiineja mennä ostamaan.

Vierailija
12/13 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on lähteny ihan sikana hiuksia ja alkaa ärsyttää tää hiustenlähtö ku kotona jokapaikasta löytyy hirveesti hiuksia.

Suurin syy on hiusten lähtöön jonkun vitamiinin puute tai hiusten käsittely. Itse en hirveästi käsittele hiuksia mitenkään kummemmin. Minulla on aika huono ruokavalio, enkä syö yleensä kauheasti. Pitäisi varmaan jotain vitamiineja mennä ostamaan.

Ensisijaisesti vitamiinit pitäisi saada ravinnosta (josta imeytyy paremmin) eli ruokavalio kuntoon.

Kannattaa myös tarkistuttaa varastorauta-arvo, itsellä tämä oli huomattavan alhainen, ja nyt pitemmän rautakuurin jälkeen hiustenlähtö loppui. Ärsyttävä vaiva tuo kyllä, tuppaa ahdistamaan kun niitä hiuksia löytyy koko ajan jostain :D

Vierailija
13/13 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCO mene gynekologille.