Kumpi talvihaalari 88 senttiselle: 92 vai 98??
Kommentit (21)
Mä ostin viime talvena n. 80 senttiselle 92cm haalarin, eikä ees näytäny kauheen isolta. Toivon et se menee vielä tämänkin talven.
Itse ostan aina pienille +10 cm kokoiset haalarit, niin pärjäävät yleensä hyvin kaksi talvea. Eli esim. 74 kokoiselle 86 ja 86 kokoiselle 98 jne.
98cm minä ostaisin... ja ostinkin.. pienet kasvaa niin hurjaa vauhtia..
-Niina-
Eli ensimmäiselle tiedoksi: 92 cm pitkälle 92 haalari on luultavasti pieni, riippuu tietenkin vartalosta ja valmistajasta.
Luulen, että moni ei edes tajua tuon vartalovaran merkitystä; onhan se kivan näköistä kun ei ole kurttua hihassa tai lahkeessa, mutta mahtaa olla kivaa kun aina kyykistyessä kiristää.
pienempikin. Puvut on kuitenkin tarkoitettu mahtumaan niin kauan, että lapsi on seuraavan koon mittainen, joten jos haluat lapsellesi hyvin istuvan puvun, ota se pienempi.
Meillä pikkumies oli syyskuussa 88 senttiä, kaapissa odottaa viime talven 86 (Reimatec) ja alesta ostettu 98 (Rasavil) ja talven aloitamme 86-senttisellä, kokeilin ja se on nyt just sopiva. Viime talven vedätin liian isossa puvussa (koko talvi 86-senttisellä, puvun käyttöä aloitettaessa poika oli 80 cm pitkä neuvolassa). Viime talveksi olisi siis riittänyt 80-senttinen.
Saitko jotain selkoa ;-p. Taisi tulla aika sekava sepustus...
Taidanpa hypätä yhden koon yli kokoon 98.
Jos mahdollista, käy lapsen kanssa kaupassa sovittamassa pukuja, saat kerralla käsityksen siitä, miten isossa puvussa lapsi pystyy liikkumaan. Todennäköisesti 98cm pukukin menee, mutta se ei välttämättä tarkoita, että se silti menisi koko seuraavaa talvea. Tuossa vaiheessa lapsi kasvaa vielä niin paljon vuodessa, että ei mielestäni kannata edes yrittää hankkia pukua, joka menisi 2 talvea.
Meilläkin on talvihaalarin hankinta edessä, ja lapsi oli 4 kk sitten 75,4 cm, nyt pitäisi ostaa haalari joka on sopiva parin kuukauden päästä.
Kuinka? Ajattele vähän, niin keksit.
Edellinen no 17 kysyi paljonko keskimäärin lapsi kasvaa kuukaudessa, parissa. Eli jos vaikka huomenna ostaa haalarin, ja edellinen mittaus on vaikka kolme kk sitten, niin ok keskiarvon voi siitä toki laskea, mutta eikös lapsen ikän myötä kasvuvauhdissa ole eroja?
Vierailija:
Kuinka? Ajattele vähän, niin keksit.
Sut tunnistaa jo tyylistä, sori vaan.
Vierailija:
Meilläkin on talvihaalarin hankinta edessä, ja lapsi oli 4 kk sitten 75,4 cm, nyt pitäisi ostaa haalari joka on sopiva parin kuukauden päästä.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Edellinen no 17 kysyi paljonko keskimäärin lapsi kasvaa kuukaudessa, parissa. Eli jos vaikka huomenna ostaa haalarin, ja edellinen mittaus on vaikka kolme kk sitten, niin ok keskiarvon voi siitä toki laskea, mutta eikös lapsen ikän myötä kasvuvauhdissa ole eroja?
Sullehan se on halvempi ja siis parempi ratkaisu. Mutta ei lapselle. Se on vähän niin kuin mistä näkökulmasta kattelee.
Käyttäisin pienempää alkuun, ja sitten kun se on pieni, ei isompi enää olisi liian iso.
eikä niinpäin että sen kokoiselle se ei enää mahdu.. 88-senttiselle 92 kokoinen puku, ei missään tapauksessa 98 ELLEI lapsi ole tosi pulska jolloin yli-iso puku saa täytettä muuten. Itse ostin viime talvena 85-senttiselle lapselleni 86-kokoisen puvun, koska 92 oli hänelle aivan liian iso. Ei se lapsi ainakaan nauti liian isossa puvussa olemisesta. Vai tykkäisitkö itse kulkea monta numeroa liian isoissa haalareissa...?
Aatteleppa ite..