Broilerin jauheliha taitaa olla aika aliarvostetussa asemassa
Runsaat proteiinit ja vähän rasvaa, toikin on ihan hyvä pohja vaikka kastikkeelle jos tykkää perunoita syödä
Tai jotain broilerpyöryköitä kun tekee
Ei sen aina tarvitse olla sitä possujauhelihaa, vaihtelua ihmiset
Kommentit (42)
Kaikki epämääräiset teurasjätteet jauhetaan jauhelihaksi.
Siinä on kanan siivet, rustot, nahka ja luut jauhettu lihaksi, nam nam 😎
En syö ikinä possujauhelihaa eikä sitä edes joka kaupassa myydä, joten aika pihalla olet suomalaisten mieltymyksistä. Broilerista en tykkää missään muodossa, joten jauhelihatkin jää hyllyyn. Mieluiten syön kalaa, kokkailen kasvisruokia ja kyllä sitä punaista lihaakin menee joka viikko vähintään kerran pari.
Miten niin aliarvostettu? Mitä siitä sitten voi tehdä? Eikö voisi samalla sitten käyttää kasvisproteiinia? Ostan kanani mieluummin kokonaisina
Mieti tovi niiden eläinten elinoloja. Itse ostan satunnaisesti luomunaudan jauhelihaa. Niitä ei kaiketi tehokasvateta minimaalisissa häkeissä.
Minä en saa siitä maukasta muuta kuin voin ja kerman kanssa. Miten se kannattaisi maustaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa siitä maukasta muuta kuin voin ja kerman kanssa. Miten se kannattaisi maustaa?
Tsukune eli japanilaiset lihapullat on minulla ainoa resepti, johon broilerin jauhelihaa käytän.
Siihen jauhetaan kaikki kanannahat, hyvä tietysti monesta näkökulmasta, mutta minä en syö.
Syön pääasiassa kalaa ja tofua, broileri on äärimmäisen epäeettistä lihaa (ja kun aikoinani ostin broilerijauhelihaa maistui se aivan kamalalta.)
Se on pahaa. Vähän voin syödä sekoitettuna toisen jauhelihan kanssa, mutta muuten syön kanan fileenä.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on pelkästään hyvä asia että kaikki osat käytetään.
Teen aika usein siitä lihamakaronilaatikkoa. Ihan hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät pureskella luun ja rustojen palasia ruoan seassa niin hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kollageenia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä ikinä ollut luun tai rustojen palasia ollut broilerin jauhelihassa. Tai siten ne on olleet niin pieniä ettei niitä huomaa.
Broilerijauhelihoissa on ihan valtavia eroja jo pelkästään makumielessä. Kotimaista on aivan hirveää stressikanaa, Kariniemi vähän parempaa, mutta harmillisesti liian mössöksi jauhettua. Niissä kallimmissa on selkeästi parempi maku ja rakenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveää tuhlausta syödä pelkkää fileetä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti tovi niiden eläinten elinoloja. Itse ostan satunnaisesti luomunaudan jauhelihaa. Niitä ei kaiketi tehokasvateta minimaalisissa häkeissä.
Kai sinä tiedät, että kanoja ja broileria ei saa enää pitää häkissä?
Vierailija kirjoitti:
Syön pääasiassa kalaa ja tofua, broileri on äärimmäisen epäeettistä lihaa (ja kun aikoinani ostin broilerijauhelihaa maistui se aivan kamalalta.)
Pensaa ja makkaraa pensaa ja makkaraa.
Lulu
Aika kamalaa se on