Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia englanninbulldogista?

Vierailija
29.06.2010 |

Lähinnä terveyteen liittyen. Tiedän rodun olevan yleensä luonteeltaan ihana, mutta rodun terveys/sairaus mietityttää. Samoin se, että olen kuullut bulldoggien synnytysten hoituvan useimmiten keisarinleikkauksella. Mikäli se pitää paikkansa, se ei kyllä ole sopusuhtaisen ja terveen rodun merkki.

Kovasti haluttaisi saada oma bulldoggi, mutta vasta parin vuoden päästä. Kuume nosti vain päätään, kun näin sattumalta lomamatkalla aivan suloisen pennun!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystynee varmaan jonkun verran ennakoimaan... kasvattajalta saa tietoa vanhemmista ja niiden vanhemmista. Ja sitten tietysti myös se, että ei olisi liian sukusiittoinen pentue kyseessä

Noita nahkapoimuja on lähinnä tuossa nenän yläpuolella ja silmien alla. Kerran viikossa vilkaisen miltä näyttää ja tarvittaessa pyyhkäisen kostealla... eli ei kauheasti tuota hommaa;) Korvat puhdistan ehkäpä kerran kuussa

Vierailija
22/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla ei tietenkään kannata kauheasti lenkittää, ei se hengitys siitä niin tykkää.

Tuo on niin luonnotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla ei tietenkään kannata kauheasti lenkittää, ei se hengitys siitä niin tykkää.

Tuo on niin luonnotonta.

En mä kyllä usko että mikään muukaan koira tykkää kovalla helteellä kilometrikaupalla lenkkeillä.

Vierailija
24/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin luonnotonta.

En mä kyllä usko että mikään muukaan koira tykkää kovalla helteellä kilometrikaupalla lenkkeillä.

se on ihan eri asia, kuin nuo kuonottomat koirat. Mä en ymmärrä, miten noita rotuja saa vielä jalostaa. Koko ajan niiden ulkonäkö on mennyt luonnottomampaan suuntaan. Kun niille jalostetaan nimenomaan ulkonäköä, ei ominaisuuksia, joista olisi hyötyä.

Ihminen on julma parasta ystäväänsä kohtaan.

Vierailija
25/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä Suomessa sellaista hellettä tullut vastaan, joka olisi meidän kääpiösnautserin lenkki-intoon vaikuttanut millään tavalla.

Vierailija
26/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä Ranskassa on välillä sellaiset helteet että koirat makoilevat varjossa koko päivän eikä niitä juuri korttelia pitemmälle kävelylle saa.

Vierailija
27/28 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3.vuotias tyttö.

Rakenteesta johtuen koira ei yletä itse takalistoaan pesemään, joten sen peseminen on omistajan tehtävä. Kuono poimut kannattaa vilkaista päivittäin, mutta päivittäistä puhdistamista ne eivät tarvitse. Itse pesen koko koiran noin kerran viikossa ja se riittää myös hännän osalta. Ongelmana on tiukkahäntä, joka vaatii kyllä puhdistamisensa. Koiran ominaishaju on paha.

Myönnän, että rotu on jalostettu piloille ja siksipä pitää kiinnittää erityistä huomiota millaisesta pentueesta oman koirasi otat. Kasvattajalta kannattaa kysyä suoraan, miksi on ko. pentueen tehnyt ja mitä on halunnut tällä pentueella rotuun tuoda sen terveyttä parantaakseen? Jos vastaus on, että isä on pärjännyt hyvin näyttelyissä, niin suosittelisin harkitsemaan asiaa. Koiranäyttelyt ja tuomariston ulkonäön äärimmäisyyksien kannattaminen on rodun tähän jamaan saanut. Sen takia en kannata koiranäyttelyitä missään muodossa. Irvokas kauneuskilpailu, missä usean rodun edustajilta ei vaadita minkäänlaisia terveysperusteita ollakseen valioluokan rotunsaedustaja jalostuskäytössä. Pevisasta on apua joidenkin rotujen kohdalla, eb ei pevisaan kuulu.

Muuten omalla koirallani ei ongelmia ole ollut, liikkuu juosten, hengitys avoin, ei kuorsaa / röhki. Nukkuessaan tosin kuorsaa, niin kuin varmasti kaikki molossit.

Silmät ja sydän + polvet tutkittu terveiksi.

Luonne on ihana. Tämä ei mielestäni ole ns. koiraihmisen koira. On kaukana tyypillisestä koirasta, ei mm. vingu vaan pitää muunlaista ääniryöppyä ilmaistakseen pahaamieltään. Istuu jalat suoraan eteen tai taaksepäin. Jokainen koiraihminen on halveksinut koiraani ja sitä miksi valitsin juuri tämän rosun. Ehkäpä juuri siksi, koska en erityisemmin koirista pidä, mutta näistä sitten senkin edestä :)

Vierailija
28/28 |
12.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan