Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten järjestää kesälomareissuja yrittäjämiehen kanssa??

Vierailija
22.06.2010 |

Onko muilla yrittäjien puolisoilla ongelmia perheen lomajärjestelyjen kanssa?

Meillä se tilanne, että emme ole käyneet kahteen kesään koko perheen voimin missään. Aikomuksia kyllä riittää, mutta mieheni kanssa on ihan mahdoton järjestää mitään. Kun yritän miettiä/järjestellä jotain lomareissua, niin miehen vastaukset on tyyliin: "En jaksa nyt miettiä", "jooo....", "Mun pitää ensin tarkistaa oliko sillon se-ja-se juttu", jne.

Minä en saa uhkailemalla, kiristämällä enkä nalkuttamallakaan pumpattua miehestä ulos sen työhön liittyviä aikatauluja. Useamman kerran on käynyt niin, että olen monta monituista kertaa kysynyt ja varmistanut jotain aikataulua ja sitten viime tipassa mies ilmoittaakin, että hänellä on työjuttu juuri silloin.

Jos taas suunnittelen lähteväni yksin lasten kanssa jonnekin kesälomareissulle, mies kuitenkin haluaa mukaan. Sitten reissusta ei tule mitään, koska miehen kanssa ei voi suunnitella mitään eikä hänen aikatauluistaan saa mitään lopullista selvyyttä.

Miten muilla onnistuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suunnittelen reissun lasten kanssa ja mies tulee mukaan jos pääsee tai sitten jää kotiin. Kummasti sitä aikaa aina löytyy kun ilmoitan että me lähdemme silloin ja silloin, tule mukaan tai ole tulematta.

Vierailija
2/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tapana varata matka, hoitaa matkajärjestelyt, ja ilmoitusluontoisena asiana kerron sitten yrittäjämiehelleni milloin matka on. Tämä siksi, että riittävän kauan yritin sovitella aikatauluja hänen toivomutensa mukaan - ja lomat jäivät pitämättä.

Ja tämän jälkeen on hänen ongelmansa, onko auton kyydissä sen startatessa vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies tulee mukaan, jos ehtii. Hyvissä ajoin on aikataulut selvillä ja se on ihan kokonaan miehen oma päätös, onko mukana. Yleensä ei ole. Mutta hän on silti ihan hyvä puoliso ja isä, kesä vain sattuu olemaan hänen työssään kaikkein kiireisintä aikaa.

Vierailija
4/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut oma firma 15v ja koskaan ei ole pitänyt lomaa. Jos viikonloppu on vapaa sekin on hyvä. Viimeksi oltiin yhteisellä viikonloppu reissulla 2v sitten. Mies vastaavasti ollut lasten kanssa reissussa kun minä olen ollut viikonlopun töissä.

Vierailija
5/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja reissut vain päätetään hyvissä ajoin. Sovittelen työni sitten reissun ympärille. Jos tulee kiire, täytyy ennen/jälkeen reissun tehdä yölläkin töitä...

Meillä reissuja rajoittaa kyllä huomattavsti enemmän miehen vuorotyö ja muiden päättämät loma-ajat ja ei-vapaat viikonloput!

Vierailija
6/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakysymys. Loma merkitsee kenties tulonmenetystä, mutta yrittäjällä jos kellään on mahdollisuus valintoihin. Hyvä organisointikyky auttaa.

Vierailija
7/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin yhä enemmän alkanut järkätä menoja omin nokkineni. Pitää varmaan tehdä sitä enemmän. Onhan se vähän tylsää yksinään suunnitella, mutta eipä yhdessä suunnittelustakaan mitään tule.

ap

Vierailija
8/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yrittäjä sitten toimii sijaisena. Tulee aika kallis loma, jos ottaa kesälomatuuraajan. Valitettavasti eläinsuojeluviranomaiset eivät ymmärrä sitä, että tehdään valinta ja jätetään eläimet ilman ruokaa ja juomaa.

Vierailija
9/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vielä molemmat samassa yrityksessä töissä. Mies pitää kyllä ensiarvoisen tärkeänä, että ehtii pitää kesälomaa, toki joutuu puhelimitse ehkä jotain juttuja hoitamaan tai pistäytymään työpaikalla. Ollaan saatu järjestettyä 2 vk lomaa yhtä aikaa, ja matkavaraukset ja suunnitelmat teen kyllä aika pitkälti minä, toki hyväksytän miehellä. Pitemmän päälle kyllä yrittäjänkin kannattaisi pitää lomaa, jossain vaiheessa burnoutti uhkaa, jos ei ikinä voi relata.

Vierailija
10/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan vielä molemmat samassa yrityksessä töissä. Mies pitää kyllä ensiarvoisen tärkeänä, että ehtii pitää kesälomaa, toki joutuu puhelimitse ehkä jotain juttuja hoitamaan tai pistäytymään työpaikalla. Ollaan saatu järjestettyä 2 vk lomaa yhtä aikaa, ja matkavaraukset ja suunnitelmat teen kyllä aika pitkälti minä, toki hyväksytän miehellä. Pitemmän päälle kyllä yrittäjänkin kannattaisi pitää lomaa, jossain vaiheessa burnoutti uhkaa, jos ei ikinä voi relata.

Mies ollut yrittäjänä 31 vuotta, pisin loma 7 vrk ja siitäkin aikaa jo vuosia. Ei vaikuta mitenkään väsyneeltä tai kyllästyneeltä. Voisiko olla niin, että jos nauttii työstään niin siitä ei tee itselleen ongelmaa?

Vierailija
11/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut yrittäjänä 31 vuotta, pisin loma 7 vrk ja siitäkin aikaa jo vuosia. Ei vaikuta mitenkään väsyneeltä tai kyllästyneeltä. Voisiko olla niin, että jos nauttii työstään niin siitä ei tee itselleen ongelmaa?

Vierailija
12/12 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on kaksi yrittäjää eli siis minä ja mieheni. Lomia pidetään, mutta ne vain pitää lyödä lukkoon....muuten sitä vapaata/sopivaa aikaa ei ole muka koskaan.

Yleensä käydään pidemmillä matkoilla tai ollaan pidemmällä lomalla keväällä ja syksyllä.

Kesällä saatetaan muuten tehdä lyhennettyä viikkoa, mutta harvemmin on pitkää lomaa.