Kauan voisi mennä, että huomaisit jos lapsesi olisi varastettu?
Vaikka päiväunilta pihalta tai ulkoota leikkimästä? Toisin sanoen kauan olet vahtimatta lasta?
Kommentit (15)
Tuon kohta tokaluokkalaisen kohdalla.
joku yllä sanoo soittavansa 8-vuotiaalle kerran tunnissa. Ihanko totta?
"mitä teet?"
"leikin legoilla kaverin luona"
"mitä teet nyt?"
"leikin legoilla kaverin luona"
"mitä nyt teet?
"leikin legoilla...."
Huoh.
Asumme siis maan tasalla ja pojalla lupa leikkiä tuossa meidän oman minipihan takana olevalla alueella jossa hiekkalaatikko ja keinut. Ehkä 10 min välein tarkistan tilanteen eli sen verran.
Poika rauhallinen eikä ole koskaan osoittanut taipumuksia mihinkään karkailuun tms. Tietenkään en voi mennä 100 % takuuseen lapsesta, mutta itse olin sain
Vähän yli 1vuotias lapsi.
Jos joku pääsisi asuntoomme (3kerros) jotenkin ikkunasta tai ovesta niin etten sitä huomaisi(ei mahdollista mutta oletetaan jos) silloin kun lapsi on mennyt nukkumaan (19-20) niin vasta aamulla sen huomaisin kun ei mitään kuulu tai menen herättämään (9-10)
ja hyvinkin pari-kolme tuntia voisi mennä, kun ovat ulkona keskenään tai kavereittensa kanssa... Puhelimet on kyllä mukana ja tarkat reviirin rajat, mutta en mä niitä koko ajan vahdi.
Jos veisi vauvan tai taaperon, huomaisin uskoakseni minuuteissa. Jos veisi jonkun koululaisista, jotka saavat leikkiä ulkona tai mennä kavereille, niin menisi useampi tunti.
Hän harvemmin leikkii legoilla paria tuntia. Yleensä se menee suunnilleen näin:
moi, missä oot? -puistossa.
moi, missä oot? -X:n pihassa.
moi, missä oot? -X:llä.
Että kyllä joo, mua kiinnostaa tietää. Mikähän siinä sinusta on niin "huoh..."?
Enää kun ei mene kavereille niin, että olisi kaverin vanhempien kanssa sovittu "saako teille tulla leikkimään?"tyylillä kuten vielä eskarissa.
ellen nsitten ole just silloin vessassa...
6-vuotias on vain minuutteja ilman aikuisen valvontaa. Ei tietenkään aina minun valvonnassani.
vauvan näen kokoajan ikkunast, eli max.5min voi olla, etten näe kun olen esim. vessassa.
näen siis rattaat koko ajan olohuoneesta ja keittiöstä. Takapihalta myös kuuluu oikeastaa kaikki äänet sisälle. Vessa käynnin aikana tuo varastaminen olisi oikeastaan mahdollista, mutta tuskin silloinkaan kukaan uskaltaa napata lasta, koska meillä leikkii oma 6v ja naapurit lapset melkein koko ajan meidän pihalla tai naapurin pihalla.
6v leikkii naapurinlasten kanssa pihalla, yksin siellä ei juuri viihdy, joten en usko että häntäkään kukaan pääsee nappaamaan.
lasten äänet kuuluu tänne sisälle asti, ja välillä käyn vilkaisemassa, jos ovat menneet naapurin pihalle. Muualle lapsella ei ole lupa mennä, eikä koskaan ole minnekkään lähtenytkään.
palauttaisivat tuon raivoteinin takaisin, eihän sitä kukaan kestäisi muutamaa tuntia enempää.
...saisi jollain ihmekonstilla ikkunan auki ja veisi lapsen joko päikkäreiltä tai iltaunilta niin kyllä siinä tunteja menisi. Lapsi nukkuu omassa huoneessaan suljetun oven takana päikkärit noin 1,5-2,5h joten varmaan vajaan 3 tunnin kohdalla menisin ihmettelemään onko kaikki kunnossa.
Illalla (viikonloppuna) saattaisi mennä nelisenkin tuntia ennen kuin huomattaisiin koska lapsi menee nukkumaan klo 19:30 ja me 23:30 maissa.
palauttaisivat tuon raivoteinin takaisin, eihän sitä kukaan kestäisi muutamaa tuntia enempää.
nukkuu päiväunet sisällä ja ulkona ei voi olla hetkeäkään vahtimatta, joten ei niitä kukaan varasta :)