Aivan järkky tilanne! Lapset tungetaan viikoiksi sukulaisiin kysymättä
keneltäkään mitään.
Aivan järkyttävää ja kaikkien muiden kesä on pilallla paitsi näiden espoolaisten, joiden pitää saada omaa aikaa.
Lapset on lähetetty automaattisesti mummilaan useaksi viikoksi mutta todellisuudessa kaikki tietävät heidän yöpyvän ja viettävän kaiken aikansa serkun luona. Syövät ilmaiseksi, eikä edes omia lakanoita eikä pyyhkeitä ole mukana.
Ei mummin, eikä ukin pidä todellakaan hoitaa lapsenlapsiaan, mutta ei myöskään muiden sukulaisten!
Nämä hoidossa olevat lapset ovat muuten reippasti yli kymmenvuotiaita. Syövätkin reippaasti. Ottavat myös ajan täysin perheeltä eli perheellä ei ole mitään omaa aikaa.
Voihan p***e tätä elämän härskiyttä!
Kommentit (10)
Kyllä se on sillä tavalla, että sukulaisille pitää pystyä sanomaan, jos ei halua eikä voi ottaa suvun teinejä ruokapöytäänsä syömään ja sohville makailemaan viikkokausiksi.
Moukkia on ne vanhemmat, jotka näin edes olettavat tapahtuvan, mutta hitto mitä lampaita on ne perhet, jotka tähän suostuu ja sitten märisevät selän takana.
Ei, teidän koululaiset ei pääse meille hoitoon. Ei, isovanhemmat, jos lapset on teille tulleet, he teillä pysyvät. Ei, lapseni, serkut ei tule tänä kesänä kuukaudeksi meille.
Minulle ei käy. Ei sovi. En ota.
Olen kannustanut ystävääni sanomaan aiheesta mutta siitä tulisi sen verran iso jupakka, ettei siihen halua ryhtyä.
Itse en suostuisi moiseen mutta ymmärrän kyllä ystäväni kannan.
Ihmetyttää nämä espoolaiset, jotka käyttävät tilannetta täysin härskisti hyväkseen. Eivät ole koskaan edes tarjonneet rahaa syömisistä. Kiitoksesta puhumattakaan.
Mutta tätähän pidetään ihan itsestään selvyytenä. Lapset kesäksi isovanhenmille viis siitä, että käytännössä asuvat serkullaan.
kerrotaan, ettei lapsia noin vain voida kilteille sukulaisille ängetä!
aloitteesta ne lapset sinne serkuilleen päätyy?
Mutta kaveri ei halua, vaan käyttää tekosyynä lapsiaan ja heidän serkkujaan.
Kyllä muakin harmittaisi.
Meillä on 4 lasta ja olen kotiäitinä varmaan 10 vuotta putkeen.
No eiköhän mun serkku soittanut ja pyytänyt että voisin ottaa hänen 14 vuotiaan lapsensa muutamaksi päiväksi, kun heidän pitäis tehdä vaikka mitä. Siis oikeesti duunia oli kotona.
Tämä herra tuli meille, lenkkarit jalassa, lippis päässä, kaatui sohvalle, kaukosäädin kädessä. Ruokaa aina arvosteli. Mä kestin tätä n 2 h ja selitin herralle mikä on homman nimi. Ekana aamuna nostin hänet ylös klo 9 ja laitoin pojan kitkemään kasvimaata. En ole 10 vuoteen kuullut niin paljon kirosanoja. Kun oli tunnin työskennellyt, eli sadatellut mua, sai aamiaiseksi puuroa ja tunnin vapaata. 3 pv meni ihan tätä tasoa, laitoin pojan tekemään helppoja askareita ja hän 10 min työtä valitti tunnin ja teki sitten työn 20 minuutissa.
Juttelin serkun kanssa joka päivä pariin otteeseen ja kolmantena päivänä oikeesti tämä 14 vuotias poika pyysi 300 euroa, kun hän oli niin paljon tehnyt töitä.
Pyysin että hänen äitinsä maksaa, mä olin kuitenkin antanut hänelle kunnon ruuan, pelkästään puuroa oli aamiaisena, lounaat, päivälliset ja jokainen ilta grillattiin, saati sitten yöpaikka kävi kyllä hyvin maksusta.
Äiti kyllä sanoi myöhemmin että nyt ei tarvi enää 5.ttä kertaa pyytää viemään roskapussia, ekallakin takapuoli nousee, eli ehkä musta oli jotain hyötyä.
Siis niin, että kauempana asuva serkkutyttö ja hänen pikkuveljensä tulivat kylään isovanhempien luokse, mutta viettivät kuitenkin lähes koko ajan meidän luona. Meillä serkkutyttö vietti aikaa omasta halustaan, koska oli paljon enemmän tekemistä ja leikkiseuraa kuin mummolassa. Ja tottakai minustakin oli mukavaa kun oli serkkutyttö leikkikaverina. Pikkuveli tuli toisinaan mukana ja joskus jäi isovanhemmille. Vasta vanhempana tulin ajatelleeksi että taisi joskus olla vanhemmilleni aika rankkaa... äitini ei yksinkertaisesti halunnut valittaa koska varsinkin siihen aikaan oli aika kireät välit anopin kanssa ja ei halunnut ehkä hankaloitta asiaa sanomalla ettei serkut voi tulla meille.
Tulee meille viikoski.Meillä itsellä ahdas asunto ja 4 lasta.Odotan tätä vierailua kuin kuuta nousevaa.Viikkoon ei tappelua ei narinaa kavereista,eikä veljekset tappele keskenään =).
Kaverit ovat olleet reissussa tämän viikon,niin voin sanoa,että elämä on ollut yhtä helv.isompien osalta.Pienemmät on kyllä olleet ihmisiksi.Onneksi nyt alkoi helteet,että pääsevät sentäs uimaan.
Isälläkin sattui surkea iltavuoro viikko,ettei pysyty poika mihinkään kuskaamaan.
espoolainen lähetän koululaiseni isovanhemmille hoitoon ensi viikolla. On siellä sit muutaman viikon, ihan isovanhempien hoidossa, ei muiden sukulaisten. Isovanhemmat ovat tätä itse pyytäneet jälleen kerran, ja meillehän se sopii.
Ei lapsi hoitoon mene, jotta saisimme omaa aikaa, vaan koska meillä ei lomia riitä koko kesäksi, eli olemme töissä!