Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jalat kesäkuntoon kotikonstein?

Vierailija
17.06.2010 |

Kovettumia kantapäissä ja isovarpaan ulkosivulla. Miten saada niitä pois, niin että kehtais sandaaleja käyttää?

Ei ole varaa mennä jalkahoitoon.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ainakin perushoito on aina jees:

Liota jalkota lämpöisessä vedessä, jjossa voipi olla jotain jalkasuolaa ja sitten hiot hohkakivellä karheumia pois. Kuivaa ja öljyä jalat, laita sukat ja muovipussit jalkaan ja seuraavana päivänä liotat taas jalkoja, hiot lisää ja lopuksi rasvaus.

Tuo öljy hautoo kovettumia ja pehmentää niitä, muovipussi tehostaa vaikutusta. Pidä siis pusseja yön yli ja seuraavana aamuna voit hoitaa jalat loppuun. Kannattaa tehdä säännöllisesti.

Vierailija
2/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rasvaillut jalkoja melkein joka ilta, mutta silti niitä kovettumia tulee.

Kaupoissahan myös myydään niitä höyliä, olisiko sellaisesta apua? Jos ekaks höyläis pois enimmät ja sitten raspilla loput?!

Jos höylää niin pitääkö tehdä se ennen vai jälkeen jalkakylvyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaa jalat jalkakylvyn jälkeen ja raspaa kovettumat. Sitten reilusti perusvoidetta (Tummeli on tosi hyvää) tai muuta jalkarasvaa, esim. Schollilla löytyy koville kantapäille voide. Sitten sukat jalkaan. Rasvaa aamuin illoin mutta älä raspaa joka päivä. Se voi lisätä kovettumien muodostumista.

Mulla on varsinaiset koppurakantapäät, jos en ihan säännöllisesti tee jalkahoitoa. Miehellä on ihan pehmoset eikä se ees niitä koskaan rasvaile. Joillekin vaan kertyy kovettumia, sille ei voi mitään :(

Mutta saan kyllä omani pidettyä sandaalikunnossa kotikonsteinkin.

Vierailija
4/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee siitä jokailtainen tapa. Silloin kovettumia ei enää tule. Body Shopin hamppurasva on tehokasta, samoin Ceridalin öljy tai rasva, jota saa apteekista. Sukat suojaavat lakanoita (muovipussit on mun mielestä tarpeettomat).

Vierailija
5/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset antako noin hulluja neuvoja. Ei jalkoihin saa muovipusseja laittaa, nehän alkaa hautua ja pian on kynsi- tai jalkasieni. Onko sitten kivaa?

Ei siinä auta kuin säännölliset jalkakylvyt, raspaus ja päivittäinen rasvaaminen. Jos niistä luistaa viikoksikin, niin kovettumat tulee takaisin.

Vierailija
6/7 |
17.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle suositteli sitä farmaseutti kun olin ostamassa sitä yhtä hirmu kallista jalkavoidetta. Mulle riittää nykyään kun noin kerran kuussa höylään ja muuten vain rasvaan pesun jälkeen.

Vierailija
7/7 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutamia eri valmistajien jalkavoiteita, jotka on suunniteltu kovettumiin ja halkeamiin..vaikuttaisi ainakin tulevan halvemmaksi kuin jalkahoito.

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shop…

http://www.jalkavoide.fi/gehwol/med-linja/salve-for-cracked-skin/

http://www.kauneushoitolatuulikki.fi/laufwunder-jalkavoiteet/laufwunder…

Näistä Gehwol on kosmetologien suosima voide joten varmasti melko tehokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä