Miksiköhän mua on alkanut pelottamaan erilaiset asiat
esim. pelkään että lapsille sattuu jotain, ahdistun matkustamisesta, pelkään kolaria, lentämistä, maanjäristystä.. Aina jos tulee joku yllättävä vastoinkäyminen, tulee järkyttävä tuskanhiki ja tuntuu että koko kroppa puutuu ja jännittyy ja kestää kauan päästä siitä ohi.
Kommentit (5)
vastoinkäymiset kuuluvat elämään eikä ole normaalia että siitä menee kroppa tunnottomaksi.
Tämä jännitys tullut nyt muutaman vuoden sisään, tuntuu että mitä enemmän mediassa tulee infoa lento-onnettomuuksista ym. alan pelkäämään että osuu omalle kohdalle.
sitten sain paniikkikohtauksen ja hakeuduin lääkäriin. Todettiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, johon sain lääkityksen ja kävin myös psykologin kanssa keskustelemassa. Ja tosiaan lasten saannin myötä alkoi minulla näitä pelkoja enemmän tulla.
Sain samantyyppisiä pelkokohtauksia. Koin mieletöntä menettämisenpelkoa. Pelkäsin että mieheni joutuu onnettomuuteen ja näin unia että hän jätti minut. Samoin pelkäsin kovasti että lemmikkini jäävät autojen alle tms.
Tämä tosin yhdistyi kaikkeen siihen mitä olimme sillä hetkellä kokemassa ja lapsemme elämä oli nuoralla tanssimista. Kävimme kuitenkin säännöllisesti juttelemassa ammatti-ihmisten kanssa ja se oli minulle paras apu.
Sinua ap suosittelen hakemaan apua, vaikka ensin ihan sitä keskusteluapua ja sitä kautta mahdollista lääkitystä. Älä jää pelkojesi kanssa yksin.
Se on ihan normaalia, äidinvaihto pukkaa hiukan yli, ja maailmasta tulee pelottva. Kun lapset kasvaa, se tavallaan helpotuu.