Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelasta sanottiin lääkärintodistuksen jättäessäni, että ehkä pyytävät A-todistuksen lisäksi

Vierailija
14.06.2010 |

epikriisi tms. kertomus käynnistäni lääkärin vastaanotolla.

Minulla oli jo ennestään sairaslomaa neljä viikkoa kun en työttömänä työnhakijana voi ottaa sairauden takia työtä vastaan toistaiseksi.

Sain korvaukset ihan OK tältä 4 viikolta, mutta kun vein Kelaan uuden neljän viikon sairaslomatodistuksen, jolloin saikku jatkuu suoraan ilman katkoa, mainitsi virkailija että mahdollisesti tullaan pyytämään jotain kertomusta käynnistäni lääkärissä.

Pelkkä lääkärintodistus ei kuulema ehkä riitä. Luin A-todistuksen alaosasta että A on tarkoitettu lyhytaikasesta sairauden, työkyvyttömyyden osoittamiseen.

Perusteellinen selvitys työkyvystä B, tarvitaan viimeistään sairauspäivärahan suorituspäivien määrän ylittäessä 60 päivää.

Lisäksi kerrotaan sitten vielä (jos se B) kuntoutusjutuista ym. "todistusta laativan lääkärin tulee ottaa kantaa"...

Minullahan ei ollut kahta kertaa kuukauden kestäviä lomia, vaan kaksi peräkkäistä neljän viikon jaksoa, joka ei tee 60 päivää yhtensäkään, joten kuinkahan käy, saankohan enää mitään...

Onko koemuksia muilla, oli uutta minulle ettei pelkkä lääkärintodistus ehkä riitä.

Kiitos jos jotain tietoa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olin sairaslomalla vakityöstä, enkä siis työttömänä työnhakijana. Tipahdin Kelan sairaspäivärahalle ja sairaslomatodistuksina useampi 1-2 viikon todistus ja vain pari pidempää, kaikki niitä A-todistuksia ja samasta vaivasta kirjoitettuja. Kukaan ei ole puhunut mistään B-todistusten tarpeesta, mutta huonolla tuurillahan se menee niin, että työtöntä työnhakijaa kyykytetään enemmän? :/

Vierailija
2/2 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama sairaus kyseessä, jalka ei ole patrantunut vielä ja lääkäri tietää että päiväkodissa yhdellä jalalla meno on vaikeaa.

Ei ole kipsia mutta polvi on jäykkäö, ei pääse rappusia eikä operään jos joku päättää karata.

Edellisellä kerralla oli virkailija joka ei maininnut B:stä mitään, hymyili vain ja oli ihan kiva.

Nyt oli eri ihminen, joka kysi että onko minulla muuta paperia kuin lääkärintodistus...

Lääkäri myös kysyi onko Kela kysellyt mitään, kerroin ei.

Lääkäri myös kysyi onko se edellinen 4 viikkoa ainut saikku ja nyt sitten vain tämä uusi perään.

Ei ole ollut 2½ vuoten yhtään saikkua, silloin sama vika, reilu 4 viikkoa riitti, mutta nyt on äitynyt enemmin kun talvella kaaduinkin koska jalka ei nouse jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi