Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KARPPIKASA, kaikki mukaan, uudet ja vanhat!

29.09.2005 |

Heipparallaa lajitoverit! Mitä kuuluu syksyyn?

Täällä mennä porskutellaan ihan entiseen malliin. Paitsi että liikuntainnostus on taas on-vaiheessa. Mä liikun aina jonkun verran, mutta selkeesti menee kausittain - välillä jaksaa kerran viikossa, välillä viis kertaa viikossa.. Nyt oon jo kuukauden ahkerasti käyny salilla sen neljä-viisi kertaa viikossa. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin joulun aikaan iskee taas se off-vaihde.

Painossa ei oo tapahtunut mitään muutoksia. Se on ja pysyy siinä 56 kg:ssa ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Kohta on synttäritkin edessä ja vanheneminen sutjakkaan kropan kanssa ei tunnu yhtään niin pahalta... =D

Ihanaa on tää karpin elämä Keski-Euroopassa. Mun sisko, karppi myös, käväsi juuri kylässä ja totesi, että täällä on asiat hyvin.. Ei oo turhia kevyttuotteita myynnissä ja lihat myydään marinoimattomina ja kaikki juustot on vähintään 30%:sia. Ja onhan täällä vähän halvempaakin kuin Suomessa. Iloitsen siis toden totta kaupassa käynneistä!

Mitenkäs muilla menee? Kirjotelkaahan kuulumisia ja tsempit kaikille jotka vielä laihduttaa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske päivittäin hiiilarimääriä. Alussa laskin muutaman viikon niin, että joka ilta keräsin suunnilleen syömiseni laskuriin ja tarkistin, että suunta on oikea. Se oli ihan hyvä tapa, koska siitä oppi arvioimaan miten paljon mitäkin vio syödä, jotta pysyy kohtuudessa. Ja toisaalta se oli myös positiivista palautetta, koska huomasin, että syön automaattisesti sopivan määrän, jos vain syön oikein enkä antaudu leipälinjalle. Suosittelen siis. ;)

Ihan oikeilla jäljillä olet joka tapauksessa tuon kertomasi perusteella. Marjoja kannattaa ehkä vähän ainakin alussa rajoittaa, ettei mitään suurannoksia mansikkaa esimerkiksi syö päivittäin. Laskeskele vähän hiilarimäärää, että minkä verran kasviksista ja marjoista tulee.

Välipaloja minä en joka päivä syö, mutta sellaiseksi voisi käydä esim. viili, jugurtti, juustopala, pähkinät, siivu karpisopivaa leipää (itse teen siemenistä leipää), juurespalat, keitetty muna... Pyri kuitenkin siihen, että syöt 3 reilua ateriaa päivässä ja jätät välipalat vähälle.

Vierailija
22/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tuosta moussakasta kysyttävää: millaista munakoisosta pitäisi tulla siinä? Itse kokeilin sitä ja siitä tuli jotenkin sitkeää ja tummaa väriltään, onko ihan normaalia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rituxx: Mä oon leikannut sen munakoison alle sentin paksuisiksi siivuiksi, suolannut ja antanut hikoilla puolisen tuntia, sitten paistanut reilussa öljyssä. Näin niitä munakoisoja ei ees huomaa moussakassa! Kyllähän ne sellasiks tummiks menee, mutta kun tekee tarpeeks ohkasia siivuja, niin uppoo hyvin tällaiselta ei-niin-munakoison-ystävältäkin.

Tytti81: Niin, Montignac kyllä lasketaan karppiruokavalioihin. Karppaus itsessäänhän ei takoita muuta kuin että noudattaa jotain vähähiilarista ruokavaliota ja niitä on sitten aika monta erilaista. Eli siis karppaus on yläkäsite mm. seuraaville ruokavalioille: Atkins, Zone, South Beach Diet, Monti, Paleo jne. Me karpit ollaan suvaitsevaisia ja hyväksytään mitä erilaisemmat ruokavaliot joukkoomme!!

Kuullostaa rankalta sun elämäntilanne. Mutta älä silti heitä toivoa!! Karppiruokavaliot on siitä mielenkiintoisia, että vaikka vaaka näyttää samaa lukemaa, niin saatat silti kutistua. Ja jos tuntuu, ettei Montin opit tehoa, niin ainahan voit vaihtaa tyyliä, mikäli karppaus muuten tuntuu hyvältä. Onko sulla miten paljon tiputettavaa? Jos haluat vauhdikkaan startin (ja tiputettavaa on kohtalaisen paljon), niin voisin melkein suositella todella tiukkahiilarista ekaa kahta viikkoa. Siksi vaan melkein, koska en oo ihan tasan selvillä kaikista montin periaatteista.. Mutta Atkins toimii useimmilla, jotka haluaa loistavan alun painonpudotukselle.

Joka tapauksessa, tervetuloa mukaan ja me tsempataan suakin täällä niin, ettet hyydy kahden viikon jälkeen!!

Vierailija
24/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko Mrs.H kokeillut esipaistaa niitä munakoisosiivuja uunissa? Meinaan kun edelliskerralla koisot imivät niin paljon paistorasvaa pannulta että meinasi mieheltä jäädä moussaka syömättä, oli niin öljyistä. Pitäisi kehittää joku vaihtoehtoinen tapa.

Vierailija
25/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pudotettavaa 15kg. Olen pieni nainen vain 158cm pitkä joten ylimääräiset kilot näkyvät minussa heti aika ikävästi. Olen vielä parturikampaaja ja asiakaspalvelu työssä joten hyvä ulkonäkö ei olisi pahitteeksi. Olen ollut aina jonkin verran pyöreä, ja haluaisin jo päästä näistä läskeistä eroon. Katsotaan onnistunko montilla vai vaihdanko atkinsiin. täytyy vaan taas lukea paljon että pääsee kärryille..

Vierailija
26/29 |
11.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kokeillu, ei oo öljyisyys ollut meillä ongelma! Mutta täytyy koittaa. Epäilyttää vaan, että jääkö ne munakoisot sitten liian munakoisoisiksi.. Hmm. Kokeilenpa seuraavaks.

Ja Tytti! Aivan varmasti homma onnistuu! Ei muutakun tsemppiä ja kilojen karistukseen!!

Vierailija
27/29 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

tässä olen mielenkiinnolla seurannut ja ahminut tietoa karppauksesta ja erilaisista dieteistä. Kävin katselemassa tuota karppausinfo sivuja. Vielä en ole aloittanut mutta varmaan ensi viikolla aloitan karppauksen.

Yksi kyssäri tulee mieleen eli mitä aamiaiseksi kun ei kananmuna/raejuusto yms maistu? Mitä voi syödä noiden kahden aloitusviikon aikana aamulla? Muuten ruokavalio kyllä onnistuu mutta aamulla ruisleivän tilalle kaipaisin vinkkejä.

Kiitos kaikille jo etukäteen

Vierailija
28/29 |
12.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppisivujen keskustelufoorumin hakutoimintoa kannattaa käyttää! Siellä on paljon ketjuja just aamiaisesta. Kaikki karpit ei toden totta tykkää kananmunasta, mutta ei hätää, aina voi soveltaa.

En tiedä, ootko aloittamassa Atkinsia vai vapaalla tyylillä, mutta joitakin vinkkejä tässä:

Luonnonjogurttia ja marjoja/pellavansiemenrouhetta/pähkinöitä

Tomaattia ja maksamakkaraa

Leikkeleitä salaatinlehteen käärittynä

Marjarahkaa

Nää tuli nyt pikasesti mieleen. Mutta hae sieltä karppifoorumilta hakusanalla aamupala tms. niin saat paljon tuloksia!

Vierailija
29/29 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 2 viikkoa sitten painoa 65kg .Tänään induktio vai injukktio vaihe ohi ja painoa 60kg!jee!Enää 10kg pois!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme