Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset, jotka ette hyväksy homojen kirkkovihkimistä:

Vierailija
14.06.2010 |

Miksi homoja ei saa vihkiä kirkossa, koska Jumalannehan on heidätkin luonut sellaiseksi kuin he ovat?

Vai onko erehtymätön ja kaikkitietävä Jumala tehnyt virheen homoja luodessaan?

Turha vedota siihenkään, että homous olisi kenenkään oma valinta tyyliin "päätänpä alkaa homoksi".

Vai olisiko raamattu sittenkin ihmisten kirjoittama kirja, joka on kirjoitettu yli 2000 vuotta sitten, jolloin yhteiskunta oli hieman erilainen (mm. noitavainot sallittiin)...

Jos tuomitsee homouden vedoten raamattuun, pitää myös itse elää 100% raamatun oppien mukaisesti.

Muuten on tekopyhä.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa homous kielletään yksiselitteisesti. Kysymys on todellakin siitä, uskooko,että onko Raamattu Jumalan Sana vai satukirja.

Minä uskon, että Jumalan Sana ja koitan parhaani mukaan elää sen mukaan.

Vierailija
2/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoseksuaalisuutta esiintyy myös eläinkunnassa, miksi ihminen olisi poikkeus?

Koitat "parhaasi mukaan" elää sen mukaan?

Mikä olet tuomitsemaan homot, jos et itsekään pysty elämään raamatun oppien mukaan sanasta sanaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo että Raamattu on Jumalan sanaa, on selitys yksinkertainen: siellä on kohtia joissa tuomitaan makaaminen toisen samaa sukupuolta olevan kanssa. Sitä pidetään syntinä. Joten miksi sitten kirjon pitäisi vihkiä näitä pareja? Mä saan uskoa juuri niin kuin haluan eikä mun tarvitse suvaita kaikkea. Ihmiset, olkootkin vaikka mitä sukupuolista suuntautumista, hyväksyn mutta en hyväksy tätä elämäntapaa.

Työkaverini on lesbo, ja kunnioitan häntä kaikin puolin ihmisenä. Silti olen sitä mieltä että hän elää synnissä. Olen kuitenkin sen verran sivistynyt että en sano sitä hänelle.

Vierailija
4/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on asia, jota vastaan uskovan pitää taistella jos sellaista syntiä itsessään huomaa.

Vierailija
5/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette sitten uskovaiset aja kuolemanrangaistusta homoille, niinkuin Raamatussa määrätään? Kukaan ei vastaa koskaan... Kuitenkin vedotaan samaan Vanhaan Testamenttiin jossa homous muka kielletään.

Vierailija
6/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on asia, jota vastaan uskovan pitää taistella jos sellaista syntiä itsessään huomaa.

Minä olen hetero, ja en ainakaan itse pystyisi vain päättämään, että nytpä pidänkin naisista.

Vierailija
7/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos uskoo että Raamattu on Jumalan sanaa, on selitys yksinkertainen: siellä on kohtia joissa tuomitaan makaaminen toisen samaa sukupuolta olevan kanssa. Sitä pidetään syntinä. Joten miksi sitten kirjon pitäisi vihkiä näitä pareja? Mä saan uskoa juuri niin kuin haluan eikä mun tarvitse suvaita kaikkea. Ihmiset, olkootkin vaikka mitä sukupuolista suuntautumista, hyväksyn mutta en hyväksy tätä elämäntapaa. Työkaverini on lesbo, ja kunnioitan häntä kaikin puolin ihmisenä. Silti olen sitä mieltä että hän elää synnissä. Olen kuitenkin sen verran sivistynyt että en sano sitä hänelle.

Samoin siellä sanotaan, että jos miehesi kuolee, on miehesi veljen naitava sinut. Kuka sitäkään noudattaa?

Raamatussa sanotaan myös, että "velhonaisen älä salli elää". Ja ei muuta kuin wiccoja kivittämään...

Vierailija
8/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ympäristön vaikutuksella on eritttäin suuri vaikutus homouden syntymiseen.

On eri asia elää tahalleen "synnissä" ts. harjoittaa syntiä kuin koittaa elää niin, ettei tekisi syntiä.

Vierailija
9/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette sitten uskovaiset aja kuolemanrangaistusta homoille, niinkuin Raamatussa määrätään? Kukaan ei vastaa koskaan... Kuitenkin vedotaan samaan Vanhaan Testamenttiin jossa homous muka kielletään.

Homous kielletään UT:ssäkin.

Vierailija
10/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseä miellyttävät (tai lahkon määräämät) kohdat,

joita sitten noudatetaan.

Vierailija
11/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ympäristön vaikutuksella on eritttäin suuri vaikutus homouden syntymiseen. On eri asia elää tahalleen "synnissä" ts. harjoittaa syntiä kuin koittaa elää niin, ettei tekisi syntiä.

On tutkittu, että homous on synnynnäistä.

Lisäksi homoliitoissa kasvaneet lapset eivät ole homoja yhtään sen useammin kuin heteroydinperheessä kasvaneet lapset.

Vierailija
12/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vanha liitto ja uusi liitto Raamatussa. Nyt eletään uuden liiton aikaa. vanhasta liitosta jäi noudatettaviksi vain kaksi "lakia": veren syöminen ja haureuden välttäminen.

Homous kielletään erityisen jyrkäsi uudessa testamentissä mm. Roomalaiskirjeessä.

Vierailija
13/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vanha liitto ja uusi liitto Raamatussa. Nyt eletään uuden liiton aikaa. vanhasta liitosta jäi noudatettaviksi vain kaksi "lakia": veren syöminen ja haureuden välttäminen. Homous kielletään erityisen jyrkäsi uudessa testamentissä mm. Roomalaiskirjeessä.

Kukas niitä roomalaiskirjeitä kirjoitteli, oliko se Jumala, vai Paavali-niminen heppu?

Vierailija
14/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että ympäristön vaikutuksella on eritttäin suuri vaikutus homouden syntymiseen. On eri asia elää tahalleen "synnissä" ts. harjoittaa syntiä kuin koittaa elää niin, ettei tekisi syntiä.

On tutkittu, että homous on synnynnäistä.

Lisäksi homoliitoissa kasvaneet lapset eivät ole homoja yhtään sen useammin kuin heteroydinperheessä kasvaneet lapset.

Sitä tutkitaan mitä sattuu ja miten sattuu ja maksajan/tilaajan toiveen mukaisesti. Vai ettekö muka ole huomanneet tätä?

Vierailija
16/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on vanha liitto ja uusi liitto Raamatussa. Nyt eletään uuden liiton aikaa. vanhasta liitosta jäi noudatettaviksi vain kaksi "lakia": veren syöminen ja haureuden välttäminen. Homous kielletään erityisen jyrkäsi uudessa testamentissä mm. Roomalaiskirjeessä.

Kukas niitä roomalaiskirjeitä kirjoitteli, oliko se Jumala, vai Paavali-niminen heppu?

Vierailija
17/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa homous kielletään yksiselitteisesti. Kysymys on todellakin siitä, uskooko,että onko Raamattu Jumalan Sana vai satukirja.

Minä uskon, että Jumalan Sana ja koitan parhaani mukaan elää sen mukaan.

Tiputtiko tämä Jumala raamatun taivaasta pilvien raosta, vai kirjoittikos sen ihmiset?

Vierailija
18/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on niistä kaikista pikkulaeista ja säädöksistä, joita oli vaikka kuinka paljon juutalaisella kansalla. Pakanakristityille niistä periytyi vain 2 lakia. 10 käskyä periytyi myös.

Vierailija
19/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän itse olla tekemättä syntiä ja elää Raamatun oppien mukaisesti. Esivallan säätämät lait menee kaikkien Raamatun ohjeiden edelle, joten siksi en ole tullut ikinä edes miettineeksi mitään kivitys- tms. mahdollisuutta kenenkään ihmisen kohdalle, kuten joku edellä yritti ehdottaa. Mielestäni Jumalan sana opettaa elämään sovussa toisten ihmisten kanssa SEKÄ tuomitsee synnissä elämisen, ja homous on aika lailla yksitelitteisesti Raamatussa luettu synniksi.

En koe mitään ristiriitaa siinä, että en noudata Raamatun oppeja kirjaimellisesti (vrt.kivittäminen) kaikissa kohdissa. Aika on ollut aivan erilainen Raamatun aikana, ja esivallan antamat tuomiot ovat silloin olleet toiset. Siksi on paljon asioita joita ei voi noudattaa. Mutta Raamatun oppi siitä, miten eletään syntiä välttäen, ei ole vielä vanhentunut eikä niitä kohtia ole mitenkään nykyisessä Suomen laissa kielletty.

Vierailija
20/69 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta syntiinlankeemuksessa ihminen valitsi pahan tiedon puusta ja hänestä tuli syntinen. Jumala on luonut jokaisen ihmisen ja hän rakastaa jokaista ihmistä. Syntiä Jumala vihaa. Koko luomakunta on syntiinlangennut ja epätäydellinen. Vasta taivaassa tulee olemaan täydellistä. Kukaan ihminen ei pysty sataprosenttisesti elämään Raamatun oppien mukaisesti. Varmasti meissä kaikissa ihmisissä on tekopyhyyttä, myös ei-uskovissa. Kaikki me yritämme joissakin asioissa antaa itsestämme paremman kuvan, kuin mihin olisi aihetta. Ilman Jeesuksen armoa meillä ei ole asiaa Jumalan luokse.

Raamattu on Jumalan sanaa. Ihmiset ovat sen muistiin kirjoittaneet Pyhän Hengen inspiroimana. Raamatussa sanotaan selkeästi, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on synti. Sellaista meidän ei tule siunata, koska Jumalakaan sitä ei siunaa. Ihmiset tekevät myös paljon sellaista syntiä, mitä myöskään ei voida hyväksyä eikä siunata. Ihmiset esim varastavat, puhuvat pahaa toisista ihmisistä. Jos ajatellaan, että Jumala on luonut ihmiset sellaiseksi kuin he ovat, sillä logiikalla voitaisiin ajatella, että ihmiset saavat varastaa ja puhua pahaa muista, koska Jumala on heidät varkaiksi ja pahan puhujiksi luonut. Ei se niin mene.

Jumala tuomitsee synnin, mutta ei syntistä ihmistä. Jokainen on tervetullut Jeesuksen luokse sellaisena kuin on, syntisenä. Jumalalta saa voimia päivän matkalle kerrallaan kilvoitella ja elää elämää, joka on ihmiselle siunaukseksi ja rakennukseksi. Halu elää Jumalan tahdon mukaista elämää syntyy Jumalan armosta ja rakkaudesta käsin. Ei vaatimuksista käsin. Uudelleen ja uudelleen ihminen saa kuitenkin huomata, ettei hän teoillaan kelpaa Jumalalle ja siksi ihminen tarvitseekin jatkuvaa Jeesuksen anteeksiantoa. Meidän tulee tukea ja rakastaa erityisesti niitä, joita muut syrjivät. Meidän tulee tukea kilvoituksessaan niitä, joilla on vaikeaa. Meillä ei ole oikeutta hylätä ketään eikä tuomita ketään. Kristuksen rakkaudella me saamme rakastaa ihan jokaista. Se ei kuitenkaan tarkoita, että me voisimme siunata sitä, mikä on syntiä.