Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joissain perheissä...

Vierailija
15.06.2010 |

kotihoidontuella oleva äiti vähistä varoistaan ostelee lasten vaatteet, kengät yms kalliit asiat ja mies tilistään säästää omalle tilille? Näin ainakin yhdellä kaverilla enkä tajua...meillä ainakin oli selvää että se ostaa ja maksaa jolla enemmän rahaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu myös ihan käsittämättömältä. Mulla myös on kaveri, joka elättää itseään ja lastaan kotihoidontuesta ja valittaa koko ajan, miten vaikeaa on ja kaikki on kallista jne. No eihän sillä kotihoidontuella kukaan eläkään, tekisi mieli sanoa, että onhan teillä perheessä hyvin tienaava mies, joka on lapsen isä, miksei hän maksa mitään. Kaveri valittaa sitäkin, kun muuttivat maalle paikkaan, josta ei pääse mihinkään ilman autoa. No hänellä ei ole autoa, mutta miehellä on rahaa tilillä isoja summia (kaveri on kertonut). Ei men mun jakeluun ja en ymmärrä, miksi naiset alistuvat moiseen! Ja jotenkin en jaksaisi kuunnella valitusta, mun mielestä on itse tehnyt valintansa. Olisi eri asia, jos vaikka mies olisi työttömänä j aolisi oikeasti tiukkaa. Nyt vaan miehellä on varaa kaikkeen ja rahaa vaikka kuinka ja nainen kituuttaa lapsen kanssa. Huoh!

Vierailija
2/4 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstalla kuullut, että noinkin voisi olla. Tosin en ole varma vieläkään onko totta vai ei. Eihän sellainen ole PERHE ollankaan, ei sitten minkäänlainen, jossa kaikki ei ole yhteistä.

Siis se perhe on elämän perusyksikkö. Siihen kulminoituu kaikki ja sen vuoksi töissä käydään ja rahaa ansaitaan. Perhe ja lapset.

Täytyy olla jollain tavalla luonnevikainen, jos edes voi ehdottaa rahojen jakamista sulle ja mulle, ansiotason mukaan, niin että toinen harrastaa "omilla rahoillaan" vaikka mitä, matkustelee ym. kun loppuperhe kituuttaa köyhyydessä. AIVAN SAIRASTA.

P.S. Meillä molemmat ansaitsevat suunnilleen yhtä paljon (n.3500e/kk) ja kaikki on AINA ollut yhteistä. Myös opiskeluaikana, kun vuorotellen kävimme töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotihoidontuella ja eihän ne riitä mihinkään... eli ostan miehen rahoilla KAIKEN lasten tarvitseman.. Omilla rahoilla makselen omat puhelinlaskut ja satunnaiset kulut sekä ruokaa niin pitkälle kun rahaa riittää. Loput todellakin miehen rahoilla.

Eipä oo valittanu ja vaikka valittais, niin en välittäisi. Käyttöoikeus hänen tililleen, niin se on sitten niin.

Vierailija
4/4 |
15.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidontuki ja lapsilisät tulevat minun tililleni, ostan niillä vaatteita, kenkiä ym. itselleni ja lapsille.

Mies maksaa laskut, yhtiövastikkeet ym. ja käy lisäksi ruokaostoksilla usein.

Molemmille jää rahaa säästöön, miehelle enemmän, mutta nekin rahat käytetään jossain vaiheessa koko perheen hyväksi eikä niitä ole korvamerkattu miehen huvikäyttöön. Meillä on ihan sama kenen tilillä ne rahat ovat, haluan vain että minullakin on oma tili eikä vain yksi yhteinen tili, varsinkin nyt kun omat tuloni ovat niin pienet. Muuten tuntuisi, että en voi ostaa itselleni mitään.