Oonko mä nyt huono ja laiska äiti
Mä en jaksanut lähreä mihinkään jussiksi... loma alkoi just, ja olen poikki. Täällä on jossain kokonsytystystä ym. mutta en ehkä viitsi mennä, vesisadetta pukkaa. Meidän pitäisi mennä julkisilla tai taksilla.
Lapsi 5 v, joten häntä lähinnä aattelin. Ollaan aiemmin oltu kokoilla, ei joka vuosi, mutta viime vuonna oltiin. Hänkin on väsynyt, päiväkoti ottaa veronsa.
Oonko mä nyt huono ja laiska ja lapselle ei jää tästä jussista mitään muistoja mieleen... Kyllä me huomenna varmaan liikutaan, mutta eihän silloin enää kokkoa ole.
Kommentit (12)
yhdet mökkijuhlat joissa varmaan paljon alkoholiakin. Joten ei silleen kiva.
Ja sitten olisi mahdollisuus täällä mennä katsomaan kokkoa, ja ei tietenkään vieläkään oo mahdotonta. Sytytetään vasta klo 21 joten epäilen että jaksaako tyttö valvoa.
Nyt on leikitty aamulla, pelailtiin muutama peli junioraliasta, syötiin lounasta ja tyttö on herkutellut.
On sen verran väsynyt, että äsken meni ihan itse päiväunille omaan sänkyyn. Saatan kohta mennä myös päikkäreille.
Hoitopäivät ei oo olleet valtavan pitkiä (noin 7.50-16.15) mutta on se silti väsyttävää hommaa lapselle.
ap
ja viime vuonna tytöstäkin se oli jännittävää. Mutta huomenna on ilmeisesti hyvä sää, ja oon luvannut että lähdetään eväsretkelle uimarannalle, koetetaan joko heitettäisiin talviturkki tai ainakin jalat kastellaan :) ja syödään eväät. Siinä on leikkipaikkakin, joten jos on liian kylmää puljata vedessä, voi leikkiä muuten.
Ja meillä alkoi nyt loma. Kyselin muuten mitä haluaa lomalla tehdä. Vastaukset olivat just jotain pyöräillä mun kanssa ja leikkiä mun kanssa ja mennä mummolaan :). Mutta on mulla pieni yllätyskin hänelle eli lomalla lähdetään muumiristeilylle tukholmaan.
ap
voi mielestäni jokainen viettää silloin kun itse tahtoo jos kesää haluaa juhlia. Ja mitä ideaa on jotain roviota katsella?
kuitenkin eilen kuulosti että kaikki on menossa johonkin reissuun ja meidän kotijuhannukseen suhtauduttiin pikkuisen säälivästi. Siis päiväkodissa juttelin muutaman lapsen kaverin äidin kanssa.
Ja vähän tuossa sitten mietin, että oisko se kokko kumminkin kiva. Mutta katsellaan, jos nyt nukutaan ... tosin siihen mennessä on saunottu niin jaksaakohan sitten vääntyä sinne. Riippuu säästäkin kyllä.
ap
muistan jo alle kouluiäisestä muutamia juhlapyhiä.
Mutta tuossa yhdessä muussa ketjussa mesottiin että jussit ja uudet vuodet perheen kesken, jää lapsille ihanat muistot...
Hankin jussiksi tytölle harvinaisia herkkuja (popkornia ja limsaajoita ehkä 3-4 krt vuodessa) ja karkkipäiväkin on nyt tänään ja grilliruokaa on, joko grillaan pihalla jos ei sada tai uunissa jos sataa...
Ja oma sauna, sinne vastakin.
ap
Sun lapselle jää ehkä kivemmat muistot, kun sai olla rauhassa kotona, oli herkkua, grillailua, saunaa, ja rento äiti. Jos vaihtoehtona on lähteä väsyneen ja kireän äidin kanssa jonnekin hankalan matkan päähän katsomaan jotain kokkoa vesisateessa...
käyty pyöräilemässä ja leikkipuistossa, tultu kotiin ja nyt kattilassa kiehuu uudet potut ja uunissa valmistuu uunilohta meille :). Salaattia mulle ja tytölle porkkanan- ja paprikan suikaleita.
Saunaan mennään kun on syöty ja nyt tuntuu oikein hyvältä tämä hiljainen kotijuhannus.
ap
Meidänkin tytön mielestä tuollaiset asiat ovat niitä kivoimpia, yleensähän ne paineet jostain erityisestä ohjelmasta ovat aikuisilla. Moni aikuinen ei osaa vain olla ja vaikka pelata lapsen kanssa ja mennä lapsen ehdoilla, vaikka siitä juuri lapselle usein kää ne parhaat muistot. Että aikuinen on aidosti läsnä ja aidossa vuorovaikutuksessa lapsen kanssa.
viettää, koskaan
ei mulla ole lapsuudesta mitään juhannusmuistoja, oltiin mökillä niinku aina kaikki kesät, ihan normielämää
hyvää juhannusta silti, ei mekään sitä vietetä
kotijuhannuksesta äidin kanssa - olette yhdessä, olet läsnä ja kuuntelet lasta ja olette vaan, sehän on lapselle ihaninta. Ei se kokko ja juokseminen paikasta toiseen. Sitä ehtii tehdä huomenna ja sunnuntaina jos jaksaa.
Väsyneenä kannattaa levätä ja olla rennosti.
Mukavaa juhannusta!
muistan jo alle kouluiäisestä muutamia juhlapyhiä.
Mutta tuossa yhdessä muussa ketjussa mesottiin että jussit ja uudet vuodet perheen kesken, jää lapsille ihanat muistot...
Hankin jussiksi tytölle harvinaisia herkkuja (popkornia ja limsaajoita ehkä 3-4 krt vuodessa) ja karkkipäiväkin on nyt tänään ja grilliruokaa on, joko grillaan pihalla jos ei sada tai uunissa jos sataa...
Ja oma sauna, sinne vastakin.
ap
voi mielestäni jokainen viettää silloin kun itse tahtoo jos kesää haluaa juhlia. Ja mitä ideaa on jotain roviota katsella?
Sun lapselle jää ehkä kivemmat muistot, kun sai olla rauhassa kotona, oli herkkua, grillailua, saunaa, ja rento äiti. Jos vaihtoehtona on lähteä väsyneen ja kireän äidin kanssa jonnekin hankalan matkan päähän katsomaan jotain kokkoa vesisateessa...