Missä iässä aloititte iltasatujen lukemisen? ev
Kommentit (14)
n.3,5 v, kun ei jaksanut sitä ennen keskittyä kirjaan. Sitä ennen lauluja ja omia tarinoita.
n. 1v, ehkä hitusen alle.. siirtyi sillon jatkettavaan lastensänkyyn niin iltarutiiniksi otettiin iltasatu ja sen jälkeen unimusiikki soimaan ja sinne kävi nukkumaan.
Lauloin vain ennen sitä. Nyt ensin laulan ja sitten luen sadun.
Meillä on loruteltu ja höpötelty ihan alusta saakka.
En tiedä johtuuko siitä, vai ihan vaan jostain muusta, mutta lapsi puhuu todella paljon nyt 1 vuotta 2 kk vanhana.
sadun ja korva tarkkana hän kuuntelee. Alusta asti ja raskaana ollessa olen laulellut hänelle. Minulla kotona iso kasa tammen kultaisia kirjoja, jotka kivan lyhyitä noin pienelle vaaville kuunneltavaksi.
mutta vastaanpa kuitenkin että meillä luetaan jo nyt iltasatuja (tai on luettu jo jonkin aikaa) ja vauva vasta mahassa, rv 37+1.
Avopuolisoni (ja siis lapsen isä) lukee joka ilta pikkuisellemme sadun. Näin tulee isänkin ääni hyvin tutuksi :)
mutta vastaanpa kuitenkin että meillä luetaan jo nyt iltasatuja (tai on luettu jo jonkin aikaa) ja vauva vasta mahassa, rv 37+1.
Avopuolisoni (ja siis lapsen isä) lukee joka ilta pikkuisellemme sadun. Näin tulee isänkin ääni hyvin tutuksi :)
Meidän vauva (rv 31+6) kuuntelee vatsan läpi isoveljelle luettavia iltasatuja, mutta pitäisi vissiin pistää mies niitä lukemaan... :)
JA ap:n kysymykseen. Lapselle luettu iltasatuja siitä asti kun siirtyi "isojen lasten" sänkyyn 11kk iässä. Rauhoittuu sadun aikana kivasti ja jää rauhassa nukahtamaan.
Omia muskareitakin alin pitää jo 2 kuiselle.
Lueskelin jopa Hesaria ääneen aamuisin..hehheh, mutta totta on:)
Tein Tiitiäisen satupuu -runokirjan runoista omia koreografioita ja esitin niitä sitten vauvalle.
Meillä oli mukavaa.
Käytännössä iltasatu on kuitenkin sitä että lapsi itse kääntelee sivuja ja minä kommentoin mitä siellä näkyy. Enemmänkin kyse iltarutiinista ja rauhoittumisesta kuin ihan sadun luvusta. Mutta tästä se lähtee :)
luomaan rutiineja. Päivisin oli myös liikunta- ja musiikkituokioita.
kyllä selailtiin kirjoja ja laulettiin iltaisin ihan pienestä asti, mutta noista pidemmistä saduista poika kiinnostui siinä vuoden ikäisenä.
JA ap:n kysymykseen. Lapselle luettu iltasatuja siitä asti kun siirtyi "isojen lasten" sänkyyn 11kk iässä. Rauhoittuu sadun aikana kivasti ja jää rauhassa nukahtamaan.
Alussa iltasatu oli kuvien katseluja, sitten muutaman lauseen satuja ja siitä kasvoi pikkuhiljaa kunnon saduiksi.
minä lauleskelin miehen palleille siinä vaiheessa kun aloimme yrittää lasta.
Itse aloin lukea omat iltasatuni neljävuotiaana.