Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää että vauvan voi antaa istua tuettuna?

Vierailija
21.06.2010 |

Vauva on reilut 5 kk, ja tarkoitus olisi aloitella kiinteitä. Tämä olisi helpompaa, jos vauva istuisi syöttötuolissa. Minut on kuitenkin tehokkaasti peloteltu sillä, että istuttaminen liian aikaisin on huonosta lapsen selälle. Mutta koska minä tiedän, milloin lapsen selkä kestää lyhyen istumisen tuettuna syöttötuolissa?

Äsken testasin, ja kyllä vauva siinä pönötti ihan mukavan näköisesti. Nojasi ehkä hieman enemmin siihen etukaareen kuin taakse, mutta ei mitenkään retkottanut. On myös joskus nojaillut lyhyitä aikoja jo melkein istuma-asennossa esim. sohvaan.

Eli auttakaa avutonta äitiä tässä asiassa!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pystyy kurkottelemaan esim sylissä myös vatsa-ja selkälihaksilla, niin silloin voi antaa istua tuettuna ensin vähän aikaa ja sitten enemmän. Yleensä jos vauva konttaa niin ollaan jo tässä vaiheessa, koska konttauskin vaatii vahvoja vatsalihaksia.

Vierailija
2/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse alkuun syöttänyt sinä niin että se ei ole ihan makuuasennossa vaan pystymmässä ja siitä sitten siirtynyt pikkuhiljaa oikeaan istunmiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun vauva oppi pitämään päätä hyvin niin välillä istuskeli sylissä, mutta siinä 6,7 kk iässä istui syöttötuolissa, eli jos et vielä uskalla niin sitteriin vaan =D

Vierailija
4/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset soseet voi syöttää myös turvakaukalossa tai sylissä pitäen.

Vierailija
5/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitteri löytyy, mutta olin ajatellut antaa lapselle sormiruokaa, joten se ei käy. Sormiruokailussa kun pitää lapsen istua suorassa, jotta kakomisrefleksin iskiessä se ruoka tulee sieltä nielusta pois.

Vauva kyllä puskee kovasti jo itseään pystyyn kun on sylissä, mutta ei itse pääse istumaan. Ei myöskään konttaa, vaikkakin ryömimisyrityksissä nousee pylly pystyyn.

Ehkä sitten odottelen vielä pari viikkoa noiden kiinteiden kanssa ja katson sitten. Ravitsemuksen puolesta niillä ei vielä ole kiire, vauva kasvaa hyvin rintamaidolla, lähinnä ajattelin sormiruokaa sillä että vauva alkaa olla jo kiinostunut ruoasta ja tunkee kaikkea suuhunsa eli olisi virikettä vauvalle.

ap

Vierailija
6/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pyrkiä" istumaan. Meillä oli sellainen syöttötuoli, jossa sai nojan taakse kellistettyä. Fysiossa käytiin ja ihmetteli kun vauva ei osannut kunnolla istua tuettuna. Eli antakaa jo hieman harjoitetta vauvoille, juurikin syöttötuolissa alkuun vähän aikaa kerrallaan.

Vierailija
7/7 |
21.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin opittiin istumaan ensiksi ja sitten vasta konttaamaan. 5-kuisena hilasi itsensä istumaan vaunuissa ja 6-kuisena istui tukematta. Kyllä sen huomaa jos vauva on jämäkkä ja jaksaa istua vai onko lötkömpää mallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan