Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku koiraihminen selventää?

Vierailija
26.06.2010 |

Ensinnäkin miltä kuulostaa?

"4 kk vanha, kaunis ja suloinen tyttö. Ihmis-ja lapsiystävällinen, tulee toimeen myös kissojen kanssa. Energinen ja iloinen pakkaus. Ollut kesäisin pihalla ja talvet sisällä. FCI sukupuu,kaikki rokotteet,siru ja eu passi."

Kyse on japani spitz-rotuisesta koirasta. En tiedä kuinka 4kk ikäisestä voi sanoa että on ollut talvet sisällä...?

Mutta siis, mikä on tuo FCI-sukupuu? Mitä se tarkoittaa? Kuulostaako siltä että kannattaa tutustua? Voin laittaa linkin jos joku kaipaa. Siinä on kuva.

Koiraa siis etsitään meidän talouteen. :)

Kiitos jos joku jaksaa vaivautua miettomään, itse en koirista tällä tavalla mitään tiedä, koiran hoidosta on kyllä paljonkin kokemusta, mutta kaikki nämä paperihommelit ovat uutta minulle. Olen vain kuullut paljon kaikenlaisista pentutehtailijoista enkä haluaisi sellaiseen haksahtaa.

Olen myös etsinyt tuosta rodusta netistä tietoja, ja kuulostaa ihan meille sopivalta, mutta jos jollain on omia kokemuksia niin nekin olisi kivoja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet ensin saanut selville koiran emän ja isän nimen. Ne katsovat rekisteristä että homma on ihan asiallinen ja saattavat kertoa sukupuusta enemmänkin. Käy myös rodun nettisivuilla selailemassa keskusteluja ja etsi hakutoiminnolla kasvattajan nimi. Usein saman pentueen sisaruksia etsitään otsikolla jossa se esiintyy, ja siitä saat käsityksen jo vähän millaisia pentuja sieltä on lähtenyt ja kuinka paljon.

Käy myös katsomassa pentua pennun kotona. Koska pentu on noin vanha, kiinnitä huomiota siihen että se on sosiaalistettu kunnolla, eli että sitä ei tosiaankaan ole pidetty vain omalla pihalla parin tutun koiran kanssa. Tuon ikäisen pennun parhain herkkyysikä sosiaalistumiselle on jo lopuillaan, ja ekat kolme-neljä kuukautta on ratkaisevan tärkeitä siihen kuinka helposti se sopeutuu uuteen kotiin ja toisiin koiriin. Katso myös emon käytöstä - aralla emolla on arkoja pentuja. Jos emon yleiskunto on hyvä, sen luonne on hyvä ja pentu on avoin ja reipas, niin asiat on jo aika hyvin. Luotettava myyjä kertoo myös ihan oma-aloitteisesti pennun vanhempien terveystiedot, mukaan lukien käyttäytymishäiriöt kuten liiallinen haukkuherkkyys, eroahdistus tai aggressiivisuus jos näitä on ilmennyt. Koska koiratkin sairastaa, ei kannata heti uskoa myyjää jonka mielestä emä tai isä ei ole koskaan sairastanut mitään.

Vierailija
2/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällainen ilmoitus oli?

FCI, ei tarkoita muuta kuin kansainvälistä roturyhmittelymääritelmää, ja instanssia mikä määrittelee nämä roturyhmittelyt. Ei tosiaan mitään "sukupuuta". Taatusti on hämärähommia tollainen myynti-ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun luin uudestaan ton ilmoituksen, niin ei muuten hyvältä näytä. Onko ilmoituksessa myyjän nimi ja paikkakunta? Onko ilmoituksen puhelinnumeron liittymä asiallinen vai prepaid-numero? Voi googlettaa noi osoitetiedot, koska Suomessa trokareita ei paljoa ole mut niitten kautta kulkee valtavat määrät pentuja ja keskusteluja on paljon. Mä en ostais noilla tiedoilla pentua.

Vierailija
4/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.koirat24.fi/tori/index.php?view=showad&adid=4559&cityid=-13

Itse vähän ihmettelin alhaista hintaa. Koira sijaitsee kuitenkin aika lähellä meitä, joten helppo olisi käydä ihan katsomassakin.

Vierailija
5/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asialliset kasvattajat ilmoittavat usein myös rotujärjestön nettisivuilla. Löytyykö ilmoitus myös sieltä? Jos tämä homma haiskahtaa, voit pistää ilmoitusta myös rotujärjestölle, että tietävät asiasta.

Vierailija
6/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain pentutehtailijat voi pitää noin alhaista hintaa ja ilman yhteystietoja. Ilmoitus kuulostaa siltä, että se on kopioitu jostain myyjän aikaisemmasta ilmoituksesta kun on toi kesät talvet kohta jäänyt siihen

Vierailija
7/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.koirat24.fi/tori/index.php?view=showad&adid=4559&cityid=-13" alt="http://www.koirat24.fi/tori/index.php?view=showad&adid=4559&cityid=-13">http://www.koirat24.fi/tori/index.php?view=showad&adid=4559&cityid=-13<…;

Itse vähän ihmettelin alhaista hintaa. Koira sijaitsee kuitenkin aika lähellä meitä, joten helppo olisi käydä ihan katsomassakin.

Voin katsoa, eikä näytä hyvältä.

Rodun nimikin on kirjoitettu väärin, se on oikeasti japanese spitz.

Pentutehtailijan tai -jobbarin ilmoitus, ihan ilmiselvästi. Laitapa piruuttasi postia ja kysy, koska pääset tapaamaan pennun emän ja pentuesisarukset.

Vierailija
8/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sulle ap malli asiallisesta pentymyynnistä. Ero tällä ilmoituksella ja tuolla torkarin ilmoituksella on kuin yöllä ja päivällä;http://tamilan.kotisivukone.com/13

Sinuna mä ilmoittaisin tuosta pennusta paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen enkä missään nimessä ostaisi pentua.

Vierailija
9/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä sulle ap malli asiallisesta pentymyynnistä. Ero tällä ilmoituksella ja tuolla torkarin ilmoituksella on kuin yöllä ja päivällä;<a href="http://tamilan.kotisivukone.com/13" alt="http://tamilan.kotisivukone.com/13">http://tamilan.kotisivukone.com/13</a&gt;

Sinuna mä ilmoittaisin tuosta pennusta paikalliseen eläinsuojeluyhdistykseen enkä missään nimessä ostaisi pentua.

Asiantuntevilla kasvattajilla on muitakin tietoja, kuin pari älytöntä riviä netissä.

Ilmoita tosta eläinsuojeluvalvojalle.

Vierailija
10/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toi kuva ei välttämättä edes esitä tätä pentua, mitä ollaan myymässä.

Se on otettu yleensäkin samanrotuisesta koirasta, mikä näyttää mahdollisimman hyvältä. Kun ostaja menee hakemaan pentua, se ei ole edes sama.

Vierailija
11/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän arvelinkin.

Olen etsinyt myös mittelspitz ja kleinspitz- rotuisia koiria, narttua. Mielellään vaaleanväristä.

Ei tässä tosiaan mikään kiire ole, mutta mielellään läheltä, eli tästä Pirkanmaan alueelta pitäisi olla.

Että jos joku tietää sopivan niin voi laittaa vaikka linkkiä. :)

t.ap

Vierailija
12/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ette ole tuota pentua ottamassa. Siis vaikka se on myös eettisesti väärin ja siihen voi liittyä jollain lailla eläinsuojelurikoksia, voi tuo pentu olla teille todellinen aikapommi. Jos koiran hankinta on rahasta kiinni, voitte ottaa samasta rodusta sijoituskoiran itsellenne. Sä saat rotujärjestön kautta kaikki alueesi kasvattajat, ja voit kysellä pentueita heiltä. Joidenkin rotujen pennut täytyy varata jo etukäteen, eikä niitä ikinä riitä julkiseen myyntiin. On ihana löytää hyvä kasvattaja, ja jännätä pentujen syntymää.:)

Vierailija
13/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän arvelinkin.

Olen etsinyt myös mittelspitz ja kleinspitz- rotuisia koiria, narttua. Mielellään vaaleanväristä.

Ei tässä tosiaan mikään kiire ole, mutta mielellään läheltä, eli tästä Pirkanmaan alueelta pitäisi olla.

