Onko täällä ketään joka on niin varakas ettei ole koskaan
tarvinnut eikä tarvitse käydä normaalissa töissä?
Kommentit (12)
mitään yhteiskunnan tukiakaan lapsilisiä lukuunottamatta.
t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti
Mä tunnen kaksi jotka olisivat niin rikkaita, mutta nekin ovat jossain määrin tehneet töitä ihan elämänsisällöllisistä syistä.
että 2 tarkoittaa työttömiä ja sossupummeja. Suomen sosiaaliturva on sellainen että kotona voi loikoilla loputtomiin yhteiskunnan elätettävänä kunhan osaa tietyt kikat. Esim. yhdessä ketjussa joku ohjeisti kuinka ensin voi mennä työkokeiluun tms ja siitä jonkun ajan kuluttua menee lääkäriin ja väittää kärsivänsä paniikkihäiriöstä ja sitten saa sairaslomaa. Ja kas, taas saa olla kotona.
mä olen kyllä käynyt kesätöissä ja muissa, muttei olisi tarvinnut. Vanhempani ovat pitkälti rahoittaneet elämääni myös täysi-ikäistyttyäni. Olen opiskellut kalliissa yliopistoissa Euroopassa ja nyt lomalla Suomessa. Olen 25-vuotias.
mitään yhteiskunnan tukiakaan lapsilisiä lukuunottamatta.
t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti
Hammashuolto hoidettu yksityisellä?
Et ole opiskellut valtion tukemassa yliopistossa?
Miksi? Etkä päässyt?
Tässä vaan muutamia kummastuksen aiheita, kun laitoit ette ole nauttinut tukia.
Järjestelmähän rakentuu monenlaisten tukien ja sosiaalivakuutusten varaan, ja mä kokisin että niistä irtisanoutuminen vaatii tietoista irtiottoa..
Nuorena tosin tein jotain pikkuduuneja ihan vaan elämänsisällön takia mutta en mitään "oikeaa". Sitten 22 v. sain lapsen ja on elelty vanhempien rahoilla. Vanhemmille on rahaa tärkeämpää että opiskelen mahdollisimman hienon tutkinnon, tosin opiskelut on lapsen saannin jälkeen edennyt hyvin hitaasti, taas siirtyy vuodella kun muutan miehen työharjoittelun (josta siis ei saa palkkaa, menee sinne ihan vaan huvikseen) perässä ulkomaille. On se raha kivaa mutta vähän nolottaa elää loppuikä vanhempien siivellä kun en minä ilman suhteita ja kokemusta koskaan mitään työtä tule saamaankaan.
sitten tapasin mieheni ja mentiin aika nopeasti naimisiin. Siinä vaiheessa vasta silmät aukes suvun varakkuudelle. Mä en ekan lapsen syntymän jälkeen ole mennyt töihin ja en varmaan ihan heti menekään.
Mä sain miehen isoäidiltä perintönä kivan lukaalin, joka on vuokralla. Tämä sitä varten, jos mies vaikka lähtis ja jäisin tyhjän päälle. Asunnon arvo on muutaman miljoonan, jos myisin sen, en olis ikinä rahapulassa.
Kaikkien etu on se, että olen töissä. Mies on osakkaana suvun omistamassa firmassa ja tekee pitkiä päiviä ja joka kuukausi on työmatkoilla.
se isoäiti jätti lukaalin sulle eikä lapselle tai vaikka miehelle?
mitään yhteiskunnan tukiakaan lapsilisiä lukuunottamatta. t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti
Hammashuolto hoidettu yksityisellä? Et ole opiskellut valtion tukemassa yliopistossa? Miksi? Etkä päässyt? Tässä vaan muutamia kummastuksen aiheita, kun laitoit ette ole nauttinut tukia. Järjestelmähän rakentuu monenlaisten tukien ja sosiaalivakuutusten varaan, ja mä kokisin että niistä irtisanoutuminen vaatii tietoista irtiottoa..
etteivät saa päivittäiseen elämään ja toimeentuloon tarvittavia tukia (asumistuki, toimeentulotuki jne).
se isoäiti jätti lukaalin sulle eikä lapselle tai vaikka miehelle?
että aavistelee syystä tai toisesta, että avioliitto ei pitemmän päälle ole onnellinen. Ehkä lapsenlapsensa tuntien arvelee, että pettää jatkossa vaimoaan, tappelee osituksessa jne. Ja isoäiti halusi turvata miniän elannon, jos lapsenlapsens kohtelee sitä miniää kynnysmattona?
olisi ihan hyvä huomata, mikä kaikki meille suomalaisille tulee kuin "Manulle illallinen" :D
Tyyppejä ja sehän tässä onkin se ongelma.