Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne, joilla on vain 3 lasta tai vähemmän

Vierailija
22.06.2010 |

MIKSI ette halua lisää lapsia ?

Olivatko vauva-ajat liian vaikeita vai onko jokin muu syy?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kuulleet yksi lapsi on ekoteko?

Kehitysmaissa syntyvyyttä rajoitetaan, mutta länsimaissa saa lisääntyä kuin kaniinit.

Tosiasissa meitä on jo nyt liikaa. Mieti sitä, kun haaveilet siitä kolmannesta, neljännestä tai viidennestä lapsesta...

Vierailija
2/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut liian vaikeita vauva-aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisää ei tule. Haluan elämältä muutakin kuin pelkkää vauva- ja pikkulapsiarkea. Olen jo lähemmäs nelikymppinen enkä halua lisää lapsia ainakaan näin vanhana.

Vierailija
4/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ajatellut, että kolme lasta ei pysy ainiaan lapsina vaan muuttuvat vähitellen murkuiksi, jotka kuluttavat ja harrastavat enemmän ja enemmän. Olisiko meillä rahkeita tarjota esim. neljälle tai viidelle lapselle sellaista lapsuutta/nuoruutta taloudellisesti, että he esim. voisivat harrastaa juuri sitä, mistä itse tykkäävät. Lisäksi 112m2 talossamme ei ole kuin neljä makuuhuonetta, joten asuintilakysymyskin on yksi syy.

Ja muutenkin, kun nyt kolme lasta on tehty, minulla on tulevaisuudessa mahdollisuus keskittyä esimerkiksi itseni kouluttamiseen.

Vierailija
5/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin nyt neljännen, vaikka olin pitkän aikaa sitämieltä etten halua. Mies ei halua edelleenkään.

Ensimmäinen ja painavin syy ovat olleet erittäin vaikeat ja rankat synnytykset, jotka ovat pahentuneet kerta kerralta eikä sektioon ole suostuttu. Kaikki ponnistusvaiheet ovat pitkittyneet ja lopulta lapset on vedetty tuntien ponnistusvaiheen jälkeen imukupilla. Kolmannen kohdalla menin jo kipushokkiin ja tajuttomaksi kolmen tunnin ponnistusvaiheen lopuksi, kun lasta kiskottiin imukupilla ja sain siitä niin pahat traumat etten pystynyt harrastamaan seksiä kahteen vuoteen. Edelleen pelkään, että kuolisin seuraavaan synnytykseen ja jos se neljäs tulisi, niin tekisin kaikkeni saadakseni sen sektion, vaikkeivät varmaan edelleenkään suostuisi...

No, muut syyt ovat enemmän käytännöllisiä: meillä on vain kolme lastenhuonetta ja neljännen hyväksi toinen meistä joutuisi luopumaan työhuoneestaan tai siis käytännössä joutuisimme miehen kanssa yhteiseen työhuoneeseen ja siitä tulisi ahdasta ja ankeaa. Lisäksi kunnolliset tila-autot maksavat omaisuuksia ja pienemmät ovat ankeita jne... Matkustaminenkin on sitä hankalampaa, mitä enemmän lapsia on, ei mahduta yhteen taksiin eikä edes tavalliseen vuokra-autoon kunnolla. Hotellihuoneitakin pitäisi ottaa useampi jne... Lisäksi noita lasten harrastuskuljetuksia ym. on jo nyt ihan riittävästi...

No joo, mutta kaikestatästä huolimatta haluaisin neljännen. Se olisi kyllä adoptiolapsi jos niitä saisi vähän helpommin, mutta sekin on nykyisin niin pitkä ja hankala operaatio. Pitänee muuttaa ulkomaille ;-)

Vierailija
6/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli koliikkia ja kaikkea muuta rankkaa vauva-aikana, kuopuskin on valvottanut, joskaan ei niin paljon kuin esikoinen aikoinaan. Onhan tämä rankkaa ollut, mutta silti haluaisin lisää. Enkä halua pelkkiä söpöjä nyyttivauvoja, tai vaippohinsa kakkivia taaperoita, vaan haluan ne isommat lapsetkin, ja haluan sitten vanhuksena jo aikuiseksi kasvaneet lapset ja lapsenlapsilaumat, joille saisin ostella vaatteita, leluja, laittaa joulupäivällisiä ja grillata juhannuksena. Ikäkään ei pitäisi tulla kovin äkkiä vastaan, sitä kun on minulla vasta 25 vuotta.

Mutta kun en jaksa lähteä miehenvaihto-operaatioon, ja nykyinen mieheni, näiden kahden lapsen isä, on sanonut, ettei ehdottomasti enää koskaan halua enää yhtään lasta. Asiasta ei kuulemma edes keskustella, hän ei halua enempää lapsia ja sillä selvä, se ei keskustelemalla muutu.

Vierailija
7/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enempää en halua enää. Raskautumiseni kesti sen verran kauan joka kerralla, että enempää "en ehtinyt" saada ennenkuin tuli sen verran ikää etten enää halua vauvoja pykätä.

Vierailija
8/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo 38v ja ajattelen samoin. Saathan sinä joskus lapsenlapsiakin ja omista kaikistaan pitää pystyä kunnolla huolehtimaan.

Itsekästä on haluta tajuton lapsilauma, jolloin ei mitenkään voi olla kaikken tukena koko ajan. varsinkin kun omatkin vanhemmat jossakin vaiheessa tarvitsevat apuasi.

Vierailija
9/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua enempää. Haluan omistaa elämäni myös muulle kuin vaan lapsielämälle. On minulla omakin elämä.

Vierailija
10/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi rahaa menee lapsiin ja ei ole varaa useampaan. Haluan, että lapsillani on omat huoneet ja ei ole varaa isompaan asuntoon.

Lapseni oli tosi helppoja vauvana. Yhtään yötä en ole heidän vuokseen valvonut ja aina olleet tosi terveitä, ei ole edes korvatulehduksia ole ollut.

Vierailija
11/11 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis 3 lasta.

Kolmatta lastakin mies harkitsi vuosia ennenkuin suostui. Ja musta tuntui, että mun oli pakko saada kolmas. Neljännestä mulla ei ole sellaista fiilistä, vaan mun tarpeeni on täytetty näillä kolmella ihanalla lapsella.

Lisäksi käytännöt syyt, eivät mahtuisi normiautoon, huoneet loppuisivat kesken jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi