Uusi mieheni toivoo, että lapset kutsuvat häntä isäksi.
Olen seurustellut pian vuoden uuden mieheni kanssa. Lapset edellisestä liitostani ovat 1v 8 kk, 3v ja 5v.
Lasten isä on myös mukana kuvioissa, mutta häntä lapset kutsuvat eri nimellä, kuin uusi mieheni toivoisi häntä kutsuttavan. Miestäni häiritsee olla "perheen ulkopuolinen", vain isäpuoli.
Onko muiden perheissä isäpuolta, joka olisi lapsille "isä"?
Kommentit (31)
Lapsellista toimintaa aikuiselta mieheltä, jonka pitäisi ymmärtää, että oikea tapa on toimia lasten kulttuurin mukaan eikä hänen.
heti mäkeen! Voiko kuvitella lapsille suurempaa nöyryytystä kuin alkaa kutsua jotain afrikan tähteä isäksi?!
Heille sijaisperheessä heti kerrottu et käytetään nimityksiä isä ja äiti.
Ei tunnu lapsia haittaavan vaikka on 2 isää ja 2 äitiä. Ex- vanhempia varmasti haittaa enemmän.
että baba sopii niiden suuhun kutsumanimeksi oikein hyvin!
Minusta on vain herttaista, että uusi miehesi haluaa olla läheinen lapsillesi.
Minun mieheni ei varmasti ikinä haluaisi, että minun lapseni kutsuisi häntä isäksi - eikä lapsikaan. Lapsi olikin jo 10 v hujakoilla, kun tapasin nyksyisen mieheni. Ja luontevaa "isällistä" yhteyttä heidän välilleen ei ole syntynyt. Mutta tuollaiset pikkulapset ja baba on aivan eriasia. Kuulostaa hyvältä ajatukselta!
Ei kai ap:n kaltaisia ihmisiä oikeasti voi olla... Olettaen että lapsesi ovat valkoihoisen miehen kanssa tehtyjä, niin voiko suurempaa loukkausta lapsille ja heidän isälleen olla, kuin että he kutsuisivat tummaa isäpuolta isäkseen, vaikkakin sitten swahilin kielellä! Olisko nyt ap aika painaa jarrua ja keskittyä lapsiin ja heidän hyvinvointiinsa. Uuden parisuhteen löydät myöhemminkin, mutta lapsesi ovat pieniä vain tämän hetken!
Hei minä olen isäpuoli 2v pojalle ja 4v tytölle ei omia lapsia minua kutsutaan nimellä vaik olen mielestäni tärkeämpi kuin heidän isä vaik hän on kuvioissa olen vähän ulkopuolinen mut rakastan puolisoni lapsia kuin omia ois
Jos lapset itse haluaa isäksi kutsua niin ookoo. Mutta heiltä ei voi vaatia sitä.
Kai asia on selvinnyt jo 8v aikana, eo tarvitse nostaa vanhaa ketjua
huidoinkin poikaa tiskirätillä, kun sen muikeasti sanoi toivottaessaan tervetulleeksi "uuteen kotiin". Muutin siis virallisesti asumaan monivuotisen miesystäväni luokse, jolla asuu 12 poika aiemmasta liitostaan luonaan (tytöt asuvat äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa). Poika siis alkoi kutsumaan mua muuton jälkeen äityliksi!!!