Miesystävä tahtoo erota:(
En ymmärrä. Mies tahtoo erota, mutta sanoo, että on todella onnellinen kanssani, tykkkää minusta paljon ja pitää minua lähes täydellisenä hänelle. Kuitenkin jotain kuulemma puuttuu. Jotain, mitä hän ei tiedä, pystykö korjaamaan.
Mitä ihmettä se voi olla? Itse en tahtoisi antaa periksi, koska rakastan miestä mielettömän paljon, olen onnellinen hänen kanssaan ja uskon, että kaikki muut ongelmat, joita meidänkin suhteessa on, saadaan korjattua.
Suurin ongelma on varmaan minun lapset edellisestä liitosta. Lapset sinänsä ei ole miehelle ongelma, enemmän lasten sopeutuminen tähän tilanteeseen. Lapset on otettu koko ajan huomioon ja ovat ykkösenä.
Lapset on suhteeseen vedetty jo mukaan, joten senkään puolesta en tahtoisi erota. Mielestäni meilä olisi edellytykset vaikka mihin, jos vain tietäisin mikä se puuttuva osa on.
Kommentit (29)
Onko tahti ollut liian kova ja mies vastuussa liian isoista asioista tyyliin lasten koulunkäyntipaikka?
Kyllä mun mielestä sulla on oikeus tietää, että miksi mies haluaa erota.
Ei sen tarvi olla mitään toisessa roikkumista, mutta on myös todella raukkamaista jättää toinen ilman selitystä, että miksi. Sellainenn selittämätön ero jää kaivelemaan pahimmillaan vuosiksi ja estää erosta yli pääsemisen ja elämän jatkamisen.Sen verran vastuuntuntoa voi mieheltä vaatia, että hän kertoo mitä suhteesta puuttuu, jotta sinäkin voit hyväksyä asian.
mieshän on jo sanonut että jotain "puuttuu", onhan se silloin selittänyt. Se ois raukkamaista jos sanoisi yht'äkkiä pelkästään että nyt mä menen, häipyis ovesta eikä ottais enää yhteyttä.
Silkka totuus on että jätetyn on vaikea hyväksyä eron syytä vaikka toinen kuinka antaisi hyvän syyn erolle. Ja tämä ei todellakaan tarkoita että ap:ssä olisi jotain vikaa, sekin on hyvä syy erota jos mielenkiinnon kohteet on täysin erilaisia.
Nyt ap:n kannattaa vaan hyväksyä että mies on päätöksensä tehnyt ja antaa tämän mennä. Jos mies ei halua olla yhdessä, turha sitä syytä on enää jäädä vatvomaan.
yhteen. Ja miksi edes pitäisi. oletko liian takertuvainen? Mies haluaa vielä vapautta, eikä jakaa kotia uuden naisen ja tämän lasten kanssa. Anna miehelle vapaus, älä kahlitse.
se et ne ei ole sen omia ja niitä pitäisi hoitaa, kuin omiansa ja vielä elättääkin.
mieshän on jo sanonut että jotain "puuttuu", onhan se silloin selittänyt. Se ois raukkamaista jos sanoisi yht'äkkiä pelkästään että nyt mä menen, häipyis ovesta eikä ottais enää yhteyttä.
Miehellä on luultavasti ollut aiemmin paljonkin sanottavaa siitä, miten HYVIN ap hänelle sopii, kun kerran on suhteessa noinkin pitkälle edetty. Päättäessään yhtäkkiä erota hän on selkeästi velkaa kunnon selityksen, eikä mitään "jotain puuttuu" -sanahelinää. Siinä olet kirjoittaja oikeassa, että tilanne ei tarkoita ap:ssä olevan jotain vikaa. Joillekin se jättäminen (tai jättäjänä esiintyminen) näyttää olevan hartaasti odotettu tilaisuus oman itsetunnon pönkittämiseen ja toisen ihmisen persoonan lyttäämiseen. Toivottavasti ap:n mies ei ole tällainen pateettinen reppana.
Äläkä jää jankkaamaan. Jos toinen tahtoo erota, niin sitten asia on niin. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin se, että jätetty ei ota uskoakseen ja jää peräämään selityksiä ja syitä loputtomiin.
Itse olen muutamia kertoja elämässäni joutunut tuon saman jutun sanomaan poikaystäville.
Siitähän se kiikasti, että vaikka tyyppi oli kuinka kiva ja kaikin puolin kelpo seurustelukumppani, oli hauskaa, seksi ok ja sovittiin yhteen, minulla ei ollut sitä syvää rakastumisen tunnetta. Ja sitä kuitenkin kaipasin (ja löysinkin, myöhemmin).
Se on vain niin kamalan tyly juttu sanoa jollekin - "En ole sinuun rakastunut" - että mieluummin sen jättää tuollaiseksi epämääräiseksi. Vaikka tietynlaista pelkuruuttahan se on, ettei pysty sanomaan suoraan, vaan jättää toisen arvailemaan.
Itse olen muutamia kertoja elämässäni joutunut tuon saman jutun sanomaan poikaystäville.
Siitähän se kiikasti, että vaikka tyyppi oli kuinka kiva ja kaikin puolin kelpo seurustelukumppani, oli hauskaa, seksi ok ja sovittiin yhteen, minulla ei ollut sitä syvää rakastumisen tunnetta. Ja sitä kuitenkin kaipasin (ja löysinkin, myöhemmin).
Se on vain niin kamalan tyly juttu sanoa jollekin - "En ole sinuun rakastunut" - että mieluummin sen jättää tuollaiseksi epämääräiseksi. Vaikka tietynlaista pelkuruuttahan se on, ettei pysty sanomaan suoraan, vaan jättää toisen arvailemaan.
luulisin jokaisen tietävän miltä se tuntuu kun toisesta puuttuu se jokin.
miksi pitäisi muuttaa yhteen? Lukeeko se jossain sun parisuhdeoppaassa? Puuttuvasta osasta, jos mietit jotain miehiä, mitä itse olet tapaillut, tai jotain miespuolista kaveria, että he ovat tosi kivoja ja mukavia jne, mutta et vaan pidä heistä sillä tavalla, niin tämä voi olla se mystinen puuttuva osa. Miehen ei kannattaisi löperehtiä tuollaisia että olet tosi täydellinen jne, jos hänen mielestään olisit sellainen niin ei olisi mitään puuttuvia osia.