Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytetyistä vaunuista pyydetään niin paljon?

18.06.2010 |

Olen katsellut käytettyjä Emmaljungia kolmannelle vauvallemme. Järkyttää vaan miten korkeita hintoja käytetyissä vaunuissa on. Hulluhan ei ole se joka pyytää vaan maksaa, mutta meneekö vaunut kaupaksi, jos vm.-06 vaunuista pyydetään 400€ ?

Itse möin kahdella kaksi vuotta sitten kahdella olleet Brio Kombit useilla lisävarusteilla hintaan 170€. Vaunut olivat hyväkuntoiset ja olisivat menneet vielä tälle kolmannelle, mutta tuolloin ajatuksena oli että meillä lapset jää kahteen.

Nyt mietin että kannattaako edes hankkia käytettyjä, kun uudet alesta saa melkein samaan hintaan.

Joo, ja tiedän että uudet Emmaljunga edget maksaa sen 800€, mutta käytetty on käytetty...

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin lopulta aivan huiput 2005 vuoden Emmaljunga edge-yhdistelmät 90 eurolla ja noutoetäisyydeltä. Olin kyllä seurannut "vaunukauppaa" aktiivisesti yli puoli vuotta. Ostin omani Mikko.fi kautta, keltaista pörssiä kannattaa myös seurata. Vauvan kirpparilta menee edulliset vaunut välittömästi.

Vierailija
2/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin ihmiset on nykyään kauheita kiskureita, käytetyistä tavaroista kun puhutaan. hirveitä hintoja kirppareillakin.

ite ostin brion yhdistelmät käytettynä 180e, tosin sukulaiselta. ja ne aijon pian myydä eteenpäin parilla kympillä, ite käytetään niitä ainoastaan vauva-aika.

joo kyllä 400 eurolla kannattaa ostaa jo jotkut uudet, tilata esim virosta tms. oli ne sit mitä merkkiä tahansa.

ja vaunuista ei kannata 800e maksaa, ei se oo takuu että ne kestäis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten löysin onneksi liikkeen takarivistä Brion yhdistelmät hintaan 400 e. Runko on uutta mallia, mutta kopan ja istuimen kangas vuoden 08 mallistoa. Olen hyvin tyytyväinen.

Vierailija
4/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Emmaljungat nyt kolmella lapsella ja kovassa käytössä. Niistä on katkeillut jarrujousia (uudet laitettu aina) ja niitä on jouduttu hitsaamaankin (entistä vahvemmiksi hitsaamalla). Niillä on tuotu kotiin viisihenkiseksi kasvaneen perheemme kauppaostokset. Ilmakumipyörät on paikattu moneen kertaan, kun ollaan ajeltu lasinsirujen ja nastojen ym ylitse (eivät vuoda vieläkään), mutta niillä samoilla on menty aina vain. Renkaissa on jopa harhaanjohtavan paljon nähtävissä kulutuspintaa jäljellä, koska valitsimme uutena talviprofiiliset renkaat.

Ovat päällisin puolin todella siistit yhdistelmät. Vastapestyillä eikä mitenkään silminnähtävästi haalistuneillakaan kankailla. Joku voisi maksaa näistä 200 euroa vieläkin. Itse maksoimme uutena alennusmyynnin päälle vielä tingittyinä vain 480 euroa. Mukana tuli kantokoppa, jalkapeite, hyönteissuoja, sadesuoja, rengassuojat, pumppu ja hoitolaukku.

Ehkä pyydän näistä 150 euroa ja opastan ostajaa tekemään tarpeelliset huoltotoimet, jarrujousien vaihdot ja tarkastukset.

Vierailija
5/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin ostan 400€ uudet Briot kuin samanhintaiset käytetyt Emmaljungat, vaikka ne Emmaljungat haluaisinkin...

Vierailija
6/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöttötuoli, sänky, rintareppu, lastenhuoneen kalusteet, turvaistuin... mutta en ole saanut aikaiseksi laittaa niitä mihinkään myyntiin. Kiskurihintojakaan en pyytäisi. Ongelmansa kullakin.

Vierailija
7/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmaljungan hinnat ovat useimmiten liikkuneet siinä 250 eurossa halvimmillaan. Minusta tuo on jo ihan ok hinta, mutta onneksi odotin vielä. 150e maksaneet vaunut sitten ostin pikaisesti pois, olivat vieläpä erittäin hyväkuntoiset, vaikka vanhempaa mallia. Melkein kuin uudet :)

Vierailija
8/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako Briojakaan enää uusina 400 eurolla? Veli osti juuri uudet Briot ja niiden paketti maksoi yli 1000 euroa!!??!! Hirveitä hintoja.

Tosin itsekin ostin vuonna 2006 Teutoniat ja maksoivat 740 euroa, joten kyllä jos nyt ne möisin niin silti pyytäisin 300 euroa. On tahrattomat ja maailman parhaimmat työntää, lisäksi väri on hyvin neutraali.

Vierailija
9/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ostettiin 2004 Duo combi&Sportvagn vaunut.Maksoi silloin vähän yli 600e.Ja käytössä olivat vajaa 2 vuotta.Eräs äiti sanoi että et voi paljon pyytää kun on mukamas vanha malli;))No samaa mallii on nähtävästi myynnissä vielä mutta en tiedä onko samaa kuosia enään.Nauroin miehelle että vaunut seisoo varmaa tossa eteisessä vielä kun tuo poika lähtee kouluun;D

Vierailija
10/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kalliit käytetyiksi siinä mielessä, ettei sitten ole mitään takuuta tms. joita voi saada uusille vaunuille. Useamman vuoden vanhoissa vaunuissa voi olla jo renkaissa ja erityisesti jarruissa vikoja ja korjaaminen + osat tietysti on kalliita.

En maksaisi 400 euroa edes uusista emmaljungista, saati sitten käytetyistä. Seuraa tarjouksia, usein saa edellisen vuoden kuosilla olevia hyvillä alennuksilla, kun uudet vaunut pitäisi saada liikkeisiin sisään.

Vierailija
11/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi tod. niistä 400€ olkoot miten hyväkuntoiset tahansa. Itse maksoimme Brioistamme vuonna 2004 yli 800€ ja kahdella käytettynä möin ne vuonna 2008 pois 170€:lla.

Olivat hyväkuntoiset ja ehjät kaikin puolin, ei haalistumaa, kankaat pesin...

Paikallisessa lastentarvikeliikkeessä oli pari viikkoa sitten Brio Happyt 390€. Väri oli musta/kirkkaanpunainen. Ei varmaankaan ollut uusinta mallia, mutta harkitsen vakavasti, uusinta mallia ei tarvita, tiedän mitä vaunuilta tarvitsen

Vierailija
12/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaunuista maksais montaa sataa. Pari vuotta sitten ostin uudet vaunut lastentarvikeliikkeestä, hintaa vähän reilu 200 €. Tyytyväinen olen ollut, niissä ominaisuude, joita vaunuilta toivoinkin, mm. heittoaisa. Vaunut ovat nyt toisella lapsella käytössä, eikä mikään paikka repsota. Jokainen tietenkin hankkii vaununsa omien mieltymysten ja tarpeiden mukaan, mutta itsellä ns. halpisvaunut toimii.

Vierailija
13/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä maksaisi oikeastaan mitään hintaa mistään emmaljungista. En pidä mallista, en ulkonäöstä ollenkaan, onisot ja kolhot ja pienimmät ja näppärimmätkin vie kasattuna isomman tilan kuin mikä tahansa vertailuvaunu, brio tai teutonia.

En ole edes kovin pitkäsäärinen tapaus, mutta siitä huolimatta työntöaisan ja tavarakorin välinen "tila" on sillä tavalla lyhyt, että potkin tavarakoria. Enkä ole ainoa tähän ilmiöön törmännyt. Samaa ongelmaa ei ole minkään muun rattaan tai vaunun kanssa.

Vierailija
14/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan mulla on nuo vuoden 2004 malliset vaunut.Pehmeällä kantokassilla.Ja eipä ole tullut seurattuu miten tämän päivän vaunuissa tuo koppa kiinniteään.Meillä se kantokassi vaan laitetaan vaunuihin.Täytyy tosiaan ottaa kuvat noista vaunuista ja laittaa myyntiin;DD

Vierailija
15/15 |
18.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle oli tarvetta hankkia ns kakkosvaunut. Huutista mm seurailin ja hinnat olivat pilvissä. 10-15v vanhoista rattaista esim 100e ei ole yhtään mitään. Upeat, ihanat,. lähes käyttämättömät hinnat siellä 400euroa.

Onnekseni odotin ja löysin Brion yhdistelmät, jotka ovat muutaman vuoden vamhat, mutta todella siistit ja haalistumattomat. Ja kaikki toimii. Maksoin niistä 80e.

Ostin samalla rattaan, joihin erikseen hankin pehmeän kantokassin. Emmaljungan kärryt. Koko paketista maksoin 15e. Siistit. Toimivat, puhtaat ja ehjät. Ikää on , mutta toimivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi