Pistin miehen kova kovaa vasten, tupakka tai minä ja
viikko aikaa miettiä. Saa loppua tuollainen ylimääräinen pahe meillä.
Kommentit (54)
Vierailija:
lihavuus ei välttämättä aiheudu huonoista elintavoista
Ei sitä ruokaa kukaan väkisin suuhun tunge, kyllä sekin on omaa heikkoutta, jos on lihava.
Tämähän meni mielenkiintoiseksi, kun saatiin aikaan " läskit vs. nikotinistit" - keskustelu !
Vatsanalainen rasvasolukko kasvaa laajaksi jo tuolloin ja siitä on hankala päästä myöhemmin eroon.
kumppania, mutta tupakointi on ollut tiedossa jo suhteen alkaessa, eli laihdutuksen vaatijoilla on tämän perusteella vielä suurempi oikeus uhkailuun..
Tupakka on lisäksi vielä yksi maailman addiktoivimmista aineista (mutta laillinen!!), joten tavallaan tupakoitsija on vähemmän vastuussa paheestaan, kun laiska lihava sipsinsyöjä..
Jos parisuhteen toinen osapuoli SUUNNATTOMASTI INHOAA tupakointia, tupakanhajuista ihmistä (ja tapaa että hävitään vähän väliä ulos tupakalle) ja etovia pusuja ;), niin eikö ole aika pieni uhraus tupakoitsijalta lopettaa tupakointi. Tupakointi ei ole mikään ulkoinen ominaisuus (kuten lihavuus), vaan pahe jonka voi kyllä lopettaa. Siinä ei ole kysymys silloin mistään vallankäytöstä ..
Tuo vertaus lihavuuteen ja mässäilyn lopettamiseen oli kyllä aika ontuva..
..jos rinnastat tupakoinnin ja lihomisen, niin kumpi niistä on pahempi esim. raskausaikana?
Aikuiset eivät toimi pakottamalla ja sanelemalla ehtoja parisuhteen toiselle osapuolelle. Mitä jos miehesi alkaisi kiristää sinua jollain, mikä on sinulle tärkeää ja mistä et ehkä voisi luopua?
No nii...ja minkäs bilsan tunteja sitä ollaan käyty kun kyse oli miehen tupakoinnista ....ainahan ne miehet on raskaana vai....voi tsiisus.....tupakointi on laillista......mä en ainakaa kattelis tollasta akkaa pätkääkään...toivottavasti sun ukkos huomaa millainen kontrolloija olet....
Vierailija:
Tupakointi ei ole mikään ulkoinen ominaisuus (kuten lihavuus), vaan pahe jonka voi kyllä lopettaa. Siinä ei ole kysymys silloin mistään vallankäytöstä ..Tuo vertaus lihavuuteen ja mässäilyn lopettamiseen oli kyllä aika ontuva..
Eikös mässäily sitten ole pahe, jonka voi kyllä lopettaa ? Lihavuus ei ole ominaisuus vaan itse aiheutettua.
Mutta...
Ei kyllä ole mielestäni reilua alkaa esittämään uhkavaatimuksia enää siinä vaiheessa kun on yhteistä elämää eletty ja lapsetkin tehty.
Tietyt asiat pitää kyllä sopia ennen kuin mihinkään vakavampaan suhteeseen aletaan.
Ap miten tupakointi haittaa sinua?
No ei se mitään rakkautta ole jos toisen röökailu haittaa.
Tulet jäämään häviölle, tiedän kokemuksesta.
Jos tuollaiset uhkailut toimii niin miettisin vaan mitä tulee seuraavaksi.
Olisit miettinyt asiaa kun suhteeseen aloit. Jos et siedä tupakoitsijaa niin älä mene kimppaan sellaisen kanssa. En kehtaisi alkaa vaatimaan tuollaista muutosta keneltäkään. Sama kuin ukko alkaisi vaatimaan, että nyt rupeat blondiksi, laihdutat 40kg ja brassivahausta kehiin jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
mieheni pakotti minut lopettamaan enkä ole katunut päivääkään. mitä pahaa toisen painostuksessa on jos kyse on tupakoijan terveydestä? miten mieheni hyötyi minun lopettamisestani ja mitä minä hyödyin?
Itse taas päätin että en ala enää suhteeseen tupakoijan kanssa, kun hän lupasi lopettaa ja aina ratkesi. Suhde ei kariutunut tupakanpolttoon, vaan muista syistä. Miksi siis vaivautua sietämään toisen pahaa tapaa ensinnäkään.
Miksi menitte yhteen, jos tupakointi on kynnyskysymys? Tätä en ikinä opi ymmärtämään, että otetaan kumppaniksi ihminen, jota yritetään sitten muuttaa halutunlaiseksi.
kestämään karun totuuden, eikö vain?