Rita Tainola sai sakkoja Tikkasten lapsi -jutusta:
http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/arkistot/rikos/2010/06/1143828
lta-Sanomien toimittaja Rita Tainola joutuu maksamaan kärsimyskorvauksia ex-jääkiekkoilija Esa Tikkaselle ja tämän vaimolle.
"
Helsingin käräjäoikeuden mukaan Tainola syyllistyi yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen, kun hän kirjoitti Tikkasten alle 2-vuotiaalle pojalle sattuneesta onnettomuudesta.
Oikeus jätti Tainolan vaille rangaistusta, koska se piti tekoa vähäisenä. Hän joutuu kuitenkin maksamaan 2 000 euroa korvauksia molemmille vanhemmille. Pojalle korvauksia ei tarvitse maksaa, koska hän oli liian pieni kärsimään lehtijutusta.
Tainola kirjoitti helmikuussa 2007, että poika loukkaantui hengenvaarallisesti kaapin kaaduttua hänen päälleen. Todellisuudessa loukkaantuminen ei ollut vakavaa.
Tikkasen perheen mukaan lehtijuttu oli järkyttävä, koska siitä sai käsityksen, että lapsi teki kuolemaa. Tikkaset saivat satoja kyselyjä ja surunvalitteluja asiasta. Vaimon mukaan he leimautuivat huonoiksi vanhemmiksi.
(MTV3 - STT)"
Kyllä jokin roti tuohonkin pitää saada, miten raflaavasti nuo törky("viihde")toimittajat kirjoittavat juttujaan.
Kommentit (40)
Minä olen ollut koko ajan siinä uskossa, että lapselle kävi tosi pahasti. Ei ihme, että vanhemmat hermostuivat.
Iltasanomat 28.2.
Esa ja Tua Tikkasen esikoispoika Enzo loukkaantui vakavasti kotitapaturmassa. IS:n tietojen mukaan suuri kaappi kaatui pojan päälle perheen keittiössä. Vuoden ja yhdeksän kuukauden ikäinen Enzo-poika loukkaantui IS:n tietojen mukaan hengenvaarallisesti.
- Emme halua asiaa nyt kommentoida, Esa Tikkanen sanoo hiljaisella äänellä.
Keittiökaappi oli ostettu Ikeasta. Huonekalujätin tavaratalojohtaja Eja Tuominen sanoo, että he tutkivat asiaa.
- Olemme keskustelleet Tikkasten kanssa ja asian selvittäminen on vielä vaiheessa. Haluamme tarkkaan tutkia, mitä on tapahtunut ja mistä kaapin kaatuminen johtuu. Meille turvallisuusasiat ovat äärimmäisen tärkeitä, Tuominen sanoo.
Hän on myös itse äiti ja on ymmärrettävästi kauhuissaan Tikkasten pojan kohtalosta.
- Olemme ymmärtäneet, että lapselle on tapahtunut jotakin vakavaa ja olemme saaneet asiasta myös raportin. Tällä erää emme halua asiaa enempää kommentoida, Tuominen sanoo.
- Tärkeintä on se, että lapsi saadaan kuntoon.
Esa Tikkanen on yksi menestyksekkäimmistä suomalaiskiekkoilijoista. Hän ehti NHL-urallaan voittaa peräti viisi Stanley Cupia. Aktiiviuransa päätyttyä Tikkanen on edustanut Suomea MM-joukkueessa ja toiminut pelaaja-valmentajana Etelä-Koreassa ja valmentajana Norjassa.
Esa Tikkanen vihittiin Tua Backmanin kanssa 2004. Hääjuhla pidettiin ystävien kesken hieman myöhemmin Thaimaan lämmössä.
Enzo-pojan pikkuveli tuli maailmaan viime marraskuussa.
ja aattelin että lapsi vamautui jotenkin pysyvästi kun siitä ei enää hiiskuttu.
Ehkä tuolloin ei todellisuudessa edes tiedetty kävikö vakavasti vai ei.
Sopisi paremmin Seiskan kaltaiseen roskalehteen.
sekä alkuperäinen että Tainolan sakot. Klikkaukset senkun lisääntyvät verkkolehdessä ja Iltis kiittää!
sekä alkuperäinen että Tainolan sakot. Klikkaukset senkun lisääntyvät verkkolehdessä ja Iltis kiittää!
tulee moninkertaisesti kuitattua irtonumeromyyntinä. Who cares!!!!
Ja lisäksi tiedotusvälineillä on vakuutus, joka maksaa kyllä mahdolliset oikeudenkäyntikulut sekä sakot. Ei Tainolan niitä itse tarvitse maksaa ja vaikka tarvitsisikin, sen tuloilla tuollainen summa olisi pikkuinen pisara.
profiloitua. Vaikka onkin kevyempi viihdelehti, niin haluaako levittää millaisia (valheellisiakin) juttuja.
profiloitua. Vaikka onkin kevyempi viihdelehti, niin haluaako levittää millaisia (valheellisiakin) juttuja.
Sitä on alan sisällä oikein tutkittukin. Siksi nettisivujen otsikot ovat sellaisia kuin ne ovat.
Sopisi paremmin Seiskan kaltaiseen roskalehteen.
Epäilin vanhempien laiminlyötiä. Jos niin suurta henkistä kärsimystä tuo juttu aiheutti niin mikseivägt tosiaan aiemmin vaatineet oikaisua.
ja niiden nettisivuilla on eniten kävijöitä ja levikit nousee kun taas ns. asialehdillä menee kehnosti. Seiska on kumma lehti, kun kukaan ei sitä lue eikä tilaa, ja silti vaan levikki kasvaa ja lukijamäärät nousee.
Epäilin vanhempien laiminlyötiä. Jos niin suurta henkistä kärsimystä tuo juttu aiheutti niin mikseivägt tosiaan aiemmin vaatineet oikaisua.
Ilman tuota "emme halua nyt kommentoida" periaatetta ja muutamalla kommentilla (vaikkapa "vihollislehteen" annetulla) olisi saanut koko huhuilta siivet.
Kun julkisuudessa on niin se pitää kestää. Olen lukenut itsestäni ties mitä juttuja lehdissä mutta napakasti niihin heti puuttumalla asiat saa korjattua hyvin nopeasti.
Ilman tuota "emme halua nyt kommentoida" periaatetta ja muutamalla kommentilla (vaikkapa "vihollislehteen" annetulla) olisi saanut koko huhuilta siivet.
Kun julkisuudessa on niin se pitää kestää. Olen lukenut itsestäni ties mitä juttuja lehdissä mutta napakasti niihin heti puuttumalla asiat saa korjattua hyvin nopeasti.
----------------------------------------
Siis täh!!! Vanhempien olisi pitänyt alentua roskalehtien tasolle!! Tikkanen ei ole mikään lööppijulkkis, vaan ammattikiekkoilija. En ole koskaan nähnyt vaimoa esittelemässä vaatekaappinsa sisältöä roskalehdistölle.
Korvaussumma on naurettavan pieni, mutta toisaalta itse en ainakaan usko mitään, mitä iltikset, maikkari tai seiska sanovat.
se, etteivät antaneet vastinettaan kuin asian uutisointi.
niin ei olisi tarvinnut ruveta korvauksia peräämään.
Mä oon muuten tähän asti ollut luulossa, että on vakavasti loukkaantunut ja vammautunut, kun vanhemmat ovat hiljentyneet asiasta. Tosi kiva juttu, että lapsi on terve ja kunnossa.
tulee moninkertaisesti kuitattua irtonumeromyyntinä. Who cares!!!!