Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

avoliitto, vauva, ero.. miten teillä muilla tapaamiset

Vierailija
21.06.2010 |

Kertokaa miten olette päässeet sopuun tapaamisista?

Minä ehdotin 1viikko kuusta isälle tai joka toinen vkoloppu.. hän haluaisi 50/50 mihin en tule suostumaan, lapsikin vasta alle1v.

Enrä jos muutan monen sadan kilometrin päähän vuoden-parin sisään? Haittaako tuo mitään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siitä, millainen huoltajuussopimus teillä on/tulee olemaan. Jos yhteishuoltajuus, voi mies vaatia 50/50 ja jos siihen ei erikoisen hyvää syytä ole, niin se luultavasti tulee noin olemaankin. Yhteishuoltajuudessa et myöskään voi tuosta vaan muuttaa satojen kilometrien päähän, tai jos niin teet, joudut toimittamaan lapsen tapaamaan isäänsä sitten sovittujen tapaamisten mukaan. Miksi ihmeessä ei sitten sinulle sovi se 50/50 -systeemi? Lapsihan on sinun ja isän puoliksi, ei se lapsi ole yhtään enempää jomman kumman vanhemman omaisuutta, ja lapsella ensisijaisesti on tasapuolinen oikeus molempiin vanhempiinsa.

Tapaamisissa otetaan huomioon myös lapsen ikä, lastenvalvojalla on ihan selkeät kaaviot siitä minkä verran on hyvä tavata etävanhempaa minkäkin ikäisenä. Sen mukaan sitten, jos oikeasti olette niin avuttomia (ja ap itsekäs) ettette osaa toisianne ja ennen kaikkea lastanne tässä asiassa huomioida.

Vierailija
2/15 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten synnyttyä isä kävi tapaamassa/hoitamassa kaksosia 3-5kertaa viikossa minun luonani ja lisäksi hoiti viikossa yhden yön kaksosia, jotta sain nukkua. Kun kaksoset oli n. 2kk ikäisiä ja pullokin alkoi kelvata niin sen jälkeen kaksoset olivat isällään 2-4tuntia 2-4kertaa viikossa ja tuon lisäksi yhden yön, yleensä la-su. Puolen vuoden iässä muutettiin niin, että kaksoset alkoivat olla isällään pe-su ja sen lisäksi viikolla olivat isällään kahdesti muutaman tunnin. Tämä toimi meillä hyvin, vaikka henkisesti olinkin ihan rikki ensin.

En minäkään ymmärrä mikset voisi suostua tuohon 50/50?

Minä ehdotin 1viikko kuusta isälle tai joka toinen vkoloppu.. hän haluaisi 50/50 mihin en tule suostumaan, lapsikin vasta alle1v.

Enrä jos muutan monen sadan kilometrin päähän vuoden-parin sisään? Haittaako tuo mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä kyllä miksi tuo 50/50 ei sovi.

Miksi miehelle ei sovi esim. viikonloput?

Vierailija
4/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun lapseni isä on jo melkein 50, itse olen 30. Lisäksi: hän ei jaksa hoitaa lastamme ja tänä aamunakin kuulin kun hän huusi, että on ihme kun mikään ei ole hyvin, kun pojallamme oli vain känkkäränkkä aamu, hän syöttää pelkkiä hedelmäsoseita, kun ei muka muut kelpaa (kyllä minä vain saan alas), jätin poikani rattaissa isänsä kanssa pihalle 15minuutiksi kun itse pakkasin hoitolaukun sisällä ja hän oli ottanut pojan rattaista pois ja kun tulin ulos niin pojalla oli puoli naamaa ihan veressä ja isänsä nauroi, että "eikö olekin hassun näköinen" -käytin sitten terv.keskuskuksessa, eikä pitäisi jäädä arpia, vaikka koko nassu onkin hurjan näköinen, usein hän sanoo, että on lapsiannos täynnä, vaikka hän "leikkii" lapsen kanssa ehkä max tunnin päivässä ja muuten puuhailee omiaan, kerran siivosin lapsen huonetta ja hän lupasi vahtia alhaalla poikaamme ja kappas vain.. kuulin kun poika huusi, kun ilmeisesti kaatui ja menin katsomaan niin hän oli yksin ja mieheni oli saunassa puuhailemassa omiaan..

Juu, että jos 50/50 huoltajuus tulee niin pelkäämpä, että mulla ei kohta ole poikaa.

Missään nimessä en halua isästään erottaa, mutta hän ei jaksa huolehtia, ei vain itse myönnä sitä.

Niin ja lisäksi hän löi minua kun olin 8kk raskaana, mistä tiedän, että jos hän on kaksin pojan kanssa ettei tee hänellekin jotain?

Vierailija
5/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätit suhteestanne avauksessa kertomatta, ap.

Tuon kaksosten äidin järjestelyä oli hauska lukea, aikuista meininkiä :)

Vierailija
6/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin ymmärtänyt miksi vastustat sitä, että lapsi olisi teillä puoliksi.

Aiemmin kirjoittanut kaksosten äiti

No kun lapseni isä on jo melkein 50, itse olen 30. Lisäksi: hän ei jaksa hoitaa lastamme ja tänä aamunakin kuulin kun hän huusi, että on ihme kun mikään ei ole hyvin, kun pojallamme oli vain känkkäränkkä aamu, hän syöttää pelkkiä hedelmäsoseita, kun ei muka muut kelpaa (kyllä minä vain saan alas), jätin poikani rattaissa isänsä kanssa pihalle 15minuutiksi kun itse pakkasin hoitolaukun sisällä ja hän oli ottanut pojan rattaista pois ja kun tulin ulos niin pojalla oli puoli naamaa ihan veressä ja isänsä nauroi, että "eikö olekin hassun näköinen" -käytin sitten terv.keskuskuksessa, eikä pitäisi jäädä arpia, vaikka koko nassu onkin hurjan näköinen, usein hän sanoo, että on lapsiannos täynnä, vaikka hän "leikkii" lapsen kanssa ehkä max tunnin päivässä ja muuten puuhailee omiaan, kerran siivosin lapsen huonetta ja hän lupasi vahtia alhaalla poikaamme ja kappas vain.. kuulin kun poika huusi, kun ilmeisesti kaatui ja menin katsomaan niin hän oli yksin ja mieheni oli saunassa puuhailemassa omiaan..

Juu, että jos 50/50 huoltajuus tulee niin pelkäämpä, että mulla ei kohta ole poikaa.

Missään nimessä en halua isästään erottaa, mutta hän ei jaksa huolehtia, ei vain itse myönnä sitä.

Niin ja lisäksi hän löi minua kun olin 8kk raskaana, mistä tiedän, että jos hän on kaksin pojan kanssa ettei tee hänellekin jotain?

Vierailija
7/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n viimeisintä viestiä.

Vierailija
8/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huolettaa aika paljon ja siksi olen itse yrittänyt kärvistellä yhdessä.

Minkäänlaista parisuhdetta meillä ei ole.

Lisäksi on kurjaa kun hän ei ota mitään neuvoja lapsen suhteen vastaan.. ja sitten aina tapahtuu jotain :(

Kuka ottaa vastuun jos meille määrätään 50/50huoltajuus, kun hän ei ole ikinä ollut edes yhtä vuorokautta lapsen kanssa..

Asia on eri kun poika on isompi, mutta nyt on vielä niin avuton ja vaatii jatkuvaa huolehtimista, että ihan mitä vain voi sattua!

Vierailija
9/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarkennusviestiin?

Vierailija
10/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n tarkennusviestiin?

Tai sitten ei kirjoittaja lukenut kunnolla.

Vierailija
11/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli torstaina hain tarhasta ja maanataina vein ja joka toinen viikko, tällä haettiin hieman sitä, että arkea on isälläkin, ennen kouluaikaa, nyt on pe-su. Tuosta kun lisää päivä molempiin päihin, niin aletaan olla fifty/siksty tilanteessa, kuten eräs mäkihyppääjä tapasi sanoa.

Vierailija
12/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olet tehnyt lapsen ISOISÄN kanssa? Sairasta!!! *oksentaa*

Vierailija
13/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isä on edesvastuuton, niin kerää kaikki mahdollinen todistusaineisto. Yrittäkää kuitenkin ajatella lasta ja järjestää asia niin, että lapsi voi tavata isäänsä vaikka sinun luonasi lyhyen pätkän kerrallaan. Jos isä vaatii enemmän, niin kokeilepa jättää lapsi isälle muutamaksi päiväksi ja kysy sitten, että haluaako lapsen vuoroviikoiksi... Luultavasti haluaa vaan kostaa sinulle eron, eikä oikeasti halua lasta etenkin kun huomaa, että ei hallitse tilannetta.

Vierailija
14/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosten synnyttyä isä kävi tapaamassa/hoitamassa kaksosia 3-5kertaa viikossa minun luonani ja lisäksi hoiti viikossa yhden yön kaksosia, jotta sain nukkua. Kun kaksoset oli n. 2kk ikäisiä ja pullokin alkoi kelvata niin sen jälkeen kaksoset olivat isällään 2-4tuntia 2-4kertaa viikossa ja tuon lisäksi yhden yön, yleensä la-su. Puolen vuoden iässä muutettiin niin, että kaksoset alkoivat olla isällään pe-su ja sen lisäksi viikolla olivat isällään kahdesti muutaman tunnin. Tämä toimi meillä hyvin, vaikka henkisesti olinkin ihan rikki ensin.

En minäkään ymmärrä mikset voisi suostua tuohon 50/50?

Vierailija
15/15 |
22.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ap:n viestiin nro 5. Hänen ongelmaansa olisi päässyt suoraan käsiksi, jos hän olisi jo avauksessa kertonut isän "vaikeuksista" huolehtia lapsesta. Silloin hänen haluttomuutensa isän toivomiin järjestelyihin olisi ollut ymmärrettävämpi. Sitä tarkoitin omalla viestilläni.

jätit suhteestanne avauksessa kertomatta, ap. Tuon kaksosten äidin järjestelyä oli hauska lukea, aikuista meininkiä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi