Tulevalle ekaluokkalaiselle ei iltapäiväkerho-paikkaa,joutuu olemaan yksin 12-17......
Kommentit (9)
Voi tulla aika yksinäisiä iltapäiviä.
viettää iltapäivän. Vuoroin teillä, vuoroin kaverilla? Tai joku tuttu, joka olisi päivät kotona? Mummo, sukulaistäti tai -setä??
Nuo on kurjia juttuja..
sapattivapaata, virkavapaata, opiskeluvapaata, palkatonta lomaa tms.
Tai sitten otatte molemmat osittaista hoitovapaata, toinen lyhentää aamusta, toinen illasta.
Tai sitten palkkaatte hoitajan.
meidän vanhempainyhdistys tuo palveluntarjoajat ja vanhemmat yhteen. Yhtenä iltapäivänä lätkäseura hoitaa, toisena musiikkiopisto, kolmantena iltapäivänä joku opettaja ylläpitää sitä ja sitten on futisseura jne.
meillä toimi hyvin. Tammikuussa syntyny tyttö jäi ilman ip-paikkaa jotka jaettiin ikäjärjestyksessä niin että nuorimmat oli etusijalla. Otin osittaista hoitavapaata ja olin töissä 7-13:30 eli olin kotona kahdelta. Tämä toimi meillä hyvin.
meillä päin myös perhepäivähoitajat ottavat koululaisia ip-hoitoon, oletko kysynyt tätä vaihtoehtoa?
Juu, ajat on muuttuneet. Itse osasin tehdä välipalan. Ja kahden naapurin tädin kanssa oli sovittu että jos on ongelmia heille voi mennä, aupa tarvin yhden kerran kun jätin avaimen sisälle ulos lähtiessä. Paljonhan se on lapsesta kiinni, jos ei yksin viihdy niin on pakko hommata jostain hoitaja.
koulu loppui klo 13, josta kävellen kotiin 3km. äiti ja isä pääsivät töistä klo 16-17 aikaan. välillä vietin aikaa naapurin mummun luona (kilometrin päässä kotoa). pikkusisarukset olivat päivähoidossa. Että eipä se maailman loppu ole.
ainakin minä yksityisenä otan koululaisia ja eskareita 1/2 päivä paikalle.
vanhemmat tietysti maksavat hoidosta.
ja kyllä kunnallisetkin ottaa ainakin osa niistä. kysy kuntasi perhepäivähoidon ohjaajalta.
täällä yksi ypph jolla ois vapaa paikka 5h/päivä.