Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomakoti hylätylle au pairille?

Vierailija
24.06.2010 |

Juttelin juuri pihalla naapurin au pairin kanssa, joka hoitaa orjapalkalla (350 euroa kuussa) yhdeksäntuntisia päiviä kaksivuotiasta lasta. Reppana oli ihan maansa myynyt, kun hänen sekä juhannus- että lomasuunnitelmat oli kariutuneet välien haalennemiseen suomalaisen poikaystävän kanssa.

Kotiin hän ei ollut aikonut mennä lomallaan, koska lentomatkoihin olisi palanut säästöjä, joita hän on saanut kasaan. Suunnitelmissa oli ollut mennä poikaystävän luo. Perheen äiti ei haluaisi au pairia vaivoikseen nurkissaan tämän lomalla ja tekee sen tälle selväksi.

Ahdistun toisen surkeasta tilanteesta (hän yritti kyllä olla kovin urhea, mutta näin ettei itku ollut kaukana). Mietin jo, että tarjoan hänelle mahdollisuutta lähteä perheemme kanssa mökille juhannuksena, vaikka joudummekin sitten lähtemään kahdella autolla.

Toivottavasti tyttö keksii uudet lomasuunnitelmat, ettei tarvi olla ihan surkeana yksin lomallaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis poikaystävän äiti, vaikka tekstistä taisi saada seb käsityksen.

Vierailija
2/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin, miehesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEE, OTETAAN VAAN! Terveisin, miehesi

Olet hyväsydäminen ihminen ap. Jos mahdollista, niin ota ihmeessä mukaan teidän mökille!

Vierailija
4/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt menisi laivalla tai hotellissa maissa ja voisi viihtyä vaikka nähtävyyksiä katselemassa. On ainakin halvempaa kuin lentomatka kotimaahan.

Vai onko loma pitempi kuin pelkkä juhannus?

Eiks sulla ole ketään tuttua jolta saisi sellaisen ilmaisen lipun laivalle, musta tuntuu, että niitä on kaikkialla jaossa työpaikan kahvipöydillä ym. Jos vaikka jollain on jemmassa, niin antaisi sellaisen aupairille.

Vierailija
5/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nimittäin laitonta. Au Pairilla saa teettää korkeintaan 30 tuntia viikossa ja korkeintaan 5 tuntia päivässä töitä, eikä hän saa olla lapsen pääasiallinen hoitaja, vaan lapsella pitää olla hoitopaikka jos molemmat vanhemmat ovat täyspäiväisesti töissä.

Lisäksi Au Pairia tulee kohdella kuin perheenjäsentä ja hänellä on oikeus osallistua kaikkiin perheen rientoihin.

Joko tämä kirjoitus on siis trolli tai perhe rikkoo törkeästi lakia. Tuolla työmäärällä ei voi työskennellä Au Pairina, vaan on hankittava työntekijän oleskelulupa ja maksettava normaalia työlainsäädännön mukaista palkkaa sivukuluineen.

http://www.mol.fi/mol/fi/01_tyonantajat/02_rekrytointi_ulkomailta/07_au…

http://www.migri.fi/download.asp?id=au_pair_suomi;1125;%7BE9831521-501B…

Vierailija
6/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat noin pientä palkkaa, eikä au pair todellakaan ole tasavertainen perheen jäsen vaan orja. Tekee vielä kotityöt lastenhoidon lisäksi. Saavat kotihoidontukea eli jäävät täällä Espoossa voitolle, kun maksavat tytölle vähemmän kuin tuki. :o(

Vierailija
7/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen edellisen au pairin aikana sanonut perheen äidille, että minusta hän tekee väärin ja hän suuttui siitä minulle niin ettei puhunut pariin kuukauteen. Totesi vain toivovansa etten tee ilmoitusta vai käyttikö sanaa "puutu asiaan", tietää siis heti jos teen ilmoituksen, että se olen minä.

Kai mun täytyisi tehdä ilmoitus, edellinen au pair ei kuitenkaan sitä halunnut, tämän kanssa en ole asiasta puhunut. Ihmettelen, että hyvässä asemassa olevat ihmiset ottaa riskin jäädä kiinni tuollaisesta.

Vierailija
8/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me voitaisiin ottaa Espoossa Au Pair, jos hän haluaa vaihtaa paikkaa, mutta nyt loman aikana ei sovi, vaan vasta elokuusta. Meillä on kaksi lasta koulussa ja yksi päiväkodissa, hommana olisi lähinnä kotitöitä sekä lasten kuljetusta harrastuksiin, hakua päiväkodista ja seuranpitoa lapsille iltapäivisin. Pitäisi olla englanninkielinen tai ainakin erittäin hyvä englannin kielen taito.

Vierailija
9/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloinen tyttö ja väittää viihtyvänsä. Olen miettinyt, että varmaan tottunut tunnekylmyyteen jo kotonaan. Hän on ollut täällä kevään eli lähdössä jo vuoden vaihteessa.

Ongelmana nyt lähinnä tämä loma. Vähän sillä kirjoitin, että jos joku olisi kaivannut ulkomaalaista kesävierasta. Itse olisin vielä vuosi sitten ottanut tytön meille, mutta nyt meillä on kaikki huoneet käytössä.

Vierailija
10/10 |
24.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmaan joku joka voisi auttaa häntä.

Ei noin saa menetellä aupairin kanssa, vaikka onkin nuori ja kokematon eikä osaa pitää oikein puoliaan.