En nauti lapsistani yhtään, koska mun pitää koko ajan palvella niitä.
Joka vitun valveillaolosekuntti jompi kumpi vaatii minulta jotakin. Ei saatana hetken rauhaa omassa kodissaan.
Eilen oli hyvä 2 minuuttia kun odotettiin pizzeriassa pizzaa, siellä jopa lapseni istui paikallaan, vaatimatta koko ajan minulta huomiota tai palvelua. Ja lapsen kanssa jopa pystyi keskustelemaan.
Kommentit (16)
mun jalassa, hae juomasi itse ja vaihda vaippasi itse.
Ja 4v voisi jo opetella itse lataamaan lastenohjelmaa tietokoneelta, ottamaan ruokansa jääkaapista ja etsimään puhtaat vaatteensa pyykkikasasta.
En jaksaaaaaa.
voikaan sanoa. Yritä nyt vähän suhteuttaa. Vanhemman osa on myös se, että on niiden lasten kanssa ja hoitaa heitä.
No miksi sä palvelet niitä koko ajan. Tai no minkä ikäsiä ne on, pieniä joutuu palvelemaan. Mutta kun niitä on kaksi niin voisihan ne oppia touhuamaan jotain keskenäänkin jos ikää on sen verran, että voi kerran keskustellakin.
Aika huonoja esimerkkejä sulla. Ei sitä ruokaa tarvitse pitkin päivää laitella, ruoka-ajat vaan. Samoin pyykkihuoltoon ei nyt paljon aikaa mene.
Liioittelet aika lailla.
Olen tämän aamun siivonnut, lapset on keränneet leluja ja pistäneet mm. puhtaat ruokailuvälineet laatikoihin yms pikkuhommaa. lapset 5.5v ja 1v9 kk ja pienempääkin "palvelen" mahdollisimman vähän.
Vitun varmenne ei kelpaa... saakohan tätä tesktiä ollenkaan lähtemään.
No miksi sä palvelet niitä koko ajan. Tai no minkä ikäsiä ne on, pieniä joutuu palvelemaan. Mutta kun niitä on kaksi niin voisihan ne oppia touhuamaan jotain keskenäänkin jos ikää on sen verran, että voi kerran keskustellakin.
mutta sen jälkeen pitää aloittaa palveluiden asteittainen vähentäminen. Oma äitini pani minut tekemään pikkuaskareita heti, kun kävelin sujuvasti ja ymmärsin puhetta. Sain tietysti apua aina, kun tarvitsin, mutta lähtökohta oli, että yritän ensin itse ja pyydäön sitten apua, jos en yllä tai muuten pärjää. Se paransi itsetuntoani.
Vaikka tuo 1v9kk ei montaa sanaa puhu niin osaa sanoa "auta" :D Annan aina itse yrittää ja tuhrata ennen kuin menen "hätii"
9:kö olin...
sen kodinhoitajan. Sossut kohta puoli vuotta lupailleet ja lupailleet, mutta mitään ei vittu tapahdu.
lapset huostaan ja sulle vapaa elämä.
sen minkä nyt passaat niin otat korkojen kera takasin 60v. kuluttua. Ajattele asia niin! Sillä minä kannan itseni arjen rotkossa.
Mitäs päätit perustaa viiden tähden hotellin nimeltä Hotel Mama.
sen minkä nyt passaat niin otat korkojen kera takasin 60v. kuluttua. Ajattele asia niin! Sillä minä kannan itseni arjen rotkossa.
putsaavat äitinsä ennakkoperinnöillä ja sitten jättävät hänet oman onnensa nojaan jonnekin laitokseen.
kävi persetyöntekijä, etkö muista!
Sen eteen kyllä joutuu näkemään jonkin verran vaivaa, mutta toimii. Ja minusta on tärkeää, että yrittää olla lasten kanssa oikeasti läsnä, kun heidän kanssaan jotain tekee. Muuten he saattavat koko ajan varmistella, että vanhempi varmasti on siinä, koska heillä on sellainen tunne, että vanhempi ei ole läsnä, koska hän haluaa koko ajan tilanteesta pois.
Mä olen itse sellainen hätäpetteri, että mulla on ollut opettelemista tuossa läsnäolossa. Mä olen opetellut unohtamaan kaiken muun ja olemaan läsnä, niin saan sitten omaakin aikaa ja hyvällä omallatunnolla sanoa, että äiti lukee nyt lehteä, mene sinä omiin leikkeihis.