Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Migreeni ja vauvakuume, uskaltaisko antaa vauvalle luvan tulla?

Vierailija
18.06.2010 |

Minulla on vaikea basilaarimigreeni ja ennen ensimmäistä raskauttani mietimme pitkään yritämmekö edes vauvaa ja pohdinnan päätteeksi päädyimme siihen, että yritämme, vaikka tiesimme, että raskaudesta saattaa tulla todella vaikea ja saatan olla sairaalassa suurimman osan raskausajasta. Kaikki sujui kuitenkin loppujen lopuksi melko hyvin, vaikka olo oli välillä todella huono niin loppua kohti se parani, vaikka migreenikohtauksia oli koko raskausajan säännöllisesti.

Kaksosemme ovat pian 2v ja vauvakuume alkaa nostaa päätään uudestaan. Mielessä pyörii, että yhtä hyvä tuuri ei voi olla kahdesti peräkkäin ja kun meillä on aika iso riski saada toiset kaksoset ja sekin taas lisää riskejä raskauden suhteen.

Olen tästä keskustellut neurologini kanssa ja hän on kyllä sitä mieltä, että toinen raskaus ei ole mikään mahdottomuus eikä hän sitä tapauksessani kiellä, mutta silti arveluttaa. Tiedän, että tulisin olemaan tuon seuraavankin raskauden erityisseurannassa, vaikka kyseessä olisi vain yksösraskauskin, tämä siis migreenini takia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kyllä migreeni helpottuu raskausaikana-Tai oikeastaan sitä ei ole..Joitain lääkkeitä voi käyttää raskausaikanakin epäsäännöllisesti.kysy neurologilta sellainen resepti.

Vierailija
2/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hortonin-neuralgiaa sairastava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aurallinen migreeni ja se ei ole poistunut raskauksienkaan aikana. Muistaakseni neurologini sanoi, että aurallinen migreeni ei välttämättä poistu raskausaikana vaan saattaa jopa pahentua.

Minä sain migreeniini raskaana ollessa vain panacodia.

En tiedä ap mitä tilanteessasi tekisin, ehkä antaisin vauvan tulla, jos neurologi tosiaan puoltaa raskautta.

Itselläni kyllä migreeni helpottuu raskausaikana-Tai oikeastaan sitä ei ole..Joitain lääkkeitä voi käyttää raskausaikanakin epäsäännöllisesti.kysy neurologilta sellainen resepti.

Vierailija
4/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 3 raskautta, jotka päänsäryn suhteen aivan unelma aikaa. Mutta synnytysten jälkeen on sitten rysähtänyt pommi niskaan eli kaikkien raskauksien jälkeen aivan järjetön pahememiskausi. Olen halunnut imettää joten ensimmäinen puoli vuotta olivat aivan helvetillisiä kun en uskantanut kunnon lääkkeitä syödä. Sitten kun olen estolääkkeet saanut takaisin ja kohtauslääkkeet päälle niin on alkanut helpottamaan. Vauvakuume on valtaisa mutta sitä migreenihelvettiä en enää yksinkertaisesti jaksa.

Vierailija
5/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtauksia oli keskimäärin kerran viikossa, joskus jopa kaksi, normaalisti minulla on migreenikohtaus kerran 3-4viikossa. Estolääkityksiä olen kokeillut useampia, mutta mistään ei ole ollut apua. Yksi lääke kyllä auttoi, mutta sen huono puoli oli, että se laihdutti ja siksi se oli lopetettava.

Migreenikohtaukseni palautuivat normaaliin kun synnytyksestä oli pari viikkoa, sen jälkeen niitä on ollut taas 3-4viikon välein.

Vierailija
6/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtauksia oli keskimäärin kerran viikossa, joskus jopa kaksi, normaalisti minulla on migreenikohtaus kerran 3-4viikossa. Estolääkityksiä olen kokeillut useampia, mutta mistään ei ole ollut apua. Yksi lääke kyllä auttoi, mutta sen huono puoli oli, että se laihdutti ja siksi se oli lopetettava.

Migreenikohtaukseni palautuivat normaaliin kun synnytyksestä oli pari viikkoa, sen jälkeen niitä on ollut taas 3-4viikon välein.

Etenkin, kun ei voi tietää mitä raskaus tuo tullessaan. Itselläni on krooninen migreeni ( kohtauksia 14 viime kuussa estolääkityksestä huolimatta ) ja usein olen miettinyt samaa. Ensimmäisen raskauden aikana migreeni ei ollut näin pahana, joten siitä selvittiin. Toisen raskauden aikana ( meni kesken ) taas oli aivan järkyttäviä migreenejä vähän väliä. Lääkärikään ei osaa sanoa miten seuraava mahdollinen raskaus etenisi.

Vierailija
7/7 |
19.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa tosiaan jutella asiantuntevan lääkärin kanssa. Osaa estolääkityksistä voi käyttää nykyisin imettäessä ja muutenkin tulee koko ajan uutta tietoa lääkkeistä.

Mulla meni eka raskaus migreenissä, toisessa se ei juurikaan vaivannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi