Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syökö kaikki masennuslääkkeitä?

Vierailija
17.06.2010 |

Just tuli eilen ilmi että taas pari tuttua syö masislääkkeitä. Muutin uudelle paikkakunnalla hiljakkoin ja uusista kavcereistani 80% syö masislääkkeitä. Vanhoista kavereistani iso osa on ainakin joskus niitä syönyt. Aika harvassa taitaa olla ihmiset, jotka on pärjännyt ilman.

Minä olin vuosia lääke-terapia-sairaalakierteessä mielenterveysongelmien takia, mutta luulin olevani aikaslailla yksittäistapaus. Nykyään olen terve mutta kyllä on tulut yllätyksenä tämä mnasiksen tms yleisyys.

Syötkö tai oletko joskus syönyt masisläääkkeitä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämästä pitää kyllä selvitä ilman turhaa pillerin popsintaa.

Vierailija
2/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syön tod.näk loppuikäni. En enää koskaan halua sitä olotilaa, mikä ilman lääkkeitä minulla on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen syönyt, kuten muutama kaverinikin. (voi olla useampikin, mutta eivät ole kertoneet...)

Aika helposti niitä tunnutaan määräävän, kun taas terapiaa ei saa millään!

Kai ne lääkkeet tulee yhteiskunnalle halvemmaksi.

Vierailija
4/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että nykyään kun lekurille valittaa jaksamattomuuttaan ja huono työilmapiiriä niin määrätään maksennuslääkkeitä. Itsellenikin määrättiin juuuri viikko sitten, en ole hakenut enkä hae. Vika jaksamattomuuteeni ja oireisiini ei ole minussa vaan työpaikan huonossa ilmapiirissä johon kukaan taho ei halua tarttua.

Masennuslääkkeitä syötetään myös kaikenmaailman muihin oireisiin joihon ei löydy syytä. Esimerkki omasta elämästäni. Valitin vuosikausia vatsavaivojani ja kun kukaan ei keksinyt syytä oireisiin, määrättiin maksennuslääkkeitä. Siltä istumalta poistuin lääkärin vastaanotolta ja sanoin myös etten ole luulosairas tai masentunut.

Oireet olivat täyttä totta ja vointini on paljon parempi, ilman masennuslääkkeitä.

Tuttavani on syönyt lääkkeitä kohta 7 vuotta, eikä pysty lopettamaan kun tulee kuulemma niiiiin pahoja vieroitusoireita. Joo varmaan tulee mutta jos oikein haluaa päästä eroon niistä, niin on vaan hetken kärsittävä. Näin se on minkätahansa pitkäaikaisen lääkkeen lopettamisen kohdalla.

Vierailija
5/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä verenpainelääkkeitä? Miksi ottaa päänsärkylääkettä? Mitä turhaa valittaa?

Masennus on vakava sairaus muiden joukossa. Onneksi siihen on olemassa lääkehoitoa saatavissa.

Vierailija
6/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kahvipöytäkeskustelujen perusteella usea meistä syö/on syönyt masennuslääkkeitä.

Tuttavani on syönyt lääkkeitä kohta 7 vuotta, eikä pysty lopettamaan kun tulee kuulemma niiiiin pahoja vieroitusoireita. Joo varmaan tulee mutta jos oikein haluaa päästä eroon niistä, niin on vaan hetken kärsittävä. Näin se on minkätahansa pitkäaikaisen lääkkeen lopettamisen kohdalla.

Miehenikin on pari kertaa yrittänyt lopettaa lääkkeen kun on ollut pitkiä aikoja aivan normaalivointinen. On vähentänyt lääkettä suunnitellusti ja lopulta loptettanut. Muutaman päivän päästä lopetuksesta on kummallakin kerralla tosissaan suunnitellut itsensä tappamista. Vieroitusoireena siis järkyttävä ahdistus. Minusta on ollut parempi jatkaa lääkettä kuin tappaa itsensä. Oikein oli kummallakin kerralla vähällä se itsensä tappaminen. Sitten taas muutaman päivän jälkeen on olo ollut normaali.

Vierailija
7/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tänäpäivänä niitä lääkkeitä määrätään hieman liihan hepposin perustein ja aivan vääriin sairauksiin.

Nyt ei sekoiteta verenpainelääkitystä, päänsärkylääkitystä tms maksennuslääkitykseen...painivat aivan eri sarjoissa ja erilaisista sairauksista kyse.

t.8

Vierailija
8/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syödä verenpainelääkkeitä? Miksi ottaa päänsärkylääkettä? Mitä turhaa valittaa? Masennus on vakava sairaus muiden joukossa. Onneksi siihen on olemassa lääkehoitoa saatavissa.

