Mitä mieltä ihmisestä joka tinkii lasten
vaatteista, ruoasta ja pukeutuu itse merkkivaateisiin ja matkustelevat etelässä. Autoja on kaksi - uusia tietty. Minusta 2 lapsen perheessä vähän outo tärkeysjärjestys???
Kommentit (38)
mutta ei kylläkään halpaa, joten tinkiminen tapahtuu kyllä enemmän viitsimisessä kuin rahassa. Oikea peruna maksaa vähemmän kuin valmisjauho, kumipizzan hinnalla saa kesäkeiton ainekset torilta jne.
21
siis heillä lapset pukeutuvat ilmaiseksi saatuihin vaatteisiin, jotka usein jo valmiiksi kuluneita/reikäisiä. Talvella käytössä ne ohuimmat ja huonoimmin pakkasta/kosteutta pitävät haalarit mitkä vain halvalla sai. Ruoasta tinkimisellä tarkoitan tietysti sitä että syövät sitä minkä äiti helpoiten voi tehdä. Ravintoarvoltaan siis huonoa; eineksiä, kumipitsoja, pussimuussia, hän jopa on sanonut että ruoaksi käy popcornit ja sipsit koska ne ovat maissia ja perunaa!!!
tarkkaan olet päässyt urkkimaan heidän arkeaan? Mulla erittäin hyvä ystävän jonka kanssa olen kiinteästi tekemisissä enkä siltikään tiedä noin paljon hänen tavastaan hoitaa lapsiaan :D
Mun mielestä ihan turhaa tuhlata rahaa siihen, että ostaa lapsille merkkivaatteita. Lapset kasvaa niin nopeesti ja vaatteet jää pieniks.
ei ole mielestäni tekemistä noiden todellisten laiminlyöntien kanssa. Harmi kun laitoin ne korostetusti aloitukseen, ne kun helposti tulkitaan lähinnä kateudeksi. Etkö voi neuvoa äitiä esim. tuosta talvipukeutumisesta tyyliin Pinja näytti aika viluiselta keväthaalarissaan, kun olikin niin kylmä päivä jne.
21 ja joku muu numero
1+1 kun on einesruokaa ja ohuet (keliin sopimattomat) vaatteet päällä, heillä myös sairastellaan usein. Molemmat tytöt ovat laihoja (siis ihan neuvolan toteamana) ja kalpeita etelänreissuista huolimatta. Kyse ei ole merkkivaatteista vaan siis ihan että -10 kelissä ei minusta ole asiallista laittaa lasta keväthaalarissa (alla vain yksi kerros vaatetta) ulos leikkimään 2-3 tunniksi kun äiti haluaa olla koneella rauhassa. jos lapset sairastelevat jatkuvasti, ei kaikki voi olla kohdallaan. Heillä ei esim syödä koskaan mitään muuta kasvista kuin kurkkua, tytöt eivät kuulema halua??? ja vanhempi syö iltaruokanaan usein lautasellisen pelkkiä ranskalaisia ketsupilla. ei muuta.
ei ole mielestäni tekemistä noiden todellisten laiminlyöntien kanssa. Harmi kun laitoin ne korostetusti aloitukseen, ne kun helposti tulkitaan lähinnä kateudeksi. Etkö voi neuvoa äitiä esim. tuosta talvipukeutumisesta tyyliin Pinja näytti aika viluiselta keväthaalarissaan, kun olikin niin kylmä päivä jne.
21 ja joku muu numero
1+1 kun on einesruokaa ja ohuet (keliin sopimattomat) vaatteet päällä, heillä myös sairastellaan usein. Molemmat tytöt ovat laihoja (siis ihan neuvolan toteamana) ja kalpeita etelänreissuista huolimatta. Kyse ei ole merkkivaatteista vaan siis ihan että -10 kelissä ei minusta ole asiallista laittaa lasta keväthaalarissa (alla vain yksi kerros vaatetta) ulos leikkimään 2-3 tunniksi kun äiti haluaa olla koneella rauhassa. jos lapset sairastelevat jatkuvasti, ei kaikki voi olla kohdallaan. Heillä ei esim syödä koskaan mitään muuta kasvista kuin kurkkua, tytöt eivät kuulema halua??? ja vanhempi syö iltaruokanaan usein lautasellisen pelkkiä ranskalaisia ketsupilla. ei muuta.
ei ole mielestäni tekemistä noiden todellisten laiminlyöntien kanssa. Harmi kun laitoin ne korostetusti aloitukseen, ne kun helposti tulkitaan lähinnä kateudeksi. Etkö voi neuvoa äitiä esim. tuosta talvipukeutumisesta tyyliin Pinja näytti aika viluiselta keväthaalarissaan, kun olikin niin kylmä päivä jne. 21 ja joku muu numero
ikäisiä, joten väkisin ollaan paljon tekemisissä. minä olen syönyt heillä ja he meillä. siksi tiedän ruoista ja jääkaapin sisällöistä monen kuukauden/vuoden ajalta. Hän myös usein puhuu todella avoimesti asioistaan. Ilmeisesti kuitenkin tietää miten pitäisi toimia, muttei tee niin. En ole uskaltanut huomauttaa lasten pukeutumisesta, ettei mene välit. Mutta heidän meillä ollessa ruokapöydässä olen tarjonnut tytöille ruokaa runsaasti. ja ovat hyvillä mielin syöneet. Esim. viimeksi 7v ja 3v. tytöt söivät ensimmäistä kertaa elämässään keitettyä parsakaalia ja kukkakaaligratiinia. tykkäsivät ja pyysivät äitiäkin tekemään, johon hän vastasi "joo, no katotaan.."
Ryysyiset vanhemmat ja vimpan päälle puetut lapset. Mikä malli aikuisuudesta!?!? Mä en pakosti haluaisi kasvaa aikuiseksi, jos tulevaisuus näyttäisi kulahtaneelta ja nyt saisin palveltuna kaiken haluamani. Tasapainoa tavoittelisin koko perheen kesken.
ja värittelee asioita omaan kantaan sopiviksi.
Noinkohan heillä on kaikki vaatteet ihan reikäisiä ja risoina saatuja? Lisäsitkö hieman värittääksesi juttuja? On meilläkin lapsilla kollarit, joissa on reikä. Silti en ole viitsinyt niitä heittää pois vaan kotihusuina menevät ihan hyvin. Toisekseen, ostan vaatteita Seppälästä myös ja saan ystäviltä vaatteita. Kierrätys on minusta fiksua! Talvihaalareina oli vaaleanpunaiset halvat Lassiet (joo, Reimat ei kelvanneet).
Einesten syöminen ei tietty ole mikään synti, joskus välttämätön paha jos molemmat vanhemmat tekevät pitkää työpäivää viikolla. Toivottavasti tsemppaavat viikonloppuna.
T:13
saavat sukulaisilta lastenvaatteet+ostavat kirppiksiltä. Haalarit talvella/keväällä/syksyllä ovat kaikki olleet viimeist 3v käytettyjä. Eli toppaukset jo ohkaisiksi kuluneita ja polvissa/pepussa reikää. minäkin olen töissä arkena, joten nähtiin arkena kun olimme molemmat mammalomalla, nyt enemmän viikonloppuna kun ollaan molemmat töissä. ruoka on samaa vkonloppuna kuin arkena; eineksiä ja hänen sanojensa mukaan "helppoa kun ei viitsi niin kokkaamiseen panostaa". kokkaamista on jauhelihan paisto ja sekoitus pussimuussin kanssa liha-muussi sotkuksi. se on hänen isoin ruoanlaittonsa. näin itse on kertonut
saavat sukulaisilta lastenvaatteet+ostavat kirppiksiltä. Haalarit talvella/keväällä/syksyllä ovat kaikki olleet viimeist 3v käytettyjä. Eli toppaukset jo ohkaisiksi kuluneita ja polvissa/pepussa reikää. minäkin olen töissä arkena, joten nähtiin arkena kun olimme molemmat mammalomalla, nyt enemmän viikonloppuna kun ollaan molemmat töissä. ruoka on samaa vkonloppuna kuin arkena; eineksiä ja hänen sanojensa mukaan "helppoa kun ei viitsi niin kokkaamiseen panostaa". kokkaamista on jauhelihan paisto ja sekoitus pussimuussin kanssa liha-muussi sotkuksi. se on hänen isoin ruoanlaittonsa. näin itse on kertonut
Tykkään kyllä molemmista, mutta eivät nyt vain satu kuulumaan meidän perheen ruokavalioon.
tottakai lapset ovat kalpeita ja sairastelevat jos eineksillä koko ikänsä ovat pihiyden takia! ranskalaiset ketsupilla ei ole ruoka!
lapsiperheeseen! ne ovat hätävara tai yksinäisen aikuisen ruokaa. ei tulisi mieleenkään syötää tuollaista lapselle joka päivä!
samaa omille lapsilleen. sitten ihmetellään huonoja veriarvoja, jatkuvaa sairastelua ja allergioita. Miksiköhän?
meillä lapsi pukeutuu lähes 90 % kierrätysvaatteisiin, jotka olen saanut ystäviltä ilmaiseksi. Musta on tosi tyhmää ostaa vaatteita pienelle, jolle on tärkeintä tällä hetkellä että vaatetta on sopivasti eikä mikä merkki pyykkilapussa on. Lisäksi vaatteissa meillä tingataan. Meidän ruokalasku on oikeesti vain n 150 - 200 euroa kuussa. Olen kotiäiti ja kokki, eli mulla on ammattitaitoa ja aikaa paneutua halvalla hyvään kokonaisuuteen. Mutta kun mieheni pitää lomaa, haluamme lähteä jonnekin, joka on poissa normaalista arjesta. On mitä muistella vesisateessa hiekkalaatikolla. Nyt on pienet tulot ja eletään sen mukaan, mutta on hyvä, jos loma ohittaa arjen.
miten saat ruokalaskun pysymaan tuollaisena? ei tartte yksityiskohtia, vaan "ymparipyoreasti"...
Me ei tosin asuta Suomessa, eli esim. juustot (ihan peruskamaa) on taalla kamalan kalliita, mutta taas vihannekset (joita lapset inhoaa...) superhalpoja, liha kallista...
samaa omille lapsilleen. sitten ihmetellään huonoja veriarvoja, jatkuvaa sairastelua ja allergioita. Miksiköhän?
Emme asu Suomessa, ja taalla ei hirveasti eineksia kaupasta loydy, eli mennaan ihan puhtalla liha-vihannes linjalla. Ja sairastellaan kuule ihan riittavasti ;-)