6-vuotiaan kanssa kaksin rantsuun?
Olen lähdössä huomenna 6-vuotiaan lapseni kanssa kaksin rannalle.
Ranta on erittäin lapsiystävällinen; melko pitkälle matalaa, hiekkapohjainen jne.
Lapseni osaa uida auttavasti, mutta en tiedä tituleeraisinko häntä varsinaisesti uimataitoiseksi.
Lapsi on kiltti, hieman arkakin. Erittäin varovainen, mutta innostuessa sekin voi unohtua.
Uskallanko ottaa itselleni luettavaa mukaan? Tai edes ristikkoa tms.?
Miten te muut teette vastaavassa tilanteessa?
Kommentit (4)
Jos lapsi on varovainen ja arka, niin ei varmaan yhtäkkiä heittäydy uhkarohkeaksi. Itse tänään mietin, uskaltaisinko jo päästää tuon ikäisen kaverin kanssa rantsuun, siis ilman aikuista uimavalvojan valvovan silmän alle..
Se on ehkä tärkeämpää, että osaa sukeltaa. Jos joutuu veden alle, niin ei huku.
Riippuu myös siitä kuinka tottelevainen lapsi on. Jos voi luottaa että ymmärtää syvälle menemisen olevan vaarallista.
Minkään uimarenkaan tai vastavaan kanssa en jättäisi hetkeksikään valvomatta.
Olen ottanut ristikon ja luettavaa mukaan, kun olen ollut 7v ja 9v kanssa rannalla tänä kesänä.
Heistä kumpikaan ei osaa uida hyvin. Luotan kuitenkin siihen. että he tietävät mikä on vaarallista ja tottelevat sääntöjäni. Toki pitää välillä vilkuilla lapsia, eikä uppoutua täysin lukemiseen.
Sukeltaminen on tuttua juttua uimakoulusta. Eikä tottelussakaan yleensä ole ongelmia.
Jotenkin tällaista tilannetta ei ole aiemmin ollut. Yleensä on ollut mies, siskoni tms. mukana, mutta nyt kyllä helle ajaa meidät rannalle muiden kiireistä huolimatta :)
ap
Voithan välillä vahtia ja välillä käskeä pysymään vaikka hiekkaleikeissä vesirajassa. Tai laita välillä kellukkeet varmistukseksi. Itse olen rannalla neljän lapsen kanssa, ja todellakin mulla on sudokuja jne mukana.