Musta noi on seurauksia jostain (ruokavaliosta, huonosta sisäilmasta, liian vähäisestä liikunnasta), joten koen että lääkitys ei poistaisi sairauden syytä.

Vierailija
9/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön psykoosilääkkeitä

Vierailija
10/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elänyt elämääni ihan väärin

Vierailija
11/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhteiskunnan vika, että yhä useampi niitä joutuu syömään. Joillakin ei ole töitä, toisilla taas niin liikaa, että tavalla tai toisella se johtaa lääkkeiden syöntiin, esim. juuri huonon työilmaston tmv:n takia.

Vierailija
12/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, mun perusluonne on kuitenkin kai positiivis-voittoinen, se kai mut pelastaa.

Ja perhe.

Vierailija
13/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 500 000 ihmistä. Olen yksi heistä.

Vierailija
14/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kymmenen vuotta ja luultavasti syön loppuikäni.

Ne eivät muuten ole maksennuslääkkeitä, vaan masennuslääkkeitä.

Suosittelisin niitä muillekin. Mulle tuli erityisesti ensimmäisinä vuosina niistä niin rauhallinen ja seesteinen olo. Aiemmin olin hirveä huolehtija ja hermostunut. Oli unettomuutta ja ylenpalttista hikoilua, perfektionismia ja raivokohtauksia. Kun lääkkeet poistivat noita vaivoja, ajattelin, että niillä saataisiin myös sodat ja väkivaltaisuudet loppumaan. Lähi-itäänkin voitaisiin määrätä masennuslääkkeet sekä israelilaisille että palestiinalaisille, ja varmasti muutamassa vuodessa syntyisi sopu.

Ajatus on tietysti epäeettinen, eivätä lääkkeet sitä paitsi auta kaikkia. Kuulemma se riippuu perimästä, kenellä ne toimivat ja kenellä eivät.

Vierailija
15/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, siis mä en tunne itseni lisäksi ketään muuta, joka söisi masennuslääkkeitä. Yksi tuttava söi jossakin vaiheessa rauhoittavia, mutta nykytilanteesta en tiedä. Monet tuttuni sanovat tuntevansa ihmisiä, jotka syövät masennuslääkkeitä, mutta mä tunnen vain itseni.

Vierailija
16/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään tunne ketään joka söisi, tai ainakaan eivät ole minulle kertoneet.

Vierailija
17/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:sen mielipiteeseen.

mielummin syön masennuslääkettä kuin olisin turruttavassa olotilassa. lääkkeiden aniosta elän lähes normaalia elämää. Ja jaksan uskoa tulevaisuuteen!

Vierailija
18/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai diabeteskin. Masennuslääkkeitä käytetään myös muuhun kuin masennukseen. Krooniseen kipuun auttaa jskus masennuslääke. Siksi sitä varmaankin on sinulle mahakipuinen annettu. Kaikki masennuslääkkeitä syövät eivät siis ole masentuneita.

Vierailija
19/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kuuna päivänä uskonut, että joskus joutuisin mielialalääkettä syömään. Kynnys mennä lääkäriin oli tosi korkea. Nyt olen syönyt mielialalääkettä muutaman kuukauden ja elämäni on taas mallillaan.

Ei pidä tuomita, jos ei ole itsellä kokemusta tai tietoa asiasta!

Vierailija
20/23 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta syön tällä hetkellä niitä mielialalääkkeitä migreenin estolääkkeenä neurologin määräyksestä kolmen kuukauden kuurina. Annokset on pienempiä kuin masennukseen olisi mutta rentouttaa kuulemma sen verran, ettei migreeni iske niin helposti. Olen kokeillut samaan tarkoitukseen myös verenpainelääkkeitä, mutta kun yläpaine on normaalisti sadan kieppeillä, tuli turhan hutera olo. Ja tämä minun migreeni on ihan vallaton välillä ilman estolääkitystä.

Olen syönyt myös pari kuukautta masennuslääkkeitä työterveyslääkärin diagnosoimaan masennukseen, vaikka ei mulla kai oikeasti mikään masennus ollut, vaan tulin vaan sekopääksi ehkäisyrenkaan hormoneista. Olisi pitänyt syödä niitä lääkkeitä puoli vuotta, mutta eipä ollut tarvetta, kun lopetin sen renkaan käytön.

Kerran sain väärän diagnoosin perusteella mahakipuun sellaisia lääkkeitä, jotka auttavat ahdistukseen. Oikeasti mulla olikin suolistotulehdus... mutta vedin niitä mahalääkkeitä joskus krapulaan, koska ne auttoivat krapula-ahdistukseen.

Aika monta hyvää ystävääni on syönyt tai syö edelleen masennuslääkkeitä. Ei niistä päälle päin tajua, että niillä olisi mitään mielenterveysongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi