Mitä lautapeliä jaksatte itsekin pelata lasten kanssa?
Kommentit (70)
Omat suosikit kuitenkin vanhat tutut kimble, uno ja muuttuva labyrintti.
3e ylöspäin... :) Ei kalliita!
Olisin ite ollu kiinnostunu Blokuksesta ja siitä Carcassonesta, kun moni niitä kehu... Ikävä kyllä niitä ei löytyny ainakaan nyt :)
Vanhemmat lapset ja aikuiset tykkää pelata esim. Kalahaa, Toucheta (mun suosikki), UnoRommyä
uudisasukkaita ja Carcassonnea. Mies pelaa lasten kanssa palkkapäivää kun minä en siitä välitä. Menolippukin varmaan menisi, aluksi vaikka ilman reittikortteja. Lukutaito on se, joka pelaamista rajoittaa, mikään muu mielestäni ei.
Myös Scotland Yard, Rummikub, lasten Alphabet
Kummitusjuna on tuntunut turhan yksinkertaiselta
Meillä juuri 6v täyttänyt tyttö ei kyllä tajua carcassonea tai siis ei osaa päätellä mikä kullekin laatalle olis paras paikka. Tietenkin helpotetuilla säännöillä osais pelata mutta lastenpelit on sitä varten. Tyttö osaa pikku haamua, kummitusjunaa, build a burgeria, kummitusmetsää, kummitusportaita, ja sitten toiminnallisempia pelejä kuten looping louie, se rakettipeli, merirosvopeli, pingviinit jäävuorella ym. Myös tasapainottelupelit kuten lentävä matto ovat mieluisia.
Näitähän riittää, riippuu lasten iästä. Isompien kanssa Monopolia, Hotellia, Carcassonnea ym. ym.
Meidän 9 vee tykkää ja sitä on itteki kiva pelata.
touche, afrikan tähti, kimble, alias, trivial lasetn ja disney, cluedo...tässä meijän 7-vuotiaan ja äidin suosikkeja...tais kyl kaikki jo ollakki ennestään..
Jälkimmäinen on ihan pienille tarkoitettu. Lapset meillä 5 ja 3 vee.
Nyt on joulupakettiin menossa Kiki Riki-peli, eli se uusi kanapeli. Näyttää hauskalta, mutta katsotaas ny...
Kimbleä en jaksa, sitä tuli tahkottua omassa lapsuudessa ihan kylliksi asti. Joskus kuitenkin, yleisön pyynnöstä.. =0)
Mouse trap, alfapet (autettuna), krokotiili, muistipelejä, palapelejä, sellaista merirosvopeliä, haluatko prinsessaksi?, prinsessat: spinning wishes
Tietääkö kukaan millainen se lentokonepeli looping louie on?
onko se ravensburgin peli? Että löytäisin sen täällä ulkomailla. Kiitos!
..se onkin se Zicke Zacke Hühnerkacke...t. 143
meillä ei sitä itellä oo ja haluaisin aina pelata sitä siellä missä se on!!
JA sellaset yksinkertaiset on parhaita! jotain pitkäkestosia voi pelata silloin tällöin mutta siinä ei saa olla pikkusia häiritsemässä, siis jos joutuu kokoajan juosta jonkun perässä niin ei pysty kauaa keskittymään ja sitten menee hermot.
Huutonetistä saattaisi löytyä, on ihan huippu!:)
SATUNALLET- MYYJILTÄ OLEN OSTANUT MONTA KIVAA PELIÄ., PELIT TULEVAT ENGLANNISTA JA OVAT LAADUKKAITA JA NIITÄ OEN MYÖS ITSE JAKSANUT LASTEN KANSSA PELATA...
...Mutta ainut peli, jota minä pelaan aina mielelläni, on Kimble. Sitä jaksaisin paukuttaa vaikka joka päivä. :)