Ls-ilmoitus 3- ja 5 -vuotiaista jotka kulkevat
pihasta toiseen ilman valvontaa ? Tässä on pihakatu ja ylittävät sen useampaan kertaan.Olen itsekin meinannut monta kertaa ajaa yli kun pomppaavat pensasaidan takaa yllättäen. Osaan heitä varoa ja ajan hiljaa.
Tänään ulkoillessamme taas näin kun auto meinasi ajaa lasten päälle.
Useampi tunti saattaa mennä iltaisin kun kulkevat pihojen leikkipaikoilta toiseen, vanhempia ei vain näy.Arki-iltoinakin ovat viimeisimpinä ulkona, omin nokin jopa 21 saakka.
Annatteko te tuon ikäisten jo ylittää omatoimisesti katuja?
Kommentit (20)
joka fb:ssa retostelee ryyppäämisillän. Faija antaa röökit ja viinat...?
Mene puhumaan perheelle ensin.
T. ls-sossu
Ps. Meillä on tosi rajuja caseja koko ajan
Samaa ihmettelen minäkin, eli miksi edes miettiä ls-ilmoituksen tekemistä, kun asia saattaa hoitua ihan pelkällä keskustelulla vanhempien kanssa! Kyllä se keskustelu pitää mielestäni ensin suorittaa!
puhunut jo, samoin naapuri. Olemme varoittaneet ettei antaisi lasten juoksennella miten sattuu. Samoin ollaan saatu lapset kiinni lelujen näpistelystä tai miksi sitä nyt voi sanoa kun tuonikäiset vie toisetn leluja röyhkeästi pihasta omaan pihaan, tien toiselle puolelle.
Ei ole meno paremmaksi muuttunut. Vanhempia ei näy sitäkään vähään huolehtimassa lapsistaan.
Mene puhumaan perheelle ensin. T. ls-sossu Ps. Meillä on tosi rajuja caseja koko ajan
kun jokainen kotimamma pohtii viikon aikana naapurissa tapahtuneita juttuja tai "mistä voisi olla niin huolissaan".
jos siis ihan itsekseen saavat pyöriä siellä. Tuon ikäiset!
Ja tuo 4 ei ihan varmana ole oikeasti sossu, taitaa ennemminkin olla mamma joka ei viitsi lastensa tekemisiä vahtia :O
haluaisin tavata äidin ja kysyisin että tietääkö hän, että lapset ovat vaarassa jäädä auton alle joka päivä.
ja en ole myöskään ainoa joka asiasta vanhemmille huomauttanut ja jutellut. Samoin myös siitä että leikkiä saa toisten pihoilla mutta mitää ei saa viedä eikä tulla riitaa haastamaan. Juu, ovat varsin levottomia nämä lapset.
Äidin olen kuullut karjuvan etteivät mene tielle. Mutta äiti ei tule tarkistamaan tilannetta saatikka että ulkoilisi lasten kanssa ja samalla katsoisi heidän peräänsä .Tuntikaupalla ovat kuljeksimissa aika isolla reviirillä! Se itsessään on jo huolestuttavaa vaikka mitään katua ei olisikaan.
Ja olen ihan työssäkäyvä ja ajateltavaa on muutakin kuin mitä kotipihapiirissä tapahtuu.
ilmoitus tehdä. Kerrot huolesi, ja sossussa osaavat reagoida kun aihetta on. Esimerkiksi jos myös päiväkodista tai neuvolasta otetaan myös yhteyttä, tietävät että lapsista on joku muukin ollut huolissaan.
Ja mun mielestä ei todellakaan ole hyvä juttu noin pienten heiluvan ilman valvontaa. 3-v on niin pieni että tarvitsee ehdottomasti aikuisen valvontaa. Huolta tietysti lisää se jos tämä on jatkuvaa, niinkuin viestistäsi ymmärsin.
tai joku päivä ainakin toinen loukkaantuu pahasti. Tuurilla ne lapset ennenkin kasvoi isoiksi ja saahan aina uuden jos yksi pääsee kuolemaan, mutta millä äidin saisi hoksaamaan vastuunsa? Auttaisiko jos sanoisitte, että monet ovat huolissaan ja harkitsette yhdessä lastensuojeluilmoitusta.
naapurin aikovan tehdä ls-ilmoituksen, kun lapset jatkuvasti juoksevat pihatiellä.
tosin hiukan ihmetyttää, miksi teidän aloyhtiössä aikuiset ei noudata liikennesääntöjä. Pihateillähän nimenomaan pitää varoa lapsia.
ajattelin vain kysyä mielipidettänne. Jatkuvaa tämä on, ovat asuneet puolisen vuotta tässä.
Jotenkin oma vaistoni sanoo ettei siellä lasten kotona ole kaikki kunnossa. Ehkä eivat vanhemmat jaksa huolehtia.
Ja kun olen puhunut suoraan asiasta ja samoin naapuri niin eiköhän aika ole ottaa järemmät aseet käyttöön.
On ihan tosi.
Pitäisikö tuollaiseen puuttua?
kiihdytetään tosi kovaa. Tämän kadun varrella asuu paljon väkeä joten joukkoon mahtuu .
naapurin aikovan tehdä ls-ilmoituksen, kun lapset jatkuvasti juoksevat pihatiellä. tosin hiukan ihmetyttää, miksi teidän aloyhtiössä aikuiset ei noudata liikennesääntöjä. Pihateillähän nimenomaan pitää varoa lapsia.
jos pihatiellä kiihdytellään niin olisiko korokkeen rakennus paikallaan, tai kukkaistutuksia ettei nopeaa suoraa pääse syntymään...
joissa suunnilleen saman ikäisiä lapsia. Naapurin lapset ovat juurikin 3v ja 5v ja kulkevat vuorostaan meillä. Tosin mitään kadunylityksiä tässä ei ole, vaan tämä on päättyvä kuja ja muutenkin paikka on rauhallinen, mutta ei ole kyllä tullut mieleenikään että tekisin ilmoituksen noista lapsista, tai että joku ilmoittaisi meidän lapsistamme!
Mutta tietysti asuinpaikkoja on erilaisia, katuja on erilaisia ja lapsia on erilaisia, enkä todellakaan sano etteikö tuo teidän tilanteessanne voi todellakin olla lastensuojelun paikka. Tarkoituksenani oli vain kertoa, että ei automaattisesti ole lastensuojelun paikka, jos näkee pari lasta ulkoilemassa keskenään. (itse olen paljon sisällä ja vahdin ikkunoista mitä lapset puuhaavat)
kun suomessa alaikäisten ryypiskely on ihan ok, sensijaan lasten pihassa kulkeminen on suorastaan järkyttävää piittaamattomuutta :D
mutta jossain vaiheessa osalta irtoaa ote täysin.
että tiedän lasten iät kun olen kysynyt heiltä kun alkoi ihmetyttää heidän "omatoimisuus" päivästä toiseen
ap