Että jos joku tietää sopivan niin voi laittaa vaikka linkkiä. :)

t.ap

Ota yhteys rotujärjestöön ja kysele kunnon kasvattajilta pentuja.

Jos sulla ei ole rahaa koiran ostohintaan, niin miten kuvittelet että olisi koiran mahdollisiin sairaskuluihin, jos sellaisia ilmenee?

Jos et ole ottamassa näyttelykoiraa, niin voit ilmoittaa että sulle kelpaa värivirheellinenkin, kivesvikainen ym. pentu. Niitä saa halvemmalla.

Vierailija
14/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vähän arvelinkin. Olen etsinyt myös mittelspitz ja kleinspitz- rotuisia koiria, narttua. Mielellään vaaleanväristä. Ei tässä tosiaan mikään kiire ole, mutta mielellään läheltä, eli tästä Pirkanmaan alueelta pitäisi olla. Että jos joku tietää sopivan niin voi laittaa vaikka linkkiä. :) t.ap

Ota yhteys rotujärjestöön ja kysele kunnon kasvattajilta pentuja. Jos sulla ei ole rahaa koiran ostohintaan, niin miten kuvittelet että olisi koiran mahdollisiin sairaskuluihin, jos sellaisia ilmenee? Jos et ole ottamassa näyttelykoiraa, niin voit ilmoittaa että sulle kelpaa värivirheellinenkin, kivesvikainen ym. pentu. Niitä saa halvemmalla.

koiranhoitokokemusta minulta löytyy, mutta näissä paperiasioissa olen täysin hukassa. Kysymys ei ole siitä etteikö minulla olisi rahaa maksaa se 1000e siitä koirasta, mutta kun olen tosiaan myynti-ilmoituksia selaillut jo jonkinaikaa enkä löydä sopivaa. Jos löydän sopivan, niin sitten se ei ole myynnissä vaan annetaan sijoitukseen. Ottaisin mielelläni ihan oman. Enkä ole tajunnut että voin ottaa suoraan yhteyttä jonnekin? Olen vain selaillut noita myydään-ilmoituksia. Minne siis pitäisi soittaa? Olisiko linkkiä?

Vierailija
15/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa just siltä, että pentua ei ole pidetty perheenjäsenenä ja opetettu tavoille eikä sisäsiistiksi. Varmaan myyjällä niin paljon koiria, ettei ehdi tai viitsi... Eli pahalta kuulostaa.

Vierailija
16/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydään ilmoituksista. Mene Kennelliiton sivuille, katso sieltä sopivia kasvattajia ja ota suoraan yhteyttä, kysyt milloin pentuja on tulossa ja voisitko saada. Kennelliiton sivuilta löytyy vain "oikeita" kasvattajia.

Vierailija
17/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso rotuyhdistyksen sivuilta (http://www.japaninpystykorva.fi/index.htm] lista kasvattajista, ja kysele suoraan pentueista. Mutta ÄLÄ kysy ensimmäiseksi hintaa.

Vierailija
18/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota suoraan yhteyttä kasvattajiin. Voit kysellä jo suunnitteilla olevista pentueista (ei siis vielä edes syntyneitä) ja tietenkin jo syntyneistä (mutta joidenkin suosittujen rotujen kohdalla voi olla että ovat jo paljolti menneet/varattu).

Ja älä tosiaan ensimmäiseksi kysy hintaa. Kysele mielummin pentueen emästä ja isästä.

Vierailija
19/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten muutkin vastaajat ovat jo kirjoittaneet, kannattaa tosiaan katsella vaikka rotujärjestöjen omia nettisivuja, mistä löytyy yleensä pentuvälitys-sivutkin vapaista pennuista tai soitella/viestitellä suoraan kasvattajille.

Kannattaa myös käydä ensin tutustumassa kyseiseen rotuun esim. kasvattajan luona, näyttelyissä tms., jos ei ole ennestään tuttu, niin voit varmistua, sopiiko koira perheeseenne/pystyttekö tarjoamaan sille sellaisen kodin, jonka se tarvitsee.

ai niin, voi olla että suositun rodun kohdalla värivalinnassa täytyy joustaa ja itsellä kävi niin, että nartun sijasta uros tulikin lopuksi kotiin. =)

Vierailija
20/20 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sul joku koira siel?