Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sektio on niin vaikea saada???

Vierailija
22.06.2010 |

Meillä on kolme lasta ja neljäs tulossa. Esikoisen synnytin alateitse, vaikka oli iso ja minä olen itse pienikokoinen ja lantio ahdas, sillä oli sitten ikävät seuraukset, lapsi vammautui ja minä repesin pahasti ja kesti 5kk toipua ja pystyä liikkumaan jotakuinkin kunnolla ilman kipuja.

Esikoisen lisäksi meillä on kaksoset, joiden kohdalla minulle myös sanottiin, että alatiesynnytys olisi parempi vaihtoehto kun sanoin, että haluaisin sektion aiemman kokemani takia. Kaksoset syntyivät kuitenkin jo rv 28 vaikean raskauden takia hätäsektiolla. Sektiostakin toipuminen vei aikaa ja aluksi olin tosi kipeä, mutta reilun kuukauden päästä olo oli kuitenkin jo hyvä eikä ollut kipuja.

Nyt odotan neljättä lastamme ja olen kertonut haluavani suunnitellun sektion. Tämäkin vauva on iso ja mitä luultavimmin ei mahdu syntymään. Tästä huolimatta minulle sanottiin, että minun pitäisi ensin kokeilla synnyttää alateitse, jos näyttää, ettei onnistu niin sitten sektio.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee kaikkeen palveluun nykyterveydenhuollossa.

Siis pysyt vain kovana ja tarvittaessa heittäydyt todella hankalaksi. Kiltit eivät saa kunnon palvelua - synnytyksessäkään.

Vierailija
2/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alatiesynnytys on luonnollinen tapa synnyttää ja siksi useimmiten parempi.

Tosin sinun kohdallasi on munkin mielestäni ihan perusteltua haluta sektio, joten ei kun vaatimaan vaan! Ja siis pitää ihan oikeesti vaatia, eikä pyydellä ja ehdotella. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle suositeltiin sektiota kun kaks sektioo alla.

Iho on niin haurasta ja toisesta tuli jo tuplaompeleet kun ei pysynyt kasassa muuten.

( 169cm/51kg, ei ollut "ylimääräistä" ihoa ja joutu vetään tosi tiukalle ihon ja repes auki ensimmäisellä kerralla kun nousin istuun)

Sanoin että haluan synnyttää alakautta,mutta väkisin laittoi sektioon.

Kirjoitti kyllä paperin jo valmiiksi jonka olisin joutunut allekirjoittamaan jos olisin kieltäytynyt sektiosta.

Papereissa oli että sairaala ei ota vastuuta jos alakautta synnytyksessä tulee ongelmia.

Joskus tehdään vähän liiankin hepposesti sektioita.

Vierailija
4/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle suositeltiin sektiota kun kaks sektioo alla. Iho on niin haurasta ja toisesta tuli jo tuplaompeleet kun ei pysynyt kasassa muuten. ( 169cm/51kg, ei ollut "ylimääräistä" ihoa ja joutu vetään tosi tiukalle ihon ja repes auki ensimmäisellä kerralla kun nousin istuun) Sanoin että haluan synnyttää alakautta,mutta väkisin laittoi sektioon. Kirjoitti kyllä paperin jo valmiiksi jonka olisin joutunut allekirjoittamaan jos olisin kieltäytynyt sektiosta. Papereissa oli että sairaala ei ota vastuuta jos alakautta synnytyksessä tulee ongelmia. Joskus tehdään vähän liiankin hepposesti sektioita.

kun lapsi vammautuu, kun ei tehdä sektiota.

Vierailija
5/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavatkin syntyy automaattisesti sektiolla.

Kyllähän niitä sektioita tehdään turhankin heppoisin perustein, mutta et kai väitä, että ap haluaa sektion heppoisin perustein???

Ap:lle todellakin vaadi sektiota. Minulla on ahdas lantio ja tämän takia on kaikki syntyneet sektiolla. Toisen olisin halunnut synnyttää alateitse, oli pieni kooltaan ja olis ehkä just ja just mahtunut syntymään, mutta lääkäri sanoi, ettei halua ottaa riskiä.

Itselle suositeltiin sektiota kun kaks sektioo alla.

Iho on niin haurasta ja toisesta tuli jo tuplaompeleet kun ei pysynyt kasassa muuten.

( 169cm/51kg, ei ollut "ylimääräistä" ihoa ja joutu vetään tosi tiukalle ihon ja repes auki ensimmäisellä kerralla kun nousin istuun)

Sanoin että haluan synnyttää alakautta,mutta väkisin laittoi sektioon.

Kirjoitti kyllä paperin jo valmiiksi jonka olisin joutunut allekirjoittamaan jos olisin kieltäytynyt sektiosta.

Papereissa oli että sairaala ei ota vastuuta jos alakautta synnytyksessä tulee ongelmia.

Joskus tehdään vähän liiankin hepposesti sektioita.

Vierailija
6/15 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettava tosiasia on, että nykyään ei saa mitään, ellei vaatimalla vaadi tai ainakin useimmiten on näin. Sanot suoraan, ettet halua toista synnytyksen takia vammaista lasta.

Vierailija
7/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuussektiot on karsinnan alla

mukavuussektiosta, vaan ihan oikeasta tarpeesta saada se.

Ei muuta kuin kova kovaa vastaan! Sairaalassa pitää huomioida potilaankin mielipide.

Vierailija
8/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyslääkärille ja kopio sairaalan potilasasiamiehelle.

Vierailija
9/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee kaikkeen palveluun nykyterveydenhuollossa. Siis pysyt vain kovana ja tarvittaessa heittäydyt todella hankalaksi. Kiltit eivät saa kunnon palvelua - synnytyksessäkään.

Eikä ollut edes vaikeaa. Sanoin alusta asti, että haluan sektion.

Sain sen - ilman mitään poleja. Kysyin lekurilta, että passitatko minut nyt vielä sinne "mielentilatutkimukseen". Totesi, että eipä tuosta varmaan ole hyötyä kohdallasi.

IHana, ihana sektio.

Vierailija
10/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavuussektiot on karsinnan alla

Vierailija
11/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että muu ei kertakaikkiaan tule kysymykseen kuin sektio. Sano ettet missään nimessä synnytä alakautta. Sinulla on oikeus saada se, kun kerran haluat ja piste.

-nimimerkin hätäsektion kokenut-

Vierailija
12/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää hommata ittensä raskaaksi jos ei uskalla/halua/pysty synnyttämään?

Vierailija
13/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri on minulle sanonut, että lantiostani mahtuisi syntymään arviolta n. 2kg painoinen vauva, mutta ei paljon siitä isompi ja esikoinen oli 3,9kg ja tämä masuvauva menee aika varmasti lähelle tuota.

Olisiko minun sitten pitänyt sinusta jättää lapset hankkimatta ahtaan lantioni takia tai nyt mennä alatiesynnytykseen ja pahimmassa tapauksessa tämäkin vauva vammautuisi sen takia, tuo on erittäin todennäköistä, puhumattakaan miten pahoja vaurioita itselleni tulisi. Esikoisen jälkeen jäi jo pysyväksi haitaksi se, etten nauti seksistä enää yhtä paljon.

Ilmeisesti se on sitten vaan vaadittava niin kauan kunnes uskotaan. Jotenkin vielä ymmärtäisin, jos olisi kyse ns. pelkosektiosta, siis ettei olisi mitään muuta syytä kuin pelkäisin, mutta kun niin ei ole niin ihmetyttää miksi lähes väkisin minun halutaan synnyttävän alateitse kun seuraukset voi olla kohtalokkaat.

ap

Vierailija
14/15 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisessa yhteiskunnassako me haluamme elää?

Vierailija
15/15 |
23.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä ei saisi tehdä siitä syystä, että tarvitsee sektion. En ymmärrä pelkosektioita tai niitä, jotka tehdään siksi, ettei halua pilata paikkojaan synnyttämällä, mutta en ymmärrä miksi ap ei saa sektiota kun kyse ei ole vain pelosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme