Yllätys oli melkoinen kun 3 viikkoa sitten asennettu hormoonikierukka PUTOSI!!
Ensin kova vatsakipu, samalla alkoi vuoto ja lopulta valui kierukka ulos.
Onkohan tämä yleistäkin? Laittavatkohan kuinka pian uuden?
Onko raskaus mahdollinen (säännöllisesti seksiä koko 3 viikkoa harrastettu)? Pitääkö tehdä raskaustesti, jos niin milloin?
Kymmeniä kysymyksiä mielessä ja ehkäisyneuvolaan saa yhteyden vasta huomanna aamulla..
Muuilla kokemusta vastaavasta?
Kommentit (32)
Itse en halua sitä riskiä ottaa, joten en ota kierukkaakaan.
Huh, mä odotan just aikaa, että laitettaisiin nukutuksessa.
Apua, jos se putoilee, en halua jatkuvasti nukutukseen. Mulle se ei tule varsinaisesti ehkäisyyn.
Huh, mä odotan just aikaa, että laitettaisiin nukutuksessa. Apua, jos se putoilee, en halua jatkuvasti nukutukseen. Mulle se ei tule varsinaisesti ehkäisyyn.
kuin se, että se laitetaan kohdun läpi vatsaonteloon. Itselleni kävi näin ja sitten se nukutuksessa tähystettiin pois. Oli kasvattanut leveän kiinnikkeen, mikä leikkauksesta huolimatta vaivaa edelleen. En tiedä rohkenenko ottaa enää ikinä moista.
kun joku kertoi synnyttäneensä kierukan...
kuin se, että se laitetaan kohdun läpi vatsaonteloon. Itselleni kävi näin ja sitten se nukutuksessa tähystettiin pois. Oli kasvattanut leveän kiinnikkeen, mikä leikkauksesta huolimatta vaivaa edelleen. En tiedä rohkenenko ottaa enää ikinä moista.
huolettomana ehkäisymenetelmänä. saitko korvauksia?
Samalla tehdään sitten muutakin ym.
aikanaan oli kierukka tullut itsekseen pois. Oli tehnyt testin ja raskaana oli.
että voi siis tulla itsekseenkin pois. Neuvottiin siksi kokeilemaan niitä kierukan naruja aina toisinaan.
Ehti olla sisällä 3-4 viikkoa ja sitten tuli ulos. Vuosin verta kunnolla koko ajan. Ei siis mitään tiputtelua. Uskon, että syynä oli kuukuppi, jota käytin vähän ronskin ottein..
Alussa pisteli miestä hepin kärkeen, mutta sen jälkeen ei olla huomattu niitä. Luotan vaan siihen, että olisin huomannut, jos mokoma olisi ulos pyrkinyt.
Kauhisteleville vielä muistutan, että tällaiset tapaukset, vaikka ovatkin ikäviä, edustavat erittäin pientä vähemmistöä kierukan käyttäjistä. Meitä tyytyväisiäkin on tosi paljon.
ja sitten olinkin raskaana ja kierukka tuli itsestään pois. Tippui vaan. Nyt uusi kierukka ja jännätään tulenko uudestaan raskaaksi tai tippuuko kierukak taas.
on asennuksen jälkeen kierukka tullut ulos synnytyspolttojen jälkeen...
Joidenkin elimistöt hylkivät kapinetta.
ja sitten tuli pois - elimistö hylki. En halunnut kokeilla uudestaan vaikka gynekologi kysyi haluanko, siirryin pilleriin ja se toimii mulla paremmin muutenkin.
Minulla myös kokenut ja kierukoita todella paljon laittanut gynekologi ehkäisyneuvolassa laittoi ultran avulla ja kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Synnytyksestä oli silloin reilu 6 kk. Reilun 5 kk pysyi paikallaan ja sitten tuli pois :(
Nyt pohdin, uskallanko laittaa uuden, kun äidilläni on aikanaan myös tullut kierukka kahdestikin itsekseen pois. Luultavasti liittyy siis minulla johonkin (perityvään?) rakenteelliseen ominaisuuteen. Eli luulenpa, että nyt pitää miettiä jotain muuta ehkäisyä. Tosi harmi, tuo kierukka olisi kyllä ollut niin kätevä, jos olisi toiminut.
uskomatonta, että kierukkaa vielä suositellaan!
Jumaliste, mä otan kapselin syksyllä! Se on ainakin varma ehkäisy.
neuvoo täällä eräs jolla "kierukkalapsi" nukkuu just päikkäreitä :)
uskomatonta, että kierukkaa vielä suositellaan! Jumaliste, mä otan kapselin syksyllä! Se on ainakin varma ehkäisy.
Kohtu työntää vierasesineen ulos.