uskotteko Tyttö/poika-sykkeisiin? Onko kokemuksia?
Itse siis odottelen toista, sykkeitä ei olla vielä laskettu, mutta innolla odottelen. Esikoisesta oli selvät tyttösykkeet...... ja tyttöhän sielä tuli! Miten teillä on ollut?
poikasykkeiksihä katsotaan noin 110-130 alkuiset ja tytölle sitten siitä ylöspäin... ja useamman kerran mittaukst saisi olla, ettei esim. poikavauva vaan jumppaile kovilla sykkeillä :D
kokemuksia??
Kommentit (19)
Hän on myös sanonut, että harvemmin syntyykin tyttö matalilla sykkeillä, kun taas nuo ei-oikein-arvatut on usein olleet poikia, joilla tyttöjen sykkeet. kummallista, mut ihan mielenkiintoista tämä sykkeiden seurailu. Toistaiseksi siis itse uskon siihen, kun esikoinen oli sykkeidensä mukaankin tyttö, mutta katsotaan, mkten tämän pikkukakkosen kanssa menee...
vaikka pojaksi aina sykkeistä povasivat,tulokasta ei vielä tiedä ; )
Kysyin neuvolassa kätilö-terveydenhoitajalta mihin tämä tyttö/poikasyke juttu perustuu. Ja hän sanoi, että siinä on sillä tavalla perää, että tytöt syntyy KESKIMÄÄRIN pienempinä eli syke on silloin korkeampi kuin isommilla pojilla. :) Olen itse varma, että tyttö on tulossa sykkeet ollet 140-155 välillä. Uskoo ken tahtoo. Hauskoja nää erilaiset uskomukset:)
Mukavaa päivän jatkoa kaikille!
Esikoisen sykkeet oli matalat, 120-140(korkeimmillaan 150) ja sen perusteella neuvolantädit ja muutkin ennustivat poikaa, mutta tyttö tuli.
Nyt on sykkeet semmoiset 148-150 luokkaa, enkä todellakaan usko enää mitään ennustuksia!
Ghia rv20+5
Tyttö ja sykkeet olivat 130-140 ja nyt sykkeet pikkukakkosella olleet 150-170 että nähtäväksi jää kumpi tulee ;)
Seera,Ronja 1v3kk ja masuasukki 26+6
Sykkeet on ollu siinä 130-140 aika tasasesti. Ultran mukaan ois tulossa poika ja kokoarvio on reilu, nyt joku 3700g. Eli kaippa sieltä poika sitten on tulossa ;) Uskon sykkeisiin pienellä varauksella..
Rv 37+4
Esikoisella sykkeet oli aina alle 130 ja poika tuli. Nyt kakkosesta en tiedä vielä sykkeitä, mutta niin on erilainen odotusaika ollut tähän mennessä esikoiseen verrattuna, että tyttöä veikkaan...toivon...keväällähän se sit nähdään!
olleet 150-164 ja ultran mukaan tyttö tulossa. Tämän " yhdistelmän" perusteella olen uskaltanut ostaa kasapäin tyttövauvan vaatetta.
Meille syntyi tyttö ja sykkeet olivat korkealla koko ajan (140-165). Emme halunneet odotus aikana vielä tietää kumpi on tulossa. Neuvolasta sanoivatkin, että masussa on joko tyttö tai vilkas poika. Ja tyttö tuli:). Kaverini odotti lastaan yhtäaikaa ja hänen vauvalla oli sykkeet kokoajan matalalla ja poika tuli.
annikki83 ja tyttö11kk
tämä minun kätilöystäväni sanoi, että kun sykkeet osataan katsoa oikein ja oikeaan aikaan, niin ovat aika luotettavia. sama mittaaja ja tuloksiksi vain leposykkeet. Eli pojillakin nousee tuo syke kun ovat liikekannalla.
Onko vauvanne sykkeet leposykettä vai ei mittaamisen aikana?
Mietin vaan että mitataanko tässä lepsykettä vai rasitus?
Saikohan kukaan mun selityksestä mitään tolkkua....
nyt sykkeet 130-140 ja terkkari sanoi että varmaan on tyttö. 5 viikon päästä asia selviää. Jännää!
Meillä molemmilla lapsilla sykkeet 150+, silti poikia.
... ja tyttö tuli. Nyt toisella on kaksi mittausta ollut. Ekalla oli 170 ja tokalla 140, katsellaan....
ja neljä tyttöä, pojasta ei kokemusta, mutta omassa tuttavaporukassa on todellakin ehdottomasti suurimmalla osalla pitänyt paikkansa.
Lääkäri-isäni totesi minulle, että sykkeiden korkeus tai mataluus ei millään ennakoi lapsen sukupuolta. Arviot tältä syke-kannalta ovat siis aivan " tuulesta temmattuja" . On se myös tällä palstalla keskustelleiden jutuissa tullut tasaisesti huomattua. :)
nyt sykkeiden määrää ei ole kerrottu mut luulisin et on samaa luokkaa kuin esikoisesta ja kaksi tyttöä tulossa. Ainakin nyt kaksosilla on ollut tosi samanlaiset sykkeet, ja luotankin ultraan että tyttöjä he ovat:)
R-P ja tylpykät 28+2
ja sama näyttää jatkuvan nyt. Sykkeet molemmista 170-luokkaa, ei koskaan alle 160. Näinköhän meille on tulossa toinen tyttö?!
Kaverilla sykkeet ainakin pitivät paikkaansa: esikoispojasta 12-140 ja pikkukakkonen oli tyttö sykkeillä 150-170. Ero oli siis selvä!
Että eipä pitänyt paikkaansa pojan kohdalla tuo sykkeiden perusteella " todettu" sukupuoli... Tiesin jo odotusaikana, kumpi tulossa ja hymyilin monesti uskomuksille tyttö-poika-sykkeistä, koska meillä se ei pitänyt paikkaansa. Nyt jännitetään, kumpiko täältä olisi seuraavaksi tulossa. Aion veikata sukupuolta sykkeen perusteella... ;)) Jännä nähdä,pitääkö tällä kertaa paikkansa... (Tosin vasta rv6 tasan, joten ei tiedä vielä, kuinka tässä käy...)
Charlotte ja poika 4,5kk ja rv6 tasan