Sisustajat! Miten ootte päätyneet sisustustyyliinne?
Vai oletteko niin onnellisia että on ollut aina selkeä yksi tyyli, josta tykkäätte, ja on ollut helppo sisustaa koti sen mukaisesti?
Itselläni vaihtelee päivästä riippuen se, mistä tyylistä tykkään. Näin ollen sisustaminen kodissamme on hirvittävän vaikeaa, kun en millään saa päätettyä minkätyyliseksi kotimme nyt sisustaisin. Ja kun nämä eivät edes käy kovinkaan paljon yksiin, että voisi onnistuneesti yhdistellä.. (jonkinverran kyllä, mutta enimmäkseen ei)
Tykkään retrotyylistä. Ja skandinaavisesta. Ja modernista, ja klassisesta, ja hienostuneesta, ja sitten taas kirppislöydöistä. Ja toisinaan tykkään väreistä, tosinaan taas haluan kotini olevan mahdollisimman neutraali ja vaalea ja ajaton. Argh.
Ei tämä taida tästä edes mitenkään muuttua, muistan että tuskailin tämän ongelmani kanssa jo joskus parikymppisenä (ja nyt olen 3-kymppinen)!
Äsken tuossa juuri tuskailin eteisessä, mietin että sille olisi tehtävä jotakin, mutta mitä.. toisaalta mietin että olisi ihanaa kun laittaisi seinälle vaan lasten piirustuksia ja askarteluja, punaisen pärekorin johon voisi laittaa hattuja ja lippiksiä, ja lasten värikkäät kengät riviin seinän viereen.
Ja toisaalta taas mietin, että josko ottaisin viimeisetkin tavarat pois, ja valkoisen kenkälipaston päälle vain jonkun harkitun tyylikkään yksityiskohdan, ja seinälle arvokkaan näköisen "klassisen" maalauksen.
Tai että hankkisinko erään turkoosinvärisen suurikuvioisen tapetin, ja tapetoisin eteisen seinän sillä. ja sitten ei mitään muuta kuin se valkoinen lipasto siihen omalle paikalleen...
äh. että voi olla vaikeeta. ja sitten mua alkaa yleensä aina vaan vituttamaan ja päätän etten tee yhtään mitään.
Kommentit (4)
Esim. oleskeluhuoneissa (keittiö/olohuone) voi olla skandinaavinen tyyli, lastenhuoneissa/-huoneessa retromeininki, ja makuuhuoneessa sitten jotain ihan muuta. Eri tyylien yhdisteleminen onnistuu hyvin, kunhan mukana on punainen lanka (esim. tietty väri tmv.) mikä yhdistää eri huoneet.
Niin ja ei kannata yhdistää talonpoikaiskeittiötä moderniin olohuoneeseen koska yleensä ne ovat "suorassa yhteydessä toisiinsa", sitä vastoin jos olohuone on esim. alakerrassa ja makuuhuoneet yläkerrassa niin ei haittaa vaikka em. olisivat tyylillisesti aivan erilaisia.
Ja juuri eteisessä joka yleensä pienehkö tila voi leikitellä enemmän, sillä on eri asia maalata/vaihtaa tapetit ja uusia huonekaluja/tauluja ym. eteisessä kun olohuoneessa.
Samoin yksittäiset esineet sopivat myös "väärään ympäristöön" jos ne osaa oikein sovittaa. Eli jokin yksittäinen retrojuttu sopii pelkistettyynkin sisustukseen ja toimii ns. piristeenä, on vain valittava oikea esine oikeaan paikkaan.
tyylistä. Tosin kristallilamppuja suosin jo ennen kuin ne tuli uudelleen muotiin. Musta ne vaan tuo tunnelmaa ja vessaankin hommasin modernin kristalliplafondin jo paljon ennen kuin sellaisen huomasin sisustusohjelmassa.
Mua ei miellytä mummotyyli, muttei kyllä askeettinenkaan. Tykkään amerikkalaisesta sisustuksesta, jossa haetaan pehmeyttä ja kodikkuutta. Tosin pikkuisen hillitympänä mallina. Ehkä se oma maku on jossain amerikkalaisen ja skandinaavisen välissä.
Mua miellyttää sellainen aika ajaton tyyli, tai oikeastaan inhoan sisustustrendejä ja kartan niitä kaikin voimin.
Muakin viehättää moni eri tyyli, joten olen sitten päätynyt siihen että laitan eri huoneisiin eri tyylejä.