Jee, -9kg kuukaudessa!
Ai että on ihana olo. Lähtöpaino 71kg, nyt plakkarissa 63kg. Syynä laihtumiseen on kuukausi sitten II-tyypin diabetekseeni aloittamani lääke Victoza. On pistettävä lääke, mutta ei insuliini. Ja korvattavuutta ei ole lainkaan, kustantaa yli 100 euroa kuukaudessa. Ruokahalu vaan yksinkertaisesti kaikonnut ja pystyn syömään vain tosi pieniä annoksia. Lääkärini sanoi, että todennäköisesti lääkkeen käytön seurauksena laihtuu, mutta tällaista en arvannut! Jos toinen kuukausi vielä menee samalla tavalla, olen painoindekxin alarajoilla ja diabetekseni on todennäköisesti parantunut kokonaan! IHANAA!!!
Kommentit (9)
...voinut saada noi kilosi pois ja diabeteksen kuriin ruokavalion muutoksella, huom. nyt en puhu karppauksesta, vaan yleensä ruokavalion muutoksesta. tosin en tiedä taustaasi, mutta mä vastustan kaikkia lääkkeitä, otan niitä vain äärimmäisessä "hädässä" :)
Onko sulle tullut jotain sivuoireita tuosta lääkkeestä? Paljonko sulla oli sokeriarvot, että aloitettiin lääkitys? ja miten koko homma ylipäänsä huomattiin?
Onnea joka tapauksessa, hieno painonpudotus !
t.3
ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan kohta vuoden, silti ei sokeriarvot parane...
Taidan hakea reseptin minäkin.
Kuulostaa hyvältä, mä haen huomenna ko lääkettä. Muita käyttäjiä?
uumoillaan aiheutavan mm. haimasyöpää?
Vaan hiirillä kilpirauhassyöpää. Ei ihmisillä. Ja vaikka aiheuttaskin, niin multa on kilpirauhaset leikattu =D
Hienoa :)