Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanasuikaleissa viimeinen käyttöpäivä eilen. Käyttäisitkö suikaleet silti?

Vierailija
15.06.2010 |

Moi!

Miten tarkkoja olette olleet noiden viimeisten käyttisten kanssa...? Tuntuu hassulta, että kana on jäänyt 11h sitten vanhaksi, onko se nyt oikeasti pilalla? Jääkaapissa on +5 astetta, kana pitäisi säilyttää +4- +6 asteessa...

Tuntuu haaskaukselta. Miten tekisit?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen useasti valmistanut jopa kaksi päivää vanhoista suikaleista ruokaa (olen toki haistanut ensiksi ettei ole pilaantunutta). Eivät nuo kovin helposti huonoksi mene, ovat sen verran hyvin kyllästetty säilöntäaineilla.

Vierailija
22/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolle yhdelle tiedoksi. Ja marinadi siinä ei ole säilöntäainetta. Viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttöpäivä.

Omalla vastuulla toki jokainen käyttää mitä käyttää. En ole koskaan ymmärtänyt miksei noita tuotteita ihmiset käytä ajoissa. Niissähän on sen verran pitkät säilyvyydet jo muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen useasti valmistanut jopa kaksi päivää vanhoista suikaleista ruokaa (olen toki haistanut ensiksi ettei ole pilaantunutta). Eivät nuo kovin helposti huonoksi mene, ovat sen verran hyvin kyllästetty säilöntäaineilla.

mutta senhän takia niissä onkin jumalattoman pitkä myyntiaika. Vilkaiskaa joskus, milloin tuote on valmistettu, sitähän saa myydä viikkokaupalla!

Mistä sen pilaantuneen hajun edes haistaa sen marinadin hajun alta?

Vierailija
24/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pitkä säilymisaika johtuu suojakaasuun pakkaamisesta eikä mistään säilöntäaineista.

Ap: söisin vielä tänään.

Vierailija
25/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiminen käyttöpäivä on oikeesti VIIMINEN käyttöpäivä. Ettekö suomea ymmärrä? Epäterveellisiä muutenkin semmoset marinadimössöt...

Vierailija
26/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiminen käyttöpäivä on oikeesti VIIMINEN käyttöpäivä. Ettekö suomea ymmärrä?

Joo, "viiminen" on tosiaan viiminen. Hohhoijaa.

Mutta AP:lle vastaukseksi, käyttäisin aika varmasti mikäli vaan näyttää vielä syötäviltä. Ehkäpä kypsentelisin normaalia huolellisemmin, mutta niinhän kanaa tulisi muutenkin aina kypsentää. Ihan syötäviähän ne on vielä, päivä tai pari sinne tai tänne, ei ne tuotteet tosiaan kellon aikoja katso.

Kuten sanottua, esimerkiksi tuo jo mainittu kylmäketjun katkeaminen se useimmiten on ongelmana näissä ruoan pilaantumistapauksissa, ei päivämäärät itsessään. Omassa keittiössäni ne harvat pilaantuneet tuotteet on ollut useimmiten sellaisia, joissa pitäisi olla vielä käyttöaikaa merkinnän mukaan jäljellä. Tiedättekö muuten, että esim. sama tuote-erä saattaa sisältää monella parasta ennen päivällä merkittyjä tuotteita (vaikka periaatteessa samasta ja samanikäisestä tuotteesta on kyse)? Kaikki riippuu siitä, milloin parasta ennen-pvm on niihin tehtaalla satuttu lätkäisemään.

Relatkaa siis hyvät ihmiset vähän ja ottakaa se maalaisjärki käyttöön! Tässä on kyse PÄIVÄSTÄ, ei viikosta. Muistan miten joku Evirassa aika korkealla istuva kertoi käyttävänsä kermaviiliä vielä yli puoli vuotta (!) parasta ennen -päivän jälkeen. Joitakin näitä vastauksia kun lukee, en ihmettele yhtään, että roskisdyykkauksesta on tullut joillekin jo ensisijainen ravinnonhakutapa...

Vierailija
27/29 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta ennen on parasta ennen ja viimeinen käyttöpäivä on viimeinen käyttöpäivä....

;)

Vierailija
28/29 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vanhan ketjun kun vahingossa ostin kanaa eilisellä päivällä. No, ei todellakaan haittaa nuo viimeiset käyttöpäivät. On kyllä ihmiset vieraantuneet ruuan suhteen. 

Siis! Ottakaa nyt järki käteen. Kanasuikaleet (en ikinä osta mitään mikä on marinaadissa) + muut lihatuotteet ovat syötäviä niin kauan kun ei haise, ulkonäkö on ok ja tuntuu normaalilta.

Itse kauppiaan poikana olen koko nuoren ikäni syönyt sitä ruokaa mitä kaupasta on jäänyt myymättä. Pidän sitä yhtenä syynä siihen että en sairastele, ei ole mitään allergioita ja muutenkin olen todella terve ja hyväkuntoinen 50+

Vierailija
29/29 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi pataa tai sekottaisi muuhun, koska se voi pilata koko ruoan. Mutta keittäisin pitkään ja laittaisin siitä lautaselle muun ruoan sivuun, jos maku ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän