Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-luokkalaisen terveydenhoitajakäynti

Vierailija
21.06.2010 |

lapselle tuli kotiin kutsu terveydenhoitajan vastaanotolle. Kyseessä seiskalle menevä. Lappusen alaosassa luki että "huoltajalla on mahdollisuus osallistua terveystarkastukseen. Olkaa hyvä ja ilmoittakaa terveydenhoitajalle tarpeesta etukäteen".

Menettekö te vielä näihin tarkastuksiin seiskaluokkalaisten kanssa? Edellinen oli viidennellä, silloin taisin mennä? Viime viikolla oli hammastarkastus, sinne en mennyt, kyyditsin vain pojan ovelle (oli uusi paikka, tuttuun paikkaan en olisi veinyt edes ovelle). Olisin sitä mieltä, että poika osaa kyllä hoitaa asian itsekin ja on myös jo aika itsenäistyä tämmöisten suhteen, mutta meidän pojalla on odotettavissa kaikenlaisia ongelmia yläasteella koulunkäynnin ja sosiaalisten juttujen kanssa, koska hänellä on asperger-diagnoosi, joten mietin että olisiko hyvä käydä näyttämässä naamansa terveydenhoitajalle (jotta tämä näkisi että onse suhteellisen normaali) ja myös että onko siellä jotain erikoista tuossa vaiheessa, mihin vanhempaa voidaan tarvita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöhemmin

Vierailija
2/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella ei juurikaan ole tilaisuuksia mennä sinne vanhempana, ei sinne enää pidetä sellaista kiinteää yhteyttä kuin ala-asteella voi pitää jos on tarvis. Ihan hyvä käydä kertomassa vähän nuoresta, mitä hänen kohdallaan tulisi ottaa huomioon, jos on kerran erityistä. Ja nythän kesällä sinne on helppo mennäkin, kun siellä ei ole koulua käynnissä, niin nuorenkaan ei tarvitse hävetä, että hänelle tulee äiti mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako hän sinun osallistuvan vai ei?

Vierailija
4/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varaa aika eri aika tälle jos tarttee

sen lisäksi poika hoitakoon itse tarkistuskäynnin, tekee hyvää itsenäistyä sen verran

Vierailija
5/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattisesti kunnan terveystietojärjestelmässä. Onhan sinne jo kirjattu perustieto diagnoosista ja niin edelleen. Sitä, mikä pitää ottaa huomioon, on joskus vaikea etukäteen sanoa. Voin kertoa jotai nyleispiirteitä (kannattaa yrittää ennakoida kaikki toiminta ja selvittää asioita, ettei ne tule pojalle yllätyksenä) mutta siinä on kohta 30 vuotta kun minä olen yläasteella ollut, en minä enää tiedä, mitä siellä voi tulla vastaan. Tapaan rehtorin elokuussa ennen koulun alkua.

Poika haluaisi hoitaa käynnin itse - mutta jos siinä sitten meneekin jotain, se pilaa monta asiaa todella pitkäksi aikaa, sillä pojan vahvuuksia ei ole tulla toimeen epäonnistumisten kanssa.

Vierailija
6/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemma lähes kaikilla oli vanhempi mukana

meidän kumpikaan (tyttö ja poika) halunneet äitiä mukaan!

ei todellakaan!

Vierailija
7/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli seiskoille kutsu terveystarkastukseen, jossa ihan edellytetään huoltajan olevan mukana.

Esikoisen kanssa vastaavassa tilanteessa osan aikaa nuori oli kahden terkkarin kanssa, lopuksi pääsi äitikin mukaan. Keskimmäisen kanssa tämä on edessä elokuussa, kaavakkeet tulivat jo jokin aikaa sitten valmiiksi täytettäviksi.

Sinuna ottaisin yhteyttä terkkariin, ja kysyisin hänen mielipidettään osallistumisesta.

Vierailija
8/8 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yläkoulussakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan