Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tilanteessani (lapsen päivähoito/taloudellinen tilanne)

Vierailija
28.06.2010 |

Minulla on 1v2kk ikäinen poika ja olen nyt raskaana viikolla 10. Sain ensimmäisen äitiyslomani aikana minimiäitiyspäivärahaa. Menisinkö töihin nyt, jotta saisin suurempaa päivärahaa toisen äitiyslomani ajan vai olisinko tämän väliajankin kotona esikoisen kanssa? Meillä on muutenkin pienet tulot, sillä mieheni opiskelee täysipäiväisesti vielä useamman vuoden.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saat enemmän kotona olessasi, jos miehesi opiskelee. Se palkka ei paljoa äitiysrahaan vaikuta. Todennäköisesti et kykene äitiyslomaan asti siivoojan työtä tekemään.

Itse olin siivoojana, kun odotin esikoista.

Ilman alan koulutusta on nykyään lähes mahdotonta saada siivoojan töitä. Jos ei edes työkokemusta alalta ole. Lisäksi siivoojiksi ei yleensä palkata pienten lasten äitejä, koska poissaolot tulee tässä ammatissa työnantajalle tosi kalliiksi.

Vierailija
22/23 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla totta että töihinmeno ei vaikuta päivärahaani niin paljon että loppujen lopuksi kannattaisi. Kun vaakakupissa on lapsen kanssa vietetty aika. Iltatöitä mietin aluksi itsekin, mutta ne eivät vastaavasti hyödytä mitään, päiväraha tuskin nousisi juurikaan ja tämänhetkiset tulomme eivät muuttuisi, sillä saamme asumistukea ja se laskisi vastaavasti tulojeni noustessa.

Me kasvatamme lapsiamme nämä pari vuotta valtion verorahoilla, joita sitten miehen valmistuttua taas alamme itse maksaa enemmän. Saamme Kelalta asumistuen, lapsilisän, kotihoidontuen ja opintotuen joilla kyllä selviämme - niukasti, mutta selviämme kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan merkittävästi. Ja kyllä nyt muutkin ihmiset myös tekee töitä, vaikka kuinka heillä onkin lapsia. Mies hoitaa lasta puoli vuotta - hänhän pystyy samalla opiskelemaan vaikka mitä ja tekemään vaikka lisätöitä hänkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi