Kaduttaa, että ikinä ostimme tämän asunnon!
Asuimme ennen ahtaasti kerrostalossa ja sitten muutimme tähän rivitaloon isompaan asuntoon. Hinta oli passeli ja pienen remontin jälkeen saatiin kiva asunto. Nyt olemme asuneet jonkin aikaa ja olen todella alkanut katua tätä muuttoa.
Naapurit tupakoivat koko ajan, puolen tunnin välein on joku tupakalla pihalla. Tässä on takapihan terassit vierekkäin niin, että on sama kuin joku polttaisi meidän omalla pihalla. Alakerta on aina tupakanhajun vallassa, eikä ovea tai ikkunaa voi pitää auki yhtään, puhumattakaan pihalla oleskelusta. Vauvaa ei voi nukuttaa ulkona ollenkaan, ja tämäkin harmittaa, kun se oli yksi syy miksi tahdoin rivitaloon, että saisin vaunut helposti ulos ja voisi oleilla omalla pihalla.
Toisella puolella asuu todella äänekäs lapsiperhe. Meteli alkaa aamulla ja jatkuu iltaan ja siellä metelöivät myös aikuiset, eivät vain ne lapset. Meillä on itselläkin kaksi lasta, joten en ole erityisen herkkä metelille ja en odotakaan, että äänetöntä olisi ja tokihan jo kerrostalossa tottui ääniin. Mutta tämä perhe on jotain aivan sietämätöntä.
Kadun hirveästi että muutettiin ja varsinkin, että laitettiin rahaa remonttiin niin ei tästä heti voi poiskaan muuttaa. Myyjät varmasti tiesivät nuo haitat, mutta eivät tietystikään hiiskahtaneetkaan asiasta. Harmittaa ihan vietävästi tämän asunnon osto!!! Mutta minkäs teet. Kai tässä on pakko asua jonkin aikaa.
Kommentit (54)
Ala polttelemaan siellä pihallas puolen tunnin välein suitsukkeina jotain karmealle kärtsäävää tavaraa. Jotain ylen savuttavaa ja pahalle haisevaa. Mitähän kivaa se voisi olla?
Ja tuulettimella krääsä naapurin puolelle.
Ah, niin kivaa pientä kiusantekoa, kuten tupakanpolttokin!!!
Haluaisin nukuttaa vauvaa terassilla, mutta en voi savun takia. En usko, että keskustelu auttaa asiaa, sillä naapuri savustaa omaa syntymätöntä vauvaansakin jo urakalla. :(
Jos naapurit tupakoivat takapihan terassilla, miksei vauvaa voisi nukuttaa etupihalla?
ja pk-seudulla asuu joka 5 suomalainen? On siis erittäin epätodennäköistä että lähes kaikki suomalaisperheet hankkisivat ensiasunnokeen ok-talon.
Tiesitkö että lähes kaikki suomalaisperheet hankkivat ensiasunnokseen omakotitalon? Tai siis ne hankkivat, joilla on rahaa. Tyhjätaskut ovat sitten erikseen.
että yläkerrasta se tupakansavu menis ylöspäin eikä alaspäin.
tupakansavu ja haju menee ihan minne vaan, eihän se tolla logiikalla menis sivulle naapuriinkaan, kun leijailis ylöspäin vaan. Ne jotka polttaa, ei tajua kuinka kaamee se haju on, ja ajattelee just niin, että no sehän haihtuu taivaan tuuliin. Ei haihdu ei.
Eikä taida pelkästä vauvan nukuttamisesta olla kyse, jos et koskaan uskalla pitää kotisi ikkunoita auki tai käyttää takapihaasi/parvekettasi. Mutta onneks kun menet ravintolaan, niin siellä ei tarvitse kärsiä tupakansavusta, kotona VAAN.
Mä en ymmärrä miten tuo tupakansavu ei tullut esiin kaupantekotilanteessa. Meiltä on ainakin jäänyt joku asunto ostamatta juuri hajun vuoksi. Kannattaa vähän tutkia mitä ostaa.
että saa myydä voitto-osuudellisesti ilman veroja. Onko se kaksi vuotta?
Tosi ikävä juttu. Ja ikävää varsinkin se, että oletitte mahdollisesti muuttavanne lapsiystävällisempään ymäristöön?
Oman kuulemani perusteella kerrostaloasuminen on rivitaloasumista rauhattomampaa. Riippuu tietysti taloyhtiöstä. Toivon, että löydätte itsellenne sopivan asumismuodon =).
Mutta kaksvuotta menee loppujenlopuksi aika nopeaa ja sitten voitte myydä.
Mä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka ei kysele ostovaiheessa naapureista. Esim. tupakanpoltosta ja muista tollasista jotka itseä voisi häiritä. Me ollaan asuttu kahdessa eri kerrostalossa ja kahdessa eri rivarissa ja jo ennen ostopäätöstä ollaan kyselty naapureista ja muutenkin lähitienoon menosta. Olen kurkkinut naapureiden parvekkeille jne.
Nyt asutaan omakotitalossa ja vaikka naapurit ei ihan tossa viekussa ole, niin silti utelin heistä.
Me ei olla onneksemme jouduttu ikinä katumaan minkään kodin ostoa.
Voi kysellä ainoastaan asukkailta ja hekään ei tosiaankaan kerro tällaisista haitoista, kun haluavat saada asunnon kaupaksi. Minkähänlainen kyttäysleiri pitäisi perustaa, jotta saisi selville naapurien tavat? Meidän (rivitalo)naapuri tuli peräti sanomaan meille, että voidaanko vaientaa meidän lapset siksi aikaa, kun heillä on asuntoesittely. Joten ei siinä ostovaiheessa tämmöiset asiat tule ilmi, kun asunto stailataan näyttöä varten ihan naapurien käytöstä myöten..
Mä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka ei kysele ostovaiheessa naapureista. Esim. tupakanpoltosta ja muista tollasista jotka itseä voisi häiritä. Me ollaan asuttu kahdessa eri kerrostalossa ja kahdessa eri rivarissa ja jo ennen ostopäätöstä ollaan kyselty naapureista ja muutenkin lähitienoon menosta. Olen kurkkinut naapureiden parvekkeille jne.
Nyt asutaan omakotitalossa ja vaikka naapurit ei ihan tossa viekussa ole, niin silti utelin heistä.Me ei olla onneksemme jouduttu ikinä katumaan minkään kodin ostoa.
Voi kysellä ainoastaan asukkailta ja hekään ei tosiaankaan kerro tällaisista haitoista, kun haluavat saada asunnon kaupaksi. Minkähänlainen kyttäysleiri pitäisi perustaa, jotta saisi selville naapurien tavat? Meidän (rivitalo)naapuri tuli peräti sanomaan meille, että voidaanko vaientaa meidän lapset siksi aikaa, kun heillä on asuntoesittely. Joten ei siinä ostovaiheessa tämmöiset asiat tule ilmi, kun asunto stailataan näyttöä varten ihan naapurien käytöstä myöten..
Mä en kyllä ymmärrä ihmisiä jotka ei kysele ostovaiheessa naapureista. Esim. tupakanpoltosta ja muista tollasista jotka itseä voisi häiritä. Me ollaan asuttu kahdessa eri kerrostalossa ja kahdessa eri rivarissa ja jo ennen ostopäätöstä ollaan kyselty naapureista ja muutenkin lähitienoon menosta. Olen kurkkinut naapureiden parvekkeille jne. Nyt asutaan omakotitalossa ja vaikka naapurit ei ihan tossa viekussa ole, niin silti utelin heistä. Me ei olla onneksemme jouduttu ikinä katumaan minkään kodin ostoa.
Parempihan se on olla kysymättä, kun ei kukaan kuitenkaan mitään kerro!
Kuka idiootti yleensä ostaa rivitaloasunnon?
Miksi ette heti hankkineet omakotitaloa?
No, huh huh... Miks kaikkien pitäisi ostaa omakotitalo, jos sellaista ei halua??? Ja oletkos varma, haluaako joku ostaa rivitaloasunnon jälkeen omakotitaloa vai "tyytyykö" rivariin?!?
Kertokaa miten se tulisi tehdä ihan käytännössä, kun kerran olette itse jo ennen ostopäätöstä sellaisen selvityksen tehneet.