Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalipuoli/lastensuojelu, mitä apua antavat?

Vierailija
21.06.2010 |

Tilanne on se että mies petti työkaverin kanssa, jätti minut(raskaana nyt viikolla 28), jäin pienten lasten ja talon kanssa vain selviämään.. Olen tästä aikaisemminkin kertonut täällä. Olen tietysti tilanteesta aivan rikki ja henkisesti todella väsynyt. Mielialat menneet laidasta laitaan ja itku on ollut herkässä.. Tämä nyt ei varmasti ole yllätys kenellekkään.

Nyt nmennään siinä, että hain kunnalta kotiapua ja sainkin kotipalvelusta ihmisen meille. Tulee siis leikkimään, laittamaan pyykkiä, tiskejä ja tekemään ruokaa. Minä olen silloin ollut yleensä asioilla, kouiran kanssa lenkillä tai keksinyt jotain muuta tekemistä.

Nyt olivat miettineet, että jos tilanteesta oltaisiin myös yhteydessä sosiaalipuoleele ja syyksi sanottiin että saisin sitä kautta myös muuta tukea. Esim. toimeentulotukea. Kysyttiin siis minun mielipidettä ja annoin heille luvan puhua myös sille taholle.

Nyt jäin kuitenkin miettimään, että millaista konkreettista apua tai tukea voin siltä puolelta saada? Aloin vaan miettimään kaikkea kauheaa.. kauhukuva huostaanotosta, haluavat leimata minut "huonoksi äidiksi"..

Tiedän ettei mitään syytä tälle ole, esim, ei alko, ei mielenterveys, ei huonot olot lapsilla( siistit vaatteet, ruokaa, puhdas koti jne), mutta kuitenkin..

Miten te muut jotka olette vaikeassa elämäntilanteessa joutuneet kääntymään kaikkien tahojen puoleen, niin mitä apua olette saaneet??

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukava kuulla että 3-vuorotyö ja yksinhuoltajuus on mahdollista! Että mistä sitä tietää vaikka itsekkin kokeilisin